2026-08-22, 07:25
Medlem
Merwinnas avatar
Spånar lite snabbt till morgonkaffet!

Jag tror att det beror på att mäns sexualdrift är starkare än kvinnors (detta senare är fakta). Deras kärlekslängtan är därför helt inställd på att träffa en kvinna och ha sex med henne rent fysiskt. Medan kvinnors kärlekslängtan är mer själslig. Därför kan ensamstående kvinnor nöja sig med indirekta romantiska upplevelser utan att bli alltför olyckliga. T.ex. att beundra en operasångare och lyssna på hans vackra röst, eller se filmer med stiliga manliga skådespelare, eller läsa romatiska romaner och/eller kärleksdikter. Kanske lär man sig måla, och målar av en snygg manlig kändis man beundrar ifrån ett foto.

Vidare har många kvinnor en bästa väninna som uppfyller i alla fall en del av "parbindningsbehovet". Jag menar, att den ensamstående kvinnan får i alla fall en del av det som hon skulle ha fått av en manlig partner, av sin bästa väninna i stället. Själslig närhet, trygghet, stöd, tillit, någon att dela förtroenden med och skratta tillsammans med.

För att summera: kvinnors kulturella upplevelser som sätter fart på lite kärleks- och lyckohormoner i kroppen + det nära förhållandet med den bästa väninnan, räcker för att kompensera för bristen på en man i deras liv. Men för en man räcker inte det, då sexualdriften är så mycket starkare och längtan efter kärlek är så explicit sammantvinnad med längtan efter sex.
Citera
2026-08-22, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spånar lite snabbt till morgonkaffet!

Jag tror att det beror på att mäns sexualdrift är starkare än kvinnors (detta senare är fakta). Deras kärlekslängtan är därför helt inställd på att träffa en kvinna och ha sex med henne rent fysiskt. Medan kvinnors kärlekslängtan är mer själslig. Därför kan ensamstående kvinnor nöja sig med indirekta romantiska upplevelser utan att bli alltför olyckliga. T.ex. att beundra en operasångare och lyssna på hans vackra röst, eller se filmer med stiliga manliga skådespelare, eller läsa romatiska romaner och/eller kärleksdikter. Kanske lär man sig måla, och målar av en snygg manlig kändis man beundrar ifrån ett foto.

Vidare har många kvinnor en bästa väninna som uppfyller i alla fall en del av "parbindningsbehovet". Jag menar, att den ensamstående kvinnan får i alla fall en del av det som hon skulle ha fått av en manlig partner, av sin bästa väninna i stället. Själslig närhet, trygghet, stöd, tillit, någon att dela förtroenden med och skratta tillsammans med.

För att summera: kvinnors kulturella upplevelser som sätter fart på lite kärleks- och lyckohormoner i kroppen + det nära förhållandet med den bästa väninnan, räcker för att kompensera för bristen på en man i deras liv. Men för en man räcker inte det, då sexualdriften är så mycket starkare och längtan efter kärlek är så explicit sammantvinnad med längtan efter sex.

Innan du ens protesterar emot faktumet nedan vill jag anföra, 1. din bild. 2. Att du skriver på Flashback 3. skriver i en tråd där man analyserar mänskligt (oftast automatiskt) beteende

Kraftig bias för att du med stor sannolikhet är neurodivergent dock, sex och det brukar ha svagare korrelation med varandra då.
Citera
2026-08-22, 10:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffeeeeea777
Innan du ens protesterar emot faktumet nedan vill jag anföra, 1. din bild. 2. Att du skriver på Flashback 3. skriver i en tråd där man analyserar mänskligt (oftast automatiskt) beteende

Kraftig bias för att du med stor sannolikhet är neurodivergent dock, sex och det brukar ha svagare korrelation med varandra då.

Då är vi många som är neurodivergenta!

Om jag inte skriver "jag" så menar jag inte mig själv utan allmänmänskligt. Eller allmänkvinnligt i det här fallet.

