2026-08-14, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Jag är en utvvecklingstörd pojke 22 år och bor på ett skyddat boende

Jag är ful o fattig också och äter mycket mediciner mot mina sjukdomar

Tråkig humor också, jepp definitivt incel.
Citera
2026-08-14, 13:55
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jaha, krockar spriten med psykofarmakan eller?

Fast det viktigast är ju i alla fall att kärringen är lite på lyset.

Haha! Så sant, så sant...

Fast går man inte på psykofarmaka så är det väl nästan KBT som gäller?

Nu har väl jag aldrig någonsin gått fram till någon och frågat om jag får bjuda på något, men det är ju inte svårare än så. Det gäller att våga och ju mer man utsätter sig för "faran" desto enklare blir det ju. Särskilt om man märker att man sällan blir avvisad.

Tror också att det är få män som anser sig vara särskilt snygga, vi är nog inte så olika kvinnor på den punkten. Tänker man efter så är det ganska sälla man ser män som ser fullständigt åt helvete ut när man är ute. Visst finns det undantag men även i de fallen finns det oftast ändå ett visst hopp.

Kan man föra sig någorlunda normalt och kan konversera så löser det sig.

Nu har ju Ts dessutom haft ett förhållande så han borde ju fungera även om det uppenbarligen inte höll den här gången.

Nej, övning, övning, övning. Är man väldigt blyg kanske man har en syster man kan "öva" på, eller i värsta fall sin mamma. Säger inte att man ska ragga på dom, men att börja vara lite trevligare än vad man brukar för att komma över tröskeln.

Kommentera ögonen, berätta hur snygg hon är och fråga om hon har en ny maskara.

Själv brukar jag "smyglyssna" lite smått på folk runt omkring mig, då snappar man alltid upp något som kan vara användbart i ett senare skede.

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Gubbe, öl o sprit används när man fiskar o eller har mancave gatherings

Om man tänkt sig att pimpla i Lårviken då?
Senast redigerad av Mechila 2026-08-14 kl. 13:58.
Citera
2026-08-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur träffade du henne du separerade från då?

Via engagemang i en förening. Då blir det naturligt att man snackar utan att man varken behöver gå fram till någon främling, eller hålla på med ögonkontakt och dylika dolda signaler som jag inte förstår mig på (eller är för ful för att emotta)
Citera
2026-08-14, 14:06
Medlem

Sen så inbillar jag mig att kvinnor registrerar sin omgivning också, speciellt de som gjort sig fina för kvällen och kanske ställt in sig på att träffa någon, och går du ut solo så visar du att du har lite stake och inte är någon jävla hare som måste ha polarna som backup.
Citera
2026-08-14, 14:13
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribblarn
dolda signaler som jag inte förstår mig på (eller är för ful för att emotta)

Är du autist eller ful eller både och?
Citera
2026-08-14, 14:15
Bannlyst
På krogen vaffan där är det väl bara att babbla på men vem fan går ut nuförtiden? Krogarna har väl dött
Citera
2026-08-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Är du autist eller ful eller både och?
Både och!
Citera
2026-08-14, 14:26
Medlem
Citat:

Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?

Den här typen av ställen är tyvärr helt värdelösa. Det finns liksom inga naturliga kontaktytor, annat än om man skulle råka tajma någon perfekt i baren, eller råka hamna bredvid ett annat sällskap med sitt eget sällskap.

Det bästa är givetvis ställen där det är naturlig rotation och rörelse, ställen med dansgolv och kanske flera olika utrymmen och barer där folk mestadels står upp och rör sig lite mer.

Ingen normalt funtad människa går ju fram till ett främmande sällskap på 5 - 6 personer som sitter vid ett bord och börjar "ragga" på en av kvinnorna i sällskapet. Det kan ju med stor sannolikhet dessutom vara någon annan mans kvinna och då kanske du har bråk på halsen också.
Senast redigerad av Tumidanda 2026-08-14 kl. 14:31.
Citera
2026-08-14, 14:28
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

En idé är väl att närma sig en tjej när hon står i kön till baren, men då gäller det att man timear in den luckan perfekt. Hade varit enklare om folk faktiskt stod upp och minglade..

Vad tänker ni om möjligheten till att mingla med främlingar på dagens barer och krogar?

25 år och fortfarande en beta som skyller på Covid för att du inte kan prata med tjejer? Seriöst, vad fan har pandemin med ditt fula tryne och din osäkerhet att göra? Folk har minglat och raggat i årtionden utan att behöva en ursäkt som 'Covid gjorde det svårt'. Om du dessutom tror att ditt utseende är ett hinder, så kan jag säga att det är din beta-attityd som dödar allt – för tjejer bryr sig mer om hur du bär dig åt än om du är snygg. Sluta skylla på världen och börja ta ansvar för dig själv.

Du är helt enkelt en beta som saknar all förmåga att ha med motsatt kön att göra. Behöver man skriva på flashback om råd i detta ämne så är du en förlora beta.
Citera
2026-08-14, 14:31
Medlem
Citat:
Bakgrund: Är en 25-årig man som nyss har lämnat en lång relation och vill skaffa en ny tös. Mitt ansikte är inte speciellt vackert, så dejtingappar ger inte mycket napp. Däremot är jag lång och vältränad, har ett bra jobb, klär mig väl och tar hand om hygienen. Bor i Stockholm.

Nu till frågan: hur fan snackar man med brudar på krogen? Jag upplever det som att kulturen på krogar och barer - i synnerhet efter Covid där man blev piskad att man var tvungen att ha en sittplats - är att man sitter i 'avstängda' bord med sin egna vängrupp, med begränsad möjlighet för interaktion med främlingar. Jag har inget problem att prata med människor när det finns ett gemensamt kontext som en konversation kan grunda sig i, t.ex. om man träffar någon i en förening, kursare, eller kollegor. Men jag drar mig rejält från att gå fram till ett helt bord med vänner, avbryta deras konversation, och börja försöka ragga på en av deras kompisar?

Vill rekommendera Facebook Marketplace.

1. Sök på brölloppsklänningar.
2. Sortera på storlek.

Släng iväg ett meddelande.
Citera
2026-08-14, 14:34
Medlem
Full-Retards avatar
Det är ju bara att dricka några öl och börja prata med folk
Citera
2026-08-14, 14:38
Medlem
Lasanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är ju bara att dricka några öl och börja prata med folk

Bara att du ska behöva ge TS det rådet är så efterblivet..att TS inte själv kan räkna ut det, är obehagligt. En äkta beta.
Senast redigerad av Lasanjo 2026-08-14 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in