2026-09-02, 06:20
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Känner du eller någon annan man tacksamhet så som de förväntar sig att kvinnor ska vara tacksamma för att en man uppfann bilen eller datorn? Nej. Män anser att kvinnorna är överflödiga i deras samhällen.
Ingen i Sverige fick rösta om invandringen när det begav sig och många undersökningar har visat att de flesta svenskar velat minska invandringen. Men politikerna har bestämt att den är nödvändig.

Det var en privat angelägenhet utomstående inte skulle lägga sig i.

Jag var tillsammans med en svensk kristen man som ville ha barn i 17 år i tron att han och jag skulle bygga något tillsammans. Men han skaffade aldrig något jobb, inget körkort och hade han fått bestämma hade han inte gått till soc heller. Det var inte förrän jag tröttnat och var otrogen mot honom som han skaffade sig det och sen lämnade.

Det är svårt för en kvinna att se barn och familj som något positivt när ankomsten av ett barn belönas med att bli lämnad ensam och trohet belönas med att bli tagen för given.

Nu är jag tillsammans med en man jag städar och lagar mat åt. Det belönas i sedvanlig ordning med att vara den person som prioriteras absolut sist. Innan man blir tillsammans med en man uppvaktar han en och hjälper en. Men så fort man blivit ett par upphör det. Han kan nu slappna av och ta en för given. Jag tror inte heller jag är ensam om att göra den slutsatsen.

Låter som att du skulle klara dig bättre själv?

EDIT: Då har vi något gemensamt, trots att vi står på olika sidor i könskriget.
För jag har också dragit det korta strået i mina relationer.

Så därför har jag hållit mig singel i flera år, och tänker göra så länge som det behövs. För jag har insett att jag behöver bli starkare i mig själv, innan jag är redo för en relation igen.

Och jag tror faktiskt att det är ett smartare, mera konstruktivt sätt att se på saken, än att skylla på mina fd partners tillkortakommanden.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-02 kl. 06:36.
Citera
2026-09-02, 06:25
Avstängd
LKKINGENs avatar
Citat:
Känner du eller någon annan man tacksamhet så som de förväntar sig att kvinnor ska vara tacksamma för att en man uppfann bilen eller datorn? Nej. Män anser att kvinnorna är överflödiga i deras samhällen.
Ingen i Sverige fick rösta om invandringen när det begav sig och många undersökningar har visat att de flesta svenskar velat minska invandringen. Men politikerna har bestämt att den är nödvändig.

Det var en privat angelägenhet utomstående inte skulle lägga sig i.

Jag var tillsammans med en svensk kristen man som ville ha barn i 17 år i tron att han och jag skulle bygga något tillsammans. Men han skaffade aldrig något jobb, inget körkort och hade han fått bestämma hade han inte gått till soc heller. Det var inte förrän jag tröttnat och var otrogen mot honom som han skaffade sig det och sen lämnade.

Det är svårt för en kvinna att se barn och familj som något positivt när ankomsten av ett barn belönas med att bli lämnad ensam och trohet belönas med att bli tagen för given.

Nu är jag tillsammans med en man jag städar och lagar mat åt. Det belönas i sedvanlig ordning med att vara den person som prioriteras absolut sist. Innan man blir tillsammans med en man uppvaktar han en och hjälper en. Men så fort man blivit ett par upphör det. Han kan nu slappna av och ta en för given. Jag tror inte heller jag är ensam om att göra den slutsatsen.
Hur kommer det sig att du väljer vara med en man trots att det inte finns något positivt med det?
Är det mannens fel eller hur ser du på det?
Citera
2026-09-02, 06:33
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Hur kommer det sig att du väljer vara med en man trots att det inte finns något positivt med det?

Bra fråga! Men jag kan besvara den åt dig:
Allt är alltid mannens, och mäns fel.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-02 kl. 06:36.
Citera
2026-09-02, 06:42
Medlem
Citat:

Där har vi det , mikrotrauman är de starkaste driven för varför människor tycker som de tycker.

Alla mår bättre av mer könsroller, män som kvinnor. Varför åberopar du då att vi ska avveckla dem, tror du din värdelösa man mår bra av färre regler?

Sen kanske du borde bli bättre och välja män, jag känner flera kvinnor som du och historierna man får höra gör att man fan ser ner mer på dem än på deras värdelösa ursäkter till män. Rannsaka dig själv innan du kallar svenska män för barn.
Citera
2026-09-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Låter som att du skulle klara dig bättre själv?

EDIT: Då har vi något gemensamt, trots att vi står på olika sidor i könskriget.
För jag har också dragit det korta strået i mina relationer.