Jag skriver i trådar om många olika ämnen. Råkade bara se det här ämnet under "Nya inlägg", det var inget jag sökte upp.

Vad är det för fel på min avatar?
Citera
2026-08-22, 10:07
Avslutad
Citat:
Då är vi många som är neurodivergenta!

Om jag inte skriver "jag" så menar jag inte mig själv utan allmänmänskligt. Eller allmänkvinnligt i det här fallet.

Jag skriver i trådar om många olika ämnen. Råkade bara se det här ämnet under "Nya inlägg", det var inget jag sökte upp.

Vad är det för fel på min avatar?

Det stämmer, de flesta här är just det. Det är väl egentligen inget fel på din bild, den bara avslöjar en del. Den är lite tantig liksom . Det är okej. Men talande.

Att kvinnor klarar sig med enbart väninnor tror jag absolut är sant.
Citera
2026-08-22, 10:12
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Nja. Kvinnor är mer beroende av män skulle jag vilja påstå!
Citera
2026-08-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Nja. Kvinnor är mer beroende av män skulle jag vilja påstå!
I samhället eller i deras hem?
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
LKKINGENs avatar
Kära TS jag vet inte riktigt hur du har det med din intelligens men att du är en restprodukt av avfallet fr #metoo tågets framfart känns tämligen klart.

Alla män säger du, som vanligt är en man som drar alla kvinnor på kammen kvinnohatare men kvinnor som har en allmän uppfattning om män säger bara som det är.

Nä många av oss klarar oss bra utan någon som ständigt ska lägga sig i våra dagliga val.
Vi rent av vågar gå så långt som att säga att vi föredrar det.
Det handlar inte om ett kvinnohat eller förakt för kvinnor som det många gånger i fallet kvinnor vs män.

Jag tror många hade kunnat tänka sig en kvinna vid sin sida men den kvinna dom önskar är en utopi och många av oss är inte villiga att betala det mentala och fysiska priset för det som finns på marknaden idag.

Jag tror många män förstår att samhället är ur spår när kvinnor träter med männen om hur männen bör vara när män bara är som dom är och kan inget annat.
Ett samhälle där män och kvinnor inte går sida vid sida kommer aldrig fungera, vi behöver varandra, på olika sätt och på olika villkor men utan varandra har vi ingenting kvar.

Det handlar inte om något annat än att kvinnor fått för sig att det finns krav dom kan och bör ställa och dessa idéer härstammar fr feminismen vars egentliga kamp handlade om lika villkor i samhället, inget annat.
Idag är en del av denna kamp att man skaha rätt att vara kvinnafast man är född med penis eller tvärtom.
Jag tycker detta belyser den allmänna feminismen och det sätt många kvinnor tror att världen är eller ska vara oaktat de faktiska omständigheterna.
Det har helt enkelt spårat ur och är en kamp som förs mot verkligheten.

Idag är kvinnor sällsynta men kärringar finns det desto fler, tyvärr.
Citera
2026-08-22, 11:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Kära TS jag vet inte riktigt hur du har det med din intelligens men att du är en restprodukt av avfallet fr #metoo tågets framfart känns tämligen klart.

Alla män säger du, som vanligt är en man som drar alla kvinnor på kammen kvinnohatare men kvinnor som har en allmän uppfattning om män säger bara som det är.

Nä många av oss klarar oss bra utan någon som ständigt ska lägga sig i våra dagliga val.
Vi rent av vågar gå så långt som att säga att vi föredrar det.
Det handlar inte om ett kvinnohat eller förakt för kvinnor som det många gånger i fallet kvinnor vs män.

Jag tror många hade kunnat tänka sig en kvinna vid sin sida men den kvinna dom önskar är en utopi och många av oss är inte villiga att betala det mentala och fysiska priset för det som finns på marknaden idag.

