2026-08-15, 05:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Var går gränsen?
Har du en kvantitativ metod eller går du på kännsla?
Håller du andan när du bajsar?

Jag går absolut på känsla. Jag vill ha min tandborste separerad från där jag skiter.
Citera
2026-08-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag startar vattenkokaren samtidigt som jag börja att borsta. Nä jag borstat klart efter 60 sekunder är vattnet klart.
Sjukaste jag hört nånsin tror jag. Har du vattenkokare i badrummet eller traskar du till köket?
Citera
2026-08-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tg07
Sjukaste jag hört nånsin tror jag. Har du vattenkokare i badrummet eller traskar du till köket?

Jag har vattenkokaren i badrummet.
