Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Känner du eller någon annan man tacksamhet så som de förväntar sig att kvinnor ska vara tacksamma för att en man uppfann bilen eller datorn? Nej. Män anser att kvinnorna är överflödiga i deras samhällen.
Ingen i Sverige fick rösta om invandringen när det begav sig och många undersökningar har visat att de flesta svenskar velat minska invandringen. Men politikerna har bestämt att den är nödvändig.
Det var en privat angelägenhet utomstående inte skulle lägga sig i.
Jag var tillsammans med en svensk kristen man som ville ha barn i 17 år i tron att han och jag skulle bygga något tillsammans. Men han skaffade aldrig något jobb, inget körkort och hade han fått bestämma hade han inte gått till soc heller. Det var inte förrän jag tröttnat och var otrogen mot honom som han skaffade sig det och sen lämnade.
Det är svårt för en kvinna att se barn och familj som något positivt när ankomsten av ett barn belönas med att bli lämnad ensam och trohet belönas med att bli tagen för given.
Nu är jag tillsammans med en man jag städar och lagar mat åt. Det belönas i sedvanlig ordning med att vara den person som prioriteras absolut sist. Innan man blir tillsammans med en man uppvaktar han en och hjälper en. Men så fort man blivit ett par upphör det. Han kan nu slappna av och ta en för given. Jag tror inte heller jag är ensam om att göra den slutsatsen.
Låter som att du skulle klara dig bättre själv?
EDIT: Då har vi något gemensamt, trots att vi står på olika sidor i könskriget.
För jag har också dragit det korta strået i mina relationer.
Så därför har jag hållit mig singel i flera år, och tänker göra så länge som det behövs. För jag har insett att jag behöver bli starkare i mig själv, innan jag är redo för en relation igen.
Och jag tror faktiskt att det är ett smartare, mera konstruktivt sätt att se på saken, än att skylla på mina fd partners tillkortakommanden.