2026-08-15, 21:10
Medlem
Jag tror att alla räknar med att L åker ut nu. Det var bra utspel från Mohamsson men det är försent. Vill du rösta höger så får du rösta på ett annat parti.

Citat:
Ursprungligen postat av ElementsX1
Kort fråga:
Jag sympatiserar med Tidö-partierna. I vanliga fall skulle jag inte lägga min röst på L. Frågan är om det är värt ”risken” att lägga sin (taltik-) röst på L för att dom ska komma över 4% i valet. Åker dom ut lät det ju bli en ren vänster/miljömuppsregering eftersom att Sossarna gör vad som helst för att få sitta vid makten.

Hur tänker du ? Är du beredd att offra din röst även om dom inte når 4% ?
Citera
2026-08-15, 21:13
Medlem
Om det finns någon samordning inom Tidö för att hjälpa L över riksdagsspärren skulle jag också kunna tänka mig att stödrösta på dem. Men bara om det finns en tydlig central samordning. Annars skulle jag inte göra det, utan rösta direkt på KD eller SD.

Det krävs omkring 290 000 röster för att nå 4%, så det är inte så enkelt som det låter. Man kan inte bara utgå från att folk spontant kommer att stödrösta. Det behövs någon form av vägledning och strategi. Förhoppningsvis finns det strateger inom Tidö som är medvetna om detta.

Citat:
Kort fråga:
Jag sympatiserar med Tidö-partierna. I vanliga fall skulle jag inte lägga min röst på L. Frågan är om det är värt ”risken” att lägga sin (taltik-) röst på L för att dom ska komma över 4% i valet. Åker dom ut lät det ju bli en ren vänster/miljömuppsregering eftersom att Sossarna gör vad som helst för att få sitta vid makten.

Citera
2026-08-15, 21:24
Medlem
Jag var inställd på detta men saknas koordinering inom tidö
Citera
2026-08-15, 21:28
Avstängd
Rösta på L?
Det skulle jag skämmas för resten av mitt liv om jag gjorde. Mest värdelösa parti som finns.
Vilket 97,5% av svenska väljare också förstått.
Citera
2026-08-15, 21:31
Medlem
mikkelbergs avatar
Vem fan tror på opinionsundersökningar 2026?

Rösta på det du känner för, skit i medias drev.
Citera
2026-08-15, 21:37
Medlem
tomatlarss avatar
Man bör alltid rösta på de som är närmast sina egna åsikter sedan om de inte får styra så har man i alla fall gjort det val som är bäst för en själv.
Citera
2026-08-15, 21:42
Medlem
Ograsts avatar
Det är bättre att liberalerna förgås genom eld och svärd, sen ska salt strös i askan så att inget där kan växa upp. Liberalerna har i år hindrat flera reformer som Sverige som land behöver, de har inget existensberättigande.
Citera
2026-08-15, 21:53
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Kort fråga:

Missar L spärren faller Tidö.

Jag förstår inte hur man kan låta bli att rösta på L om man vill ha ett Tidö 2.0???
Citera
2026-08-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Missar L spärren faller Tidö.

Jag förstår inte hur man kan låta bli att rösta på L om man vill ha ett Tidö 2.0???

Äh, det gör det inte!
Har du inte läst den andra tråden om vad som väntar sossarna om de ska försöka få ihop en regering med vänstern och MP?
De kan med andra ord princip lika bra lämna över makten till Tidö oavsett.
Citera
2026-08-15, 22:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Definitiv inte. Det är på tiden att antalet partier i riksdagen minska, och damn the consequenses. L har inte haft en liberal, eller egen politik på 25 år. Skicka ut dem. Uppmanar att rösta på ett parit utanför riksadagen. Gör detsamma vilket, men endast en röst utanför riksdagen kan få våra nuvarande korrupta politiker att vakna upp.
Citera
2026-08-15, 22:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Definitiv inte. Det är på tiden att antalet partier i riksdagen minska, och damn the consequenses. L har inte haft en liberal, eller egen politik på 25 år. Skicka ut dem. Uppmanar att rösta på ett parit utanför riksadagen. Gör detsamma vilket, men endast en röst utanför riksdagen kan få våra nuvarande korrupta politiker att vakna upp.

Så Nyans eller Klimatalliansen är bra att rösta på?
Citera
2026-08-15, 22:10
Medlem
Nej!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här