2026-08-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
hahahahahahahah. förklara igen hur pallarna var före judarna i Judéen.
Ja du, nu pratar jag om närtid. Inte 3000 år sedan.

Inte fan ser du väl skandinaver som åker till Amerika och påstår att Oden "lovat" dem Amerika, då de var de som "upptäckte" det först. Det där är barnsligt.
Citera
2026-08-16, 20:56
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
hahahahahahahah. förklara igen hur pallarna var före judarna i Judéen.

Snart kommer han berätta om dom där "Philistines" som bodde där och slogs mot judarna. Det brukar nämligen följa ett visst mönster när det kommer till historien om "palestinierna".
Citera
2026-08-16, 20:57
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Vilket stöd?

Hur känner man igen en judehatare del 1: De tror att Israel är beroende av amerikanskt stöd.

Israel bankade sönder dina kusiner 1948 utan en krona i amerikanskt stöd. Idag utgör det reguljära amerikanska militära stödet endast tiondels procent av Israels BNP. Israel är lika rikt som vilket europeiskt land som helst. Inte en enda amerikansk soldat har dött för Israel under arabernas förintelsekrig mot den judiska staten. Du yran som en galning eftersom du är kränkt av att 1 miljard araber inte kan besegra några miljoner judar och inbillar dig därför att det beror på USA.

Nej, palestinierna har inte varit där mer än några årtionden ungefär. Judarna har varit på plats i sisådär 3000 år. Men det spelar ingen större roll idag. Israel ligger där det ligger, är oövervinnerligt och kommer krossa varje fiende som försöker ändra på läget, precis som skedde 1948, 1967 och 1973 när smutsaraberna försökte.

Nej, Israel fick ett starkt fotfäste i Palestina under brittiska kolonisationen och Balfourdeklarationen.
Judarna hade militärt ett numerärt överläge från början, som dessutom växte markant mot slutet av kriget:
https://en.wikipedia.org/wiki/1948_Arab%E2%80%93Israeli_War
Sionisterna förskönar sina militära upptåg mot vad långtgående var bönder och bybor i regionen, medan de själva hade vapen från västvärlden och hade förberett sig på full kolonisering sedan länge.

Palestinierna är det genetiska folket som alltid levt där. Genetiskt bevisligen längre än 3700 år:
https://www.youtube.com/shorts/F0LiQ02dGZs

Judarn är däremot en blanding olika folk. Ashkenazis som varit företrädare för sionismen, är särskilt utblandade inom många av sina demografiska segment:

https://www.nature.com/articles/s41467-025-59936-3

Citat:
The ancestry and origin of the Askenazi Jewish have been subject to heated debate over the last two decades. Here we mapped our Ashkenazi Jewish as primarily Italian (ITA, 68%), followed by Levantine (LEV, 16.6%), Iraqi, Iranian, Caucasian & Turkish (ICT, 7.2%), Greek & Balkan (GBK, 2.4%) and Eastern European (EAE, 1.7%) (Fig. 3b). This largely agrees with several reports based on both modern and medieval Ashkenazi Jewish DNA31,32,33.
Citera
2026-08-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ja du, nu pratar jag om närtid. Inte 3000 år sedan.

Inte fan ser du väl skandinaver som åker till Amerika och påstår att Oden "lovat" dem Amerika, då de var de som "upptäckte" det först. Det där är barnsligt.

Judar har bott i sitt land kontinuerligt. Det som är märkligt är att du tycker att gruppen judar inte skall ha rätt att bo i det område som har gett dem deras namn. Finns det några andra folkgrupper du menar inte skall få bo i det område som givit gruppen dess namn eller är det en rent exklusiv sak för judarna?
Citera
2026-08-16, 20:58
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Tror du på det?
Förklara istället vilket land i området som man borde avfolka. Jag tror att de flesta vet precis vad du menar, en liten blinkning till araber och gretor här på forumet. Vågar du tala klarspråk, eller har du blivit missförstådd på något "Dadgostar-sätt"?
Citera
2026-08-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Nej, Israel fick ett starkt fotfäste i Palestina under brittiska kolonisationen och Balfourdeklarationen.
Judarna hade militärt ett numerärt överläge från början, som dessutom växte markant mot slutet av kriget:
https://en.wikipedia.org/wiki/1948_Arab%E2%80%93Israeli_War
Sionisterna förskönar sina militära upptåg mot vad långtgående var bönder och bybor i regionen, medan de själva hade vapen från västvärlden och hade förberett sig på full kolonisering sedan länge.

