2026-08-16, 19:34
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Jag vet inte om ni med flit spelar dumma, eller om revisionismen är på en stor nivå bland "Israelvänner" och sionister.
Jag tror inte att jag behöver gå igenom någon histora om historien, dess namn eller kartor, böcker och sånger med hänvisning till Palestina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pal%C3%A4stinalied

Men för nöjets skull kan ni ju bekanta er med sionisternas egna diskussioner om "Palestina". Det finns en hel del i arkivet:
https://www.nytimes.com/1902/01/06/archives/plan-of-colonizing-palestine-with-jews-zionists-discuss-problem-in.html

Vad jag däremot utryckligen går på är att palestinierna är samma historiska folk som har bosatt området i tusentals år. Deras genetiska rötter ger dem rätten till landet.
DNA-studier blir allt bättre och föga förvånande kommer studier om Ashkenazis tillbaka med resultat om starka inslag av Europeiska gener, vilket knappast är förvånande när man tar en titt på europeiska judar.

https://www.nature.com/articles/s41467-025-59936-3

Palestinierna är väldigt genetiskt "rena" för regionen och är samma folk som alltid levt där för åtminstone 3700 år:
https://www.youtube.com/shorts/F0LiQ02dGZs

Denna längre version går in på de judiska generna, med deras "utomstånde" gener medblandade från deras gener från Levanten:
https://www.youtube.com/watch?v=-dEL2yhT7Uo

Förvisso försöker sionister hänvisa till att de verkligen har gener från Mellanöstern, men frågan är om man verkligen skall kunna kräva land för att en bråkdel av ens DNA är från en viss region, för att man anser sig ha "rätt historisk" religion.

Men om palestinier inte har genetisk rätt till sitt land så kan man ju lugnt säga samma om svenskar, och att "nysvenskarna" är lika berättigade till Sverige eftersom dagens svenskar inte talar fornnordiska och har genetiskt inflytande från områden kring Sverige.

Varför inte istället flytta judarna till USA efter andra världskriget?
Ganska kort om logik att ta landet av ett folk som endast blev involverat för att britterna besultade att ockupera landet och ge sionisterna ett fotfäste.
Judarna har visat sig komma längst ner på din lista.

Jag känner igen ungefär 90% av detta. Sånär som på ordet i liknande ramsa. Hur kommer det sig att exakt samma saker postas om kontinuerligt? Är araber så fantasilösa?

Ja många "palestiner" har DNA från mellanöstern. Det beror på att de är just araber. Förstår inte varför detta har klubbats att repostas hela tiden. Det bekräftar ju bara att palestiner är simpla araber som inte alls är något eget folkslag. Palestiner kommer huvudsakligen från Egypten, Syrien, Irak, Libanon och Jordan. Sedan finns det "palestiner" som reste långväga bort i karavanerna. En del pakistanier hoppade tydligen på karavanen också och blev "palestinier". Så berätta för mig varför du lägger fram "bevis" på att pallarna härstammar från araber i länderna runt Israel? Det vet vi ju alla redan att pallarna gör.

Även om sovjet säkert gjorde försök att framställa palestinier på diverse labb så valde Sovjet att istället använda sig av redan levande araber. Det är därför pallarna har arabiska förfäder. Visste du inte att i princip alla som går på jorden har förfäder sedan tidigare? Är det något ground breaking för dig?

Förresten hur går det med kartritningen av babelstina? Du sa ju du hade massa kartor i ditt lexikon. För du hitta väl inte på för oss nu va? Hittat några regenter i detta forna babelstina än? Ekar tomt här fortfarande trots flertal uppmaningar.
Senast redigerad av eldrattan 2026-08-16 kl. 19:43.
Citera
2026-08-16, 19:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Hela frågeställningen är felaktig. I stället för att fråga "Varför inte tömma Gaza, betala palestinierna och ge dem en ny plats att bo?", borde frågan snarare vara: Varför avvecklar man inte den sionistiska ockupationsstaten så att Palestina och palestinierna äntligen kan lämnas i fred?

För att Israel existerar och är bättre på det än några av dina arabländer.
Citera
2026-08-16, 19:59
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag känner igen ungefär 90% av detta. Sånär som på ordet i liknande ramsa. Hur kommer det sig att exakt samma saker postas om kontinuerligt? Är araber så fantasilösa?

Ja många "palestiner" har DNA från mellanöstern. Det beror på att de är just araber. Förstår inte varför detta har klubbats att repostas hela tiden. Det bekräftar ju bara att palestiner är simpla araber som inte alls är något eget folkslag. Palestiner kommer huvudsakligen från Egypten, Syrien, Irak, Libanon och Jordan. Sedan finns det "palestiner" som reste långväga bort i karavanerna. En del pakistanier hoppade tydligen på karavanen också och blev "palestinier". Så berätta för mig varför du lägger fram "bevis" på att pallarna härstammar från araber i länderna runt Israel? Det vet vi ju alla redan att pallarna gör.