Jag tror många män förstår att samhället är ur spår när kvinnor träter med männen om hur männen bör vara när män bara är som dom är och kan inget annat.
Ett samhälle där män och kvinnor inte går sida vid sida kommer aldrig fungera, vi behöver varandra, på olika sätt och på olika villkor men utan varandra har vi ingenting kvar.

Det handlar inte om något annat än att kvinnor fått för sig att det finns krav dom kan och bör ställa och dessa idéer härstammar fr feminismen vars egentliga kamp handlade om lika villkor i samhället, inget annat.
Idag är en del av denna kamp att man skaha rätt att vara kvinnafast man är född med penis eller tvärtom.
Jag tycker detta belyser den allmänna feminismen och det sätt många kvinnor tror att världen är eller ska vara oaktat de faktiska omständigheterna.
Det har helt enkelt spårat ur och är en kamp som förs mot verkligheten.

Idag är kvinnor sällsynta men kärringar finns det desto fler, tyvärr.
Jag vet tyvärr inte vad det är för typer som finns på din marknad, men jag är säker på att du inte kan välja och vraka som du vill.

Min tråd handlar om att män blir olyckliga utan en kvinna i sitt liv, anser du att jag har fel i den teorin? Känner du många män som lever lyckliga utan kvinnor i sina liv? Och läser du tråden så står det också att det finns en liten % män som klarar sig utan kvinnor och mår bra men att det oftast är äldre generationer.

Tittar vi på dagens utveckling så finns det en enorm skara olyckliga män som drömmer om en kvinna i deras liv och när dem inser att dem aldrig kommer få en så blir dem självmordsbenägna. Är inte det här en utveckling som är relativt ny? Fanns begreppet incels på 80-talet? Varför kallas dem just för incels och inte bara singlar? Jo det är för att stereotypen av en incel är en mjäkig ung man som är porrmissbrukare, bor hemma och har aldrig haft en flickvän och i värsta fall aldrig ens haft sex. Dessa typer av män är ofta väldigt aggressiva och labila, utåtagerande på internet men tysta i verkligheten och lever i depression med självmordstankar. Tycker du att det finns jättemånga kvinnor som är såhär?

Nej just det!
Citera
2026-08-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag vet tyvärr inte vad det är för typer som finns på din marknad, men jag är säker på att du inte kan välja och vraka som du vill.

Min tråd handlar om att män blir olyckliga utan en kvinna i sitt liv, anser du att jag har fel i den teorin? Känner du många män som lever lyckliga utan kvinnor i sina liv? Och läser du tråden så står det också att det finns en liten % män som klarar sig utan kvinnor och mår bra men att det oftast är äldre generationer.

Tittar vi på dagens utveckling så finns det en enorm skara olyckliga män som drömmer om en kvinna i deras liv och när dem inser att dem aldrig kommer få en så blir dem självmordsbenägna. Är inte det här en utveckling som är relativt ny? Fanns begreppet incels på 80-talet? Varför kallas dem just för incels och inte bara singlar? Jo det är för att stereotypen av en incel är en mjäkig ung man som är porrmissbrukare, bor hemma och har aldrig haft en flickvän och i värsta fall aldrig ens haft sex. Dessa typer av män är ofta väldigt aggressiva och labila, utåtagerande på internet men tysta i verkligheten och lever i depression med självmordstankar. Tycker du att det finns jättemånga kvinnor som är såhär?

Nej just det!
Enorm skala olyckliga män? De knapprar inte antidepressiva i samma utsträckning som kvinnor gör. Borde väl säga dig nåt...

Vet flera kvinnor som blivit av med sina män och de mår alla pissdåligt och de har alla fått tio gånger mer att göra. Utbrända, trötta och deprimerade. Ser inte samma sak hos män.
Citera
2026-08-22, 12:15
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldcashyer
Enorm skala olyckliga män? De knapprar inte antidepressiva i samma utsträckning som kvinnor gör. Borde väl säga dig nåt...