Så därför har jag hållit mig singel i flera år, och tänker göra så länge som det behövs. För jag har insett att jag behöver bli starkare i mig själv, innan jag är redo för en relation igen.

Och jag tror faktiskt att det är ett smartare, mera konstruktivt sätt att se på saken, än att skylla på mina fd partners tillkortakommanden.

No Shit. Men ingen ser ju så på den saken. Inte när det kommer till kvinnor för ni män lever ju för att behaga andra (obs! Ironi) och anledningen till att kvinnor hellre lever ensamma med en katt är ju pga av feminism, kräsenhet etc etc.
Citera
2026-09-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Ja det är ju det sedvanliga svaret på detta forum. Sen beklagar ni er över att kvinnor initierar skilsmässor och lever ensamma och vad det beror på.
Citera
2026-09-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Där har vi det , mikrotrauman är de starkaste driven för varför människor tycker som de tycker.

Alla mår bättre av mer könsroller, män som kvinnor. Varför åberopar du då att vi ska avveckla dem, tror du din värdelösa man mår bra av färre regler?

Sen kanske du borde bli bättre och välja män, jag känner flera kvinnor som du och historierna man får höra gör att man fan ser ner mer på dem än på deras värdelösa ursäkter till män. Rannsaka dig själv innan du kallar svenska män för barn.

Om ni vill att det ska födas mer barn kan ni ju börja med att sluta bete er som barn är mitt svar på det.
Citera
2026-09-02, 14:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Män kan inte leva utan kvinnor?

Men vi kanske borde. Från Sugsvenskan.....

Citat:
Äldre utan partner avstod oftare helt från att dricka alkohol medan personer i parförhållanden, och särskilt kvinnor, oftare hade ett riskfyllt drickande eller berusningsdrickande.
Citera
2026-09-02, 16:26
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
No Shit. Men ingen ser ju så på den saken. Inte när det kommer till kvinnor för ni män lever ju för att behaga andra (obs! Ironi) och anledningen till att kvinnor hellre lever ensamma med en katt är ju pga av feminism, kräsenhet etc etc.

Citat:
Ja det är ju det sedvanliga svaret på detta forum. Sen beklagar ni er över att kvinnor initierar skilsmässor och lever ensamma och vad det beror på.

Suck. Trist att du inte ens vågar säga vad du tycker, utan måste hålla på med sarkasmer och annat. Inte förvånande att det går trögt för dig i relationer, för det går ju bara att gissa vad du menar.

Men så intresserad kanske man inte är av att leka gissningslekar. Så för mig kvittar det om du kan formulera din bitterhet på ett begripligt sätt eller inte. För du är ändå totalt ointressant att diskutera med.

Fast du kanske skulle vara trevlig om du träffade en man som kunde bete sig som folk?

Så vi får väl hålla tummarna för att du gör det då då, och hoppas att du inte avskräcker honom innan du belönar honom med att visa dig från din söta sida.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-02 kl. 16:28.
Citera
2026-09-02, 18:27
Medlem
Citat:
Om ni vill att det ska födas mer barn kan ni ju börja med att sluta bete er som barn är mitt svar på det.

Jag håller med, sätta er på plats som en vuxen man gör mot ett barn är jag först att tycka borde ske, men det finns för många incels som tror dom ska få doppa en gång per år ifall dom låter svenska kvinnor betee sig hursomhelst utan att skama dem. lose lose situation.
Citera
2026-09-02, 18:42
Medlem
Det kan dom visst, får gärna göra för mig. Inget som berör mig eller som jag bryr mig om personligen. Jag är inte bunden till en man vare sig ekonomiskt eller vid barn. Och med tanke på den utvecklingen vi möjligen står inför. Tack gode gud

Män är hatiska numera och vill bara kontrollera kvinnor. Sedan kan man ju gömma sig bakom invandrar ursäkten. Dessa män delar samma kvinnosyn ironiskt nog. Kvinnor ska kontrolleras inget annat. I processen fungerar det som utmärkt preventivmedel, ett starkt sådan. Och dom kommer utrota sig själva i det hela.

Jag undviker och håller mig borta. Män vill inte kvinnor något gott längre. Min trygghet och säkerhet går före. Dom ska hålla sig borta ifrån mig. Så kör på att leva utan kvinnor. Jag vill då inte ha med dessa män göra. Ta dom, den som är för självskadebeteende. Jag har mitt förstånd intakt.
Citera
2026-09-02, 19:45
Medlem
För att det är det mest naturligast och människligaste. Man är skapat för varandra.

Man komplettera varandra.

Och kom ihåg, många människor lever enbart för detta liv och har tyvärr ingen tro på Gud. Då kan man lätt känna sig hopplös. Livet är redan hård, och utan tro på en skapare, då måste livet vara ren misär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in