Även om sovjet säkert gjorde försök att framställa palestinier på diverse labb så valde Sovjet att istället använda sig av redan levande araber. Det är därför pallarna har arabiska förfäder. Visste du inte att i princip alla som går på jorden har förfäder sedan tidigare? Är det något ground breaking för dig?

Förresten hur går det med kartritningen av babelstina? Du sa ju du hade massa kartor i ditt lexikon. För du hitta väl inte på för oss nu va? Hittat några regenter i detta forna babelstina än? Ekar tomt här fortfarande trots flertal uppmaningar.

Jag har tydligen att göra med en särdeles obildad individ. Fick du kontakt med omvärlden någon gång efter 7e oktober och fick din utbildning av sionister efter det?

Det finns hur mycket uppslag som helst med kartor om Palestina i vanliga lexikon från åratal och språk. Om du äger någon bok, särskilt ett lexikon, så tror jag nog att du även hittar en karta i den själv. (Men jag börjar vara ganska övertygad om att koncepten "bok" och "lexikon" är ganska obekanta eller komplicerade koncept för dig).

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:1890s_maps_of_Palestine

Ta en titt bland dina böcker, om du äger någon. I andra fall rekommenderar jag bibliotek (om du inte anser dem vara för "vänstervridna" institutioner).

För övrigt verkade du inte bekanta dig med något jag postade, inte ens utdraget på några sekunder till forskningen om palestiniernas gener och att de är praktiskt taget rena från Levant. Och han hänvisade specifikt till den snävare geografiska versionen av Levant, inte den som inkuderar Egypten och Irak.

Därför är frågan varför ett väldigt rent genetiskt folk som bott i regionen skall ge plats åt folk som endast har en genetisk linje från regionen, men anser sig har "rätt religion"?
På den "sionistiska" basen så börjar massvis med "nysvenskar" ha full genetisk, religiös och historisk rätt till Sverige.
Citera
2026-08-16, 20:07
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag har tydligen att göra med en särdeles obildad individ. Fick du kontakt med omvärlden någon gång efter 7e oktober och fick din utbildning av sionister efter det?

Det finns hur mycket uppslag som helst med kartor om Palestina i vanliga lexikon från åratal och språk. Om du äger någon bok, särskilt ett lexikon, så tror jag nog att du även hittar en karta i den själv. (Men jag börjar vara ganska övertygad om att koncepten "bok" och "lexikon" är ganska obekanta eller komplicerade koncept för dig).

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:1890s_maps_of_Palestine

Ta en titt bland dina böcker, om du äger någon. I andra fall rekommenderar jag bibliotek (om du inte anser dem vara för "vänstervridna" institutioner).

För övrigt verkade du inte bekanta dig med något jag postade, inte ens utdraget på några sekunder till forskningen om palestiniernas gener och att de är praktiskt taget rena från Levant. Och han hänvisade specifikt till den snävare geografiska versionen av Levant, inte den som inkuderar Egypten och Irak.

Därför är frågan varför ett väldigt rent genetiskt folk som bott i regionen skall ge plats åt folk som endast har en genetisk linje från regionen, men anser sig har "rätt religion"?
På den "sionistiska" basen så börjar massvis med "nysvenskar" ha full genetisk, religiös och historisk rätt till Sverige.

Okej så "palestina" innefattar alltså Libanon, Egypten, Israel, Jordan och Syrien? Av detta så nöjer sig babelstinerna med enbart ockupera och ta över Israel. Det var riktigt generöst av babelstinerna.

Då kom vi till det här igen, vilka var det som styrde i detta "palestina"? Du verkar hoppa över just den detaljen vartenda gång. Så knuffa undan geten och tala ur skägget för en gångs skull. Nämn fyra regenter som regera i detta mäktiga område i mellanösten. Vilket statsskick var det som gällde? Eller mestadels klanstyrt?
Citera
2026-08-16, 20:12
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Okej så "palestina" innefattar alltså Libanon, Egypten, Israel, Jordan och Syrien? Av detta så nöjer sig babelstinerna med enbart ockupera och ta över Israel. Det var riktigt generöst av babelstinerna.

Då kom vi till det här igen, vilka var det som styrde i detta "palestina"? Du verkar hoppa över just den detaljen vartenda gång. Så knuffa undan geten och tala ur skägget för en gångs skull. Nämn fyra regenter som regera i detta mäktiga område i mellanösten. Vilket statsskick var det som gällde? Eller mestadels klanstyrt?

Om du inte anser att folk kan ha rätt till sina förfäders land, utan endast den som intagit ett område och utkallat sin stat eller sitt styre och lyckats fördriva de andra så har vi inte ens samma utgångspunkt.

Vi har helt olika syner på vem som har rätt till ett visst land. Du tycker kolonisation och övervinning genom våld är rätt och acceptablelt, medan jag inte delar den åsikten och anser att folk har företräde till sina genetiska förfäders land.