Vet flera kvinnor som blivit av med sina män och de mår alla pissdåligt och de har alla fått tio gånger mer att göra. Utbrända, trötta och deprimerade. Ser inte samma sak hos män.
Det är självklart att en kvinna som har barn med en man och sedan skiljs blir ledsen. Mest för hennes barns skull och för att hon förstört möjligheten att skapa familj med ”rätt man”.

En kvinnas största rädsla är att välja och skapa familj med fel man.

En mans största rädsla är att aldrig ens få komma i kontakt med en kvinna.

Men en singel kvinna utan barn klarar sig utmärkt utan en man medan män känner sig väldigt ensamma och blir deprimerade.

Och vill du tala om ensamstående föräldrar män vs kvinnor så är det männen som inte klarar av det. Det är tufft för båda men kvinnorna klarar av det bättre och tror du någonting annat så lever du uppenbarligen i förnekelse. Och skaffar en kvinna en ny partner så är behovet oftast ekonomiskt stöd men skaffar en man en partner efter så är det för att han vill ha kärlek och hjälp med ungen. Det är oftast män som letar efter en kvinna efteråt. Många kvinnor känner sig mätta och belåtna efter dem fått sina barn och behöver inte någon man. Sedan finns det kvinnor som fortfarande hoppas på en familj och då kanske dem söker en ny man.

Tycker ni män att det är pinsamt att ni har ett större behov av kärlek än vad kvinnor har? Förstår ni att vi oftast går in i en relation för att få ett smidigare liv och främst för att få barn och inte för att vi törstar efter kärlek? Som någon redan nämnt så får vi kärlek överallt hela tiden så vi blir inte utsvultna som er. Kvinnans natur är självständig och odödlig, det är män som förtyckt kvinnor i generationer som brutit ner kvinnan och hennes tro på sig själv. Jag vet däremot att kvinnan är mäktig och psykiskt stark och av vad jag fått för insikter av att analysera samhället är att mäns psyken i grund och botten är svaga men tränas upp av en god far till att inte vara ömtåliga - DÄRFÖR är dagens män sköra medan den äldre generationen skapade bättre och starkare män. Man fick inte ha känslor på samma sätt som idag. Och psykisk ohälsa var fjantigt, det var bara att bita ihop och gå vidare och bli en man.

Män söker en ny mamma som kan ge ovillkorlig kärlek
Kvinnor söker en försörjare och möjligheten till att skapa en familj (barn). Idag är många kvinnor ekonomiskt oberoende och därför har behovet av en man minskat efter hon fått sina barn.

Så kvinnor pratar med män för att få barn.
Män pratar inte med kvinnor för att få barn.
Män pratar med kvinnor för kärlek och sex. För utan det så känner han sig värdelös.

Sedan finns det trygga män som klarar sig själva och inte låter drifter styra. Det är som sagt en väluppfostrad man som inte är uppfostrad av ”denna tid”.
Citera
2026-08-22, 13:38
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:

Kloka och intressanta funderingar tycker jag!
Citera
2026-08-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det är självklart att en kvinna som har barn med en man och sedan skiljs blir ledsen. Mest för hennes barns skull och för att hon förstört möjligheten att skapa familj med ”rätt man”.

En kvinnas största rädsla är att välja och skapa familj med fel man.

En mans största rädsla är att aldrig ens få komma i kontakt med en kvinna.

Men en singel kvinna utan barn klarar sig utmärkt utan en man medan män känner sig väldigt ensamma och blir deprimerade.
Du säger samma sak om och om igen. Varför äter kvinnor betydligt mer antidepressiva medel om de mår bra enligt dig? Och nej, om de skiljs så mår de mest dåligt över förlusten men jag förstår att du presenterar det så eftersom du är en sjuk manshatare som skriver skitinlägg på Flashback. Hur känns det att vara en misslyckad kvinna och hänga på Flashback bland alla incels? Är du en femcel?

