2026-08-14, 20:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Visserligen, man kan spela cs äta billis hela dagarna o slippa arbete

Inte om du frågar Försäkringskassan. De kan nog anse att han kan ha ett jobb som inte kräver att han står upp.
Citera
2026-08-14, 21:01
Medlem
WeMadeYous avatar
Måste fråga.

Kuken lär inte funka om man är förlamad.
Men hur tömmer man pungen?
Måste ändå göras med regelbundna intervall.
Citera
2026-08-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
För det är lite lustigt det där. Många i Sverige vill ju i princip ha dödsstraff för att ha kört efter en eller två öl, men de som kör i 140 på 90-väg ser man mycket mildare på.

Håller med fullständigt.

Jag har själv gjort ett par farliga omkörningar och andra manövrar i trafiken som ung som var riktigt idiotiska i restrospekt. Men jag har aldrig skadat någon i trafiken trots det eller ens varit med i en olycka. Jag har också kört bil några gånger som relativt trött, om än nykter.

Spelar bara utfallet roll i sina handlingar, och kan alla här i tråden ärligt säga att de aldrig bara haft tur när de tagit risker i trafiken eller annars i livet?

"Låt den som är utan synd kasta första stenen"
Senast redigerad av Frihetsyttrande 2026-08-14 kl. 21:10.
Citera
2026-08-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag vet inte om man ska tycka synd om en rattfyllerist, han kunde ju ha dödat oskyldiga.

Unga människor gör misstag. Sorgligt när det får förödande konsekvenser.
Citera
2026-08-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Låter som ett underbart liv, sitta hemma och spela playstation hela dagarna utan bekymmer. Jobbigt att inte kunna runka.

Hahah förstår tanken. Men många gånger kan man ha en viss känsel kvar i kuken trots att man är förlamad från naveln och neråt. Är man även helt utan känsel så fungerar kuken ganska som vanligt med stånd

Kroppen uppfattar beröringen, trots att man inte får någon känsel signal till hjärnan.
Citera
2026-08-14, 22:14
Medlem
godboys avatar
Som några andra nämnt, jag har svårt att tycka synd om personen. Detta hade kunnat slutat mycket värre. Han hade kunna kört ihjäl någons fru, make, barn. Nu skadade han bara sig själv.
Citera
2026-08-14, 22:16
Medlem
Citat:
Efter olyckan dömdes Simon för rattfylleri till villkorlig dom och fick körkortet indraget.
Han fick alltså inget straff för rattfyllan, grov vårdslöshet i trafik, dödat sin hund och säkert mycket mer. Att han själv hamnade i rullstol, blev handikappad och förlorade körkortet är bara en ren följd av vad han gjorde. Det är inget straff i sig. Svensk domstol och åklagarmyndighet är ett hån mot det svenska folket.
Citera
2026-08-14, 22:44
Medlem
Det finns de som både kör bil, har partner och fortplantar sig fast de är förlamade från midjan och neråt. Jag har träffat några sådana personer.
Citera
2026-08-14, 23:07
Medlem
Hej Bullen . Någon som har koll på tillämpningar från Transportstyrelsen btw? Dom fick ju backa efter massiv kritik för något år sedan sedan läkare i smyg skickat peth-tester till dem och de tog körkortet.
Hur fungerar det nu?
Frågar åt en vän. 🤗
Citera
2026-08-14, 23:18
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Måste fråga.

Kuken lär inte funka om man är förlamad.
Men hur tömmer man pungen?
Måste ändå göras med regelbundna intervall.

Den kan tömmas genom att massera prostatan. Förvisso väldigt skönt i kombination med traditionellt hankypanky. Men det blir ju att man är en "bottom" i all framtid. Familj och vänner skulle kunna köpa strap-on av varierande storlekar till partner. Knepigt läge.
Citera
2026-08-15, 00:45
Medlem
gummidäck och blöjor, länge leve alkoholkulturen !
Citera
2026-08-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Visserligen, man kan spela cs äta billis hela dagarna o slippa arbete

med hjärnskador. najs o spela cs då!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto