2026-08-19, 21:37
Medlem
Gruvarbetare sitter idag ofta i skjortärmarna å tofflor, bakom skärmar i en form av styrcentral. Din bild av gruvarbete är nog sådär 40 år gammal.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-19 kl. 21:38. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-08-19, 23:39
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du kanske ska hinna leva lite mellan varje pass också. 90% av alla vårdbehov är stressrelaterade, så istället för "work hard" föredrar jag "hardly working."
Vart kommeruppgiften om att 90% av alla vårdbehov är stressrelaterade ifrån?
Citera
2026-08-29, 23:33
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Vart kommeruppgiften om att 90% av alla vårdbehov är stressrelaterade ifrån?
Vad är din källa på den uppgiften?
Jag har redan frågat tidigare.

Citat:
Du kanske ska hinna leva lite mellan varje pass också. 90% av alla vårdbehov är stressrelaterade, så istället för "work hard" föredrar jag "hardly working."
Citera
2026-08-30, 05:55
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Vad är din källa på den uppgiften?
Jag har redan frågat tidigare.

Hörde det på radion har jag för mig. Arbetsmiljöverket, Försäkringskassan och Folkhälsomyndigheten brukar återkommande publicera rapporter med den typen av beräkningar, så kolla dem.
Citera
2026-08-30, 08:54
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Hörde det på radion har jag för mig. Arbetsmiljöverket, Försäkringskassan och Folkhälsomyndigheten brukar återkommande publicera rapporter med den typen av beräkningar, så kolla dem.
OK var god länka! Jag ska inte behöva be dig en gång till. Det är en självklarhet att man kan ge en rimlig referens som styrker det man påstår.
Citera
2026-08-30, 09:05
Medlem
Jag tjänar mer än många som jag anser arbetar hårdare än jag. Har väldigt svårt att greppa innebörden i politikernas "hårt arbetande människor".
Citera
2026-08-30, 09:48
Medlem
Moderaterna hatar arbetare annat än som egna slavar. Moderaternas mantra är ju

Arbetat inte - Äg.
Citera
2026-08-30, 15:32
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
OK var god länka! Jag ska inte behöva be dig en gång till. Det är en självklarhet att man kan ge en rimlig referens som styrker det man påstår.

I en akademisk uppsats, inte foruminlägg på Flashback. Då hade 99% av alla inlägg här ogiltigförklarats. Jag har tipsat dig om var du kan läsa rapporter om arbetsrelaterad stress, så det står dig fritt att jobba med din egna omvärldsbevakning.
Citera
2026-08-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ja, det är diskriminerande mot latmaskar som mig som aldrig gjort ett hederligt handtag i hela mitt liv.

Som typ Jimme Åkesson med 94 % frånvaro i riksdagen?
Citera
2026-08-30, 16:56
Medlem
Många av de hårdast arbetande får inte stanna i Sverige pga det höjda inkomstkravet.
Citera
2026-09-18, 16:01
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
I en akademisk uppsats, inte foruminlägg på Flashback. Då hade 99% av alla inlägg här ogiltigförklarats. Jag har tipsat dig om var du kan läsa rapporter om arbetsrelaterad stress, så det står dig fritt att jobba med din egna omvärldsbevakning.
Det är fullkommligt irrelevant vad som är policy på Flashback. Finns inget som hindrar dig att uppge källa om du vill visa att du är trovärdig. Så du tycker vi ska lite på att du ttycker dig minnas att du hört något i den stilen?

Jag ser hela tiden exempel på personer som nämner faktauppgifter och backar upp dessa med länkar. Att detta skulle vara så ovanligt att de utgör en procent eller mindre av fallen där någon presenterar fakta är helt omöjligt. Åter igen visar du att du bnara snackar skit.

Ska du förklara för mig vart jag kan hitta rapporter om arbetsrelaterad stress. DU!!!! Du kan inte ens skaffa dig ett jobb. Jag beöver bara skicka ett mail om jag behöver ett nytt jobb. Skrev du det där tipset för att försöka leda bort diskussionen från sakfrågan, nämligen att du kommer med ett extremt märkligt påstående och inte kan ange källa.
Senast redigerad av Rhodez 2026-09-18 kl. 16:11.
Citera
2026-09-18, 16:23
Medlem
Galejans avatar
Det kan vara exkluderande, ja. I ett samhället med framförallt den horribla ungdomsarbetslöshet Sverige har är det givetvis ett hån att som medelålders skryta över hur hårt man jobbar och hur mycket man tjänar. Hårt arbetet bör kanske inte skambeläggas men man bör tänka sig för att framförallt inte gnida sin heltidsanställning i ansiktet på yngre människor. Arbeta hårt om ni vill men yvas inte över det. Den tiden är förbi när slit i anletets svett ansågs som något beundransvärt och statushöjande. Idag framstår du snarare som en okänslig rövhatt om du skryter över dina många timmar vid löpande bandet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in