Citat:
Och vill du tala om ensamstående föräldrar män vs kvinnor så är det männen som inte klarar av det. Det är tufft för båda men kvinnorna klarar av det bättre och tror du någonting annat så lever du uppenbarligen i förnekelse. Och skaffar en kvinna en ny partner så är behovet oftast ekonomiskt stöd men skaffar en man en partner efter så är det för att han vill ha kärlek och hjälp med ungen. Det är oftast män som letar efter en kvinna efteråt. Många kvinnor känner sig mätta och belåtna efter dem fått sina barn och behöver inte någon man. Sedan finns det kvinnor som fortfarande hoppas på en familj och då kanske dem söker en ny man.
Det är bara ditt lösa tyckande. Kvinnorna klarar av det men de mår inte bra på vägen. Jag ser kvinnor hela tiden söka efter en ny farsa till barnen på dejtingsidor. Kvinnor klarar uppenbarligen inte av det varken ekonomiskt eller känslomässigt. Och de vill att män ska betala för kvinnans släpande ungar.

Citat:
Tycker ni män att det är pinsamt att ni har ett större behov av kärlek än vad kvinnor har? Förstår ni att vi oftast går in i en relation för att få ett smidigare liv och främst för att få barn och inte för att vi törstar efter kärlek? Som någon redan nämnt så får vi kärlek överallt hela tiden så vi blir inte utsvultna som er. Kvinnans natur är självständig och odödlig, det är män som förtyckt kvinnor i generationer som brutit ner kvinnan och hennes tro på sig själv. Jag vet däremot att kvinnan är mäktig och psykiskt stark och av vad jag fått för insikter av att analysera samhället är att mäns psyken i grund och botten är svaga men tränas upp av en god far till att inte vara ömtåliga - DÄRFÖR är dagens män sköra medan den äldre generationen skapade bättre och starkare män. Man fick inte ha känslor på samma sätt som idag. Och psykisk ohälsa var fjantigt, det var bara att bita ihop och gå ävidare och bli en man.
Skaffa en gammal gubbe då. Psykisk ohälsa är ju förbehållet kvinnan med tanke på att cirka 1 miljoner besöker psykolog regelbundet eller äter antidepressiva. På tal om sköra psyken.. LOL

Citat:
Män söker en ny mamma som kan ge ovillkorlig kärlek
Kvinnor söker en försörjare och möjligheten till att skapa en familj (barn). Idag är många kvinnor ekonomiskt oberoende och därför har behovet av en man minskat efter hon fått sina barn.
Du har daddy issue och söker en försörjare. Du låter inte som någon som kan ta hand om sig själv om du behöver en man som försörjer dig. Men men, genom sig själv känner man andra.

Citat:
Så kvinnor pratar med män för att få barn.
Män pratar inte med kvinnor för att få barn.
Män pratar med kvinnor för kärlek och sex. För utan det så känner han sig värdelös.
Utan män så är kvinnor helt värdelösa. Det är ert eget fel att ni har enbart sex att ge mannen. För vad ska mannen annars ha er till? Typ ingenting? Män klarar sig bättre än kvinnor och kvinnor förfaller väldigt fort.

Om det är män som behöver hjälp med att ta hang om barnet, varför hamnar då barn till ensamstående föräldrar ofta i fängelse? Män klarar av matlagning, hämta/lämna, uppfostran där barnet får en bättre och ljusare framtid. Kvinnor med barn hinner knappt att ta hand om sig själv innan barnet hamnat på fel spår i livet och är kriminell. Ni kan ingenting tyvärr. Det finns hur mycket information som helst som visar att barn till ensamstående kvinnor hamnar betydligt oftare i fängelse eller i kriminella banor. Sen kan du få babbla hur mycket skit du vill men du är en självgod manshatisk psykfallskvinna som tror för högt om dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in