Min enda fråga som avslut på detta är om du anser att samma gäller Sverige och andra Europeiska länder där utomeuropeer tar allt mer utrymme?
Jag förmodar att du anser att även de har rätt att ta över på sitt eget sätt.
Citera
2026-08-16, 20:14
Medlem
HomoDeuss avatar
Israel gav tillbaka Sinai till Egypten. Och gav Gaza till Hamas-araberna. Båda dessa ageranden var misstag. Man skulle behållt båda och flyttat Gazaborna och araberna på västbanken till Sinai. Och först därefter givit tillbaka Sinai till Egypten.

Tömma Gaza är ett måste för fredens skull.
Citera
2026-08-16, 20:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Om du inte anser att folk kan ha rätt till sina förfäders land, utan endast den som intagit ett område och utkallat sin stat eller sitt styre och lyckats fördriva de andra så har vi inte ens samma utgångspunkt.

Vi har helt olika syner på vem som har rätt till ett visst land. Du tycker kolonisation och övervinning genom våld är rätt och acceptablelt, medan jag inte delar den åsikten och anser att folk har företräde till sina genetiska förfäders land.

Min enda fråga som avslut på detta är om du anser att samma gäller Sverige och andra Europeiska länder där utomeuropeer tar allt mer utrymme?
Jag förmodar att du anser att även de har rätt att ta över på sitt eget sätt.

Okej det blir inga namn på regenter. Det är inte så konstigt faktiskt, inte alls. Vill du veta varför du inte kan svara på den frågan? För det finns inga. Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas heller för den delen.

Fast nu när du presenterat dina kartor över detta babelstina så tycker jag att vi är helt överens om att det styrker en flytt av dessa babelstinier till forna "palestine". Libanon är ju redan ockuperat av babelstiner så det räcker och blir över. Vad sägs om ett nytt försök i Jordan? Egypten vore önskvärt om det inte vore för att Egypten gått ut officiellt med att varje "palestinier" som korsar gränsen skickas tillbaka till gaza i en plastsäck.
Senast redigerad av eldrattan 2026-08-16 kl. 20:25.
Citera
2026-08-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Israel gav tillbaka Sinai till Egypten. Och gav Gaza till Hamas-araberna. Båda dessa ageranden var misstag. Man skulle behållt båda och flyttat Gazaborna och araberna på västbanken till Sinai. Och först därefter givit tillbaka Sinai till Egypten.

Tömma Gaza är ett måste för fredens skull.

Palestinska myndigheten har i strid med Oslo-avtalen byggt upp en väpnad styrka på 70 tusen man. Det är inte helt orealistiskt att de försöker sig på en variant av 7 oktober attacken som utgår ifrån Judea and Samaria. I sådant fall räknar jag med att Israel rättar sitt misstag från 1967, trycker ihop araberna i ett par klumpar och sedan utropas annektering av resten.
Citera
2026-08-16, 20:26
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Okej det blir inga namn på regenter. Det är inte så alls konstigt faktiskt, inte alls. Vill du veta varför du inte kan svara på den frågan? För det finns inga. Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas heller för den delen.

Fast nu när du presenterat dina kartor över detta babelstina så tycker jag att vi är helt överens om att det styrker en flytt av dessa babelstinier till forna "palestine". Libanon är ju redan ockuperat av babelstiner så det räcker och blir över. Vad sägs om ett nytt försök i Jordan? Egypten vore önskvärt om det inte vore för att Egypten gått ut officiellt med att varje "palestinier" som korsar gränsen skickas tillbaka till gaza i en plastsäck.

Jag ursäktar. Jag skulle inte ha försökt hålla en så hög nivå på datan. Jag hade ingen aning om att du ligger på den där nivån.
Citera
2026-08-16, 20:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Tvångsförflytta dem till Somalia. Där kan dom massmördas utan att vänstern bryr sig.
Citera
2026-08-16, 20:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Varför löser man inte saken en gång för alla och ger dem pengar och ett annat område? Snacket om att bygga upp Gaza är ju en utopi, eller hur?

Har jag fel eller håller ni med? Att tömma Gaza är väl bästa sättet att få lugn och ro i regionen?

Varför inte tömma Israel och ge dom pengar och flytta till ett annat område. Många i SD verkar ju älska israeler så kanske ge dom delar av Sverige?
Citera
2026-08-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Varför inte tömma Israel och ge dom pengar och flytta till ett annat område.

Därför att Israel är en välfungerande stat som tillför mycket vetenskaplig, konstnärlig och ekonomisk nytta till världen och dess invånare har inga planer på att flytta. Det går inte att flytta på Israel. Försöker du blir det glasöken av motståndarna.

Argumenten mot att flytta fejkfolket babbelsinier, som inte tillför världen något mervärde, ja de är svårare att finna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in