Palestinierna är det genetiska folket som alltid levt där. Genetiskt bevisligen längre än 3700 år:
https://www.youtube.com/shorts/F0LiQ02dGZs

Judarn är däremot en blanding olika folk. Ashkenazis som varit företrädare för sionismen, är särskilt utblandade inom många av sina demografiska segment:

https://www.nature.com/articles/s41467-025-59936-3

I see. Dina argument är rasbiologi och historierevisionism. Stoppa upp dina länkar i röven är du snäll och svara på mina frågor och mina argument om du citerar mina inlägg. Din kusinska lägereldsmetod funkar inte på ditt herrefolk.
Citera
2026-08-16, 20:59
Medlem
Citat:
Palestinska myndigheten har i strid med Oslo-avtalen byggt upp en väpnad styrka på 70 tusen man. Det är inte helt orealistiskt att de försöker sig på en variant av 7 oktober attacken som utgår ifrån Judea and Samaria. I sådant fall räknar jag med att Israel rättar sitt misstag från 1967, trycker ihop araberna i ett par klumpar och sedan utropas annektering av resten.

Lite komiskt att du tar upp att PA har en väpnad styrka på 70 tusen man. Det du kallar väpnad styrka är all personal inom PA s säkerhetsapparat, typ poliser och vakter.

Men ok, du lipar över att dom brutit mot Osloavtalet. Men du bryr dig inte Israel annekterat och bosatt delar av Västbanken och bombat söner Gaza?

Att ICJ uttryckligen konstaterat att nya bosättningar efter 1995 strider mot bestämmelser i Oslo II, är inget som bekommer dig?
Citera
2026-08-16, 21:00
Medlem
Citat:
Judar har bott i sitt land kontinuerligt. Det som är märkligt är att du tycker att gruppen judar inte skall ha rätt att bo i det område som har gett dem deras namn. Finns det några andra folkgrupper du menar inte skall få bo i det område som givit gruppen dess namn eller är det en rent exklusiv sak för judarna?
Jag skulle fortsätta diskutera med dig, om det inte vore lönlöst pga. FB:s censur.

Så du vinner, då ingen annan tillåts delta. Grattis! Starkt jobbat.
Citera
2026-08-16, 21:00
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Du fortsätter att svamla om teologi och helt påhittad historia i stället för att möta vetenskapen. Att påstå att palestinier plötsligt dök upp för 25 år sedan är så historielöst att det blir pinsamt.

Ja det var lite väl dåligt faktakollat får jag allt hålla med om. 60-70 år däremot är närmare vetenskapen och historien om sovjet-palestinierna.

Vill du veta varför Sovjet var så involverat i dessa "palestinier" och hjälpte till med strategin och lyfte fram egyptern Arafat?
Citera
2026-08-16, 21:02
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
I see. Dina argument är rasbiologi och historierevisionism. Stoppa upp dina länkar i röven är du snäll och svara på mina frågor och mina argument om du citerar mina inlägg. Din kusinska lägereldsmetod funkar inte på ditt herrefolk.

Jeg vet inte om du ser folk med svenska och tyska gener, som många svenskar har, men som ni Israelvänner debatterar så skulle jag nog säga att vi inte är någons herrefolk.

Ganska underlig syn dessutom att folk inte skulle ha rätt till sina förfäders land, utan att religiös fanatism är drivkraften. Jag antar att även du anser att alla "nysvenskar" har således full äganderätt till Sverige?
Citera
2026-08-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lite komiskt att du tar upp att PA har en väpnad styrka på 70 tusen man. Det du kallar väpnad styrka är all personal inom PA s säkerhetsapparat, typ poliser och vakter.

Avtal skall hållas. Araber håller inte avtal. arab

Citat:
Men ok, du lipar över att dom brutit mot Osloavtalet.

Jag konstaterar att araben bryter mot osloavtalen

Citat:
Men du bryr dig inte Israel annekterat och bosatt delar av Västbanken och bombat söner Gaza?

Att Gaza bombats sönder applåderar jag. Kriget mot Hamas är nödvändigt för att skydda Israel. Jag vet att du applåderar 7 oktober men ickerasister gör det inte.

Israel har inte annekterat någon del av det du på kolonialspråk kallar västbanken.

Citat:
Att ICJ uttryckligen konstaterat att nya bosättningar efter 1995 strider mot bestämmelser i Oslo II, är inget som bekommer dig?

Bara nya bosättningar? Menar du att du själv okejar bosättningar som etablerades före 1995? JA/NEJ räcker som svar.
Citera
2026-08-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag skulle fortsätta diskutera med dig, om det inte vore lönlöst pga. FB:s censur.

Så du vinner, då ingen annan tillåts delta. Grattis! Starkt jobbat.

Jag märker att du saknar kompetens att föra en faktabaserad diskussion och gratulerar ditt beslut.

Israels folk lever ✡️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in