2026-08-15, 19:29
Medlem
ElementsX1s avatar
Kort fråga:
Jag sympatiserar med Tidö-partierna. I vanliga fall skulle jag inte lägga min röst på L. Frågan är om det är värt ”risken” att lägga sin (taltik-) röst på L för att dom ska komma över 4% i valet. Åker dom ut lät det ju bli en ren vänster/miljömuppsregering eftersom att Sossarna gör vad som helst för att få sitta vid makten.

Hur tänker du ? Är du beredd att offra din röst även om dom inte når 4% ?
Citera
2026-08-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementsX1
Kort fråga:
Jag sympatiserar med Tidö-partierna. I vanliga fall skulle jag inte lägga min röst på L. Frågan är om det är värt ”risken” att lägga sin (taltik-) röst på L för att dom ska komma över 4% i valet. Åker dom ut lät det ju bli en ren vänster/miljömuppsregering eftersom att Sossarna gör vad som helst för att få sitta vid makten.

du ska rösta där din röst och hjärta är , det här med taktikröstning är ett jävla skit rent ut sagt.
Citera
2026-08-15, 19:41
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Kort fråga:

Nej.
jag röstar på det partiet som står mig närmast. Då har jag i alla fall stoltheten kvar.
Alla borde rösta på de som står dem närmast. "Inte bara för att"
Att rösta för nått annat känns fel.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-08-15 kl. 19:46.
Citera
2026-08-15, 19:52
Medlem
Queutards avatar
Nu ska Folkpartiet dö.
Citera
2026-08-15, 19:56
Medlem
GanskaRoligts avatar
Nej, L åker ur. Rösta på något vettigt istället som AFS eller Örebropartiet.
Citera
2026-08-15, 19:56
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej men rösta du på L så blir det en bortkastad röst, L kommer att åka ur riksdagen!
Citera
2026-08-15, 20:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Kort fråga:

Det är många som är inne på din linje.

Kolla alla opinionsmätningar 14 dagar före valet och framåt. Mot slutet kommer det mätningar varje dag. Om L närmar sig 3% i dessa mätningar kan stödröster definitivt hjälpa partiet att nå fyraprocentsspärren.
Citera
2026-08-15, 20:21
Avslutad
Liberalerna är inte räddningen på Sveriges problem såsom massinvandring, folkutbyte och systemhotande gängkriminalitet.

Tänk om.
Citera
2026-08-15, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Nej, L åker ur. Rösta på något vettigt istället som AFS eller Örebropartiet.

Långsiktigt så är detta ett väldigt bra val! Vi är i desperat behov av ny energi i svensk politik.
Citera
2026-08-15, 20:51
Medlem
Batagares avatar
Citat:

Det är så jämt mellan blocken, så L behövs. Rösten är lika förlorad om man röstar på M, SD och KD och de förlorar mot oppositionen, som att man lägger sin röst på L, och de bara når upp till säg 3,6.
Citera
2026-08-15, 20:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det är bra taktiskt. Men vi måste ju se dom stabila över 3% för det ska vara värt det! Annars kommer din röst bara bli förlorad! Det är skit värre det!
Citera
2026-08-15, 21:07
Moderator
Diagorass avatar
Partier och partipolitik --> Valet 2026
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto