2026-08-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
I debatten i Aktuellt gjorde som vanligt Ludvig Aspling (SD) ett okunnigt och enfaldigt intryck.
Ja, verkligen. Bland annat sa han att de här länderna som SFI-eleverna kommer ifrån inte har bytt värderingar på "flera hundra eller tusen år". De länderna har för det första inte funnits längre än sedan 1900-talet. Och sen är påståendet i sig heltokigt, vilket också visar hur obildad han är. Jämför t ex två av de största invandringsländerna Iran och Afghanistan hur de har såg ut på 1970-talet vad gäller kvinnors rättigheter, eller Turkiet för att ta ett annat exempel där det var förbjudet för kvinnor att bära slöja fram till inte så länge sedan. Jag är också så klart emot vänsterns massinvandring men det är pinsamt att SD ständigt framstår som obildade.
Citera
2026-08-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliois
Ja, verkligen. Bland annat sa han att de här länderna som SFI-eleverna kommer ifrån inte har bytt värderingar på "flera hundra eller tusen år". De länderna har för det första inte funnits längre än sedan 1900-talet. Och sen är påståendet i sig heltokigt, vilket också visar hur obildad han är. Jämför t ex två av de största invandringsländerna Iran och Afghanistan hur de har såg ut på 1970-talet vad gäller kvinnors rättigheter, eller Turkiet för att ta ett annat exempel där det var förbjudet för kvinnor att bära slöja fram till inte så länge sedan. Jag är också så klart emot vänsterns massinvandring men det är pinsamt att SD ständigt framstår som obildade.

De har varit medeltida på lite olika sätt.

Förvisso olika former av efterblivenhet men ändå efterblivna vilket är poängen i sammanhanget.
Citera
2026-08-15, 20:27
Medlem
Vilhelm Moberg skulle ha svimmat om han visste att framtidens svenskar tycker homosexualitet är jättebra. Att det är lika bra som heterosexualitet. Att det betraktas som svensk värdering.
Citera
2026-08-15, 20:46
Medlem
sommarlovs avatar
Varför ställer de ens frågor, om de inte kan acceptera ett svar?
Citera
2026-08-15, 21:23
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
En undersökning beställd av Tidö-regeringen visar föga förvånande att nästan hälften av eleverna på SFI anser att homosexualitet är oacceptabelt.

https://www.tv4.se/artikel/7DfqKuDNxRlAsvqid20Iml/ny-rapport-varannan-deltagare-pa-sfi-emot-homosexualitet

Själv har jag missat det, men tydligen fick regeringen kritik för att man låtit undersöka vad en grupp i samhället tycker om en annan, men vi får väl anta att denna kritik kommer vänsterifrån. Samma vänster har ju i decennier varit noga med att verka för så stor invandring som möjligt från värdekonservativa länder, företrädelsevis muslimska sådana.

Var man från invandringsvänsterns sida redan från början medveten om den här typen av attityder bland nysvenskarna, och är det därför man blev så upprörd över att saken ens skulle undersökas?

Finns det fler attityder som vi kan misstänka att invandringsförespråkarna egentligen föraktar, men samtidigt är fullständigt medvetna om att migranterna som de vill ha hit hyser?

Är det en god idé som nu föreslås, att SFI skall göras om och fokusera mer på att utbilda i "svenska värderingar"?
Går det ens att utbilda folk i "värderingar"?
Så betydligt färre homofober än här på Flashback med andra ord?
Citera
2026-08-15, 21:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Väntar med spänning på en Prideparad i Gaza ledd av Greta.
Citera
2026-08-15, 22:07
Medlem
Finns det inga integrerbara utlänningar och varför importerar vi dessa undermänniskor?
Citera
2026-08-15, 22:12
Medlem
Det gör det säkert, men i sverige är det enligt lag ok att vara med vilket någon av samma kön. Det allra flesta svenskar tycker det är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandalerna
Skitkonstigt att kalla det för "svenska" värderingar. Finns ju många svenskar som inte gillar eller accepterar homosexualitet.
Citera
2026-08-15, 22:23
Medlem
Gefjons avatar
Varför tar vi inte emot fler individer som inte förstår bättre?

Svaret är enkelt, rösta på S!
Citera
2026-08-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför är det oacceptabelt att inte gilla något, inte synas något är bra, etc?

Och varför vill Mohamsson (och andra) tvinga på deras värderingar på andra?
Och vad ger henne (och andra) rätten att bestämma vad ”svenska värderingar” är?

Nu skiter jag i om folk är homosexuella. De får vara vad de vill. Jag bara opponerar mig emot att folk ska tvinga på andra sina värderingar, åsikter, m.m.

Kanske för att dessa homofober vill se dom dö?
Citera
2026-08-15, 22:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Så betydligt färre homofober än här på Flashback med andra ord?
Ingen aning faktiskt, folks sexualitet är liksom lite av en ickefråga för mig. Jag är mer intresserad av hur vänsterns invandringsvurmande går ihop med invandrarnas syn på homosexualitet, som jag inbillar mig att vänstern också vurmar för...
Citera
2026-08-15, 22:37
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Väntar med spänning på en Prideparad i Gaza ledd av Greta.
Då lär du få vänta. PK-aktivister slår bara in öppna dörrar på trygg hemmaplan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in