2026-08-14, 16:51
Medlem
Ja, det är synd om en människa som blir förlamad i en olycka, men samtidigt är det inte synd om en som kör full och blir förlamad.
Bra han skadade sig själv och inte någon annan, gud vet vad som hade hänt om han frontat i nån.

Är väl också bra att han blev förlamad nu och inte kan köra full nåt mer.
Rätt åt fyllot är min åsikt.
Citera
2026-08-14, 16:52
Medlem
okok1s avatar
Första och enda gången? Eller var det fyllo med bil nummer 50-100?

Citat:
Average drunk drivers will drive intoxicated 80 times before their first arrest
Citera
2026-08-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag vet inte om man ska tycka synd om en rattfyllerist, han kunde ju ha dödat oskyldiga.
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Tänkte detsamma. Han hade kunnat förstört livet för massor med oskyldiga.
Exakt samma sak kan sägas om de som bryter mot hastighetsgränsen.

Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Visst är det väl bra att föreläsa, men frågan är ju samtidigt varför någon kör rattfull?
Vad nu orsakerna än kan vara så kan man verkligen föreläsa bort rattfyllorna?
Jag har själv aldrig kört i fyllan och har heller aldrig kommit på tanken att göra det. Hur kan bilen komma upp i tankarna när man är full?
Är den vanligaste anledningen kanske ren nonchalans?
Att man helt enkelt skiter i att man kör rattfull?
Jag vet inte?
Anledningen att du aldrig kommit på den tanken är sannolikt att det finns ett väldigt starkt tabu kring det i Sverige. Hade du fötts i ett land där alla kör rattfulla då och då hade du förmodligen haft en annan inställning.

Bland rattfyllerister hittar du hela spektrat. Du har de som överhuvudtaget inte ens tänker på att de är fulla och de som tänker på det men skiter i det helt och hållet. Sen har du de som normalt aldrig kör rattfulla men gör undantag ibland, där de väger in vad det är för trafikförhållanden, hur viktig färden är och hur berusade de är.

Och se ovan. Hur ofta bryter du mot hastighetsgränsen? Och tror du att det hade varit annorlunda om det fanns ett starkt tabu kring det?

För det är lite lustigt det där. Många i Sverige vill ju i princip ha dödsstraff för att ha kört efter en eller två öl, men de som kör i 140 på 90-väg ser man mycket mildare på.
Citera
2026-08-14, 16:58
Medlem
Står inget om fängelsestraff?

Tyvärr ganska hög procent som kör full på gatorna men fortfarande liten del av det totala.
1 av 500 åker dit i poliskontroller så ni kan ju räkna med mycket mer då inte alla kollas.

Vet inte om jag själv vill överleva en sådan olycka men han har ju händerna så han kan fortfarande göra mycket, spela tvspel hela dagarna och internetkriga. Kommer visligen aldrig ha en partner igen.

Så otroligt tacksam att jag har en hel kropp men idioter som han kan ta bort den lyckan när som helst. Skulle vilja se han i fängelse för mordförsök då han kunde dödat någon.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Första och enda gången? Eller var det fyllo med bil nummer 50-100?
Knappast första gången, brukar ta några gånger innan de kraschar
Citera
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Skulle vara intressant att veta vart han skulle åka och varför?
Även om man är full får man ju inte för sig att köra bil. Antar att han var alkis, det är väl bara de som krökar och kör samtidigt?
Citera
2026-08-14, 16:59
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fick han säkert men tror inte några månaders villkorligt och lite böter spelar så stor roll för honom i dagsläget. Han fick livstid i rullstol.
Rätt åt honom!!!
Citera
2026-08-14, 16:59
Medlem
Till er som undrar vad han fick för straff.
Citat:
Efter olyckan dömdes Simon för rattfylleri till villkorlig dom och fick körkortet indraget.
Från länken i TS.
Senast redigerad av qwe67 2026-08-14 kl. 17:05.
Citera
2026-08-14, 17:02
Medlem
Låter som ett underbart liv, sitta hemma och spela playstation hela dagarna utan bekymmer. Jobbigt att inte kunna runka.
Citera
2026-08-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/simon-23-korde-full-nu-ar-han-rullstolsburen-kommer-aldrig-forlata-mig-sjalv

Jag tycker det är bra att media lyfter fram sådana här varnande exempel. Simon överlevde ju i alla fall och får leva med detta. Jag tycker han borde föreläsa på skolor. Vad säger ni?

Att han hittar ett jobb och gör rätt för sig och inte belastar samhället.
Citera
2026-08-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Visserligen, man kan spela cs äta billis hela dagarna o slippa arbete

Exakt, försäkringspengarna (om man är försäkrad) lär räcka till många Billys.
Citera
2026-08-14, 17:13
Medlem
Hade kunnat bli totalt förlamad. Nu var det "bara" benen som inte längre fungerar. "Mittenbenet" ska väl fungera ändå. Visserligen även en svår hjärnskada och ständig smärta. Tur också att ingen dog.

Ja han borde absolut föreläsa. Vara ett exempel utåt vad som kan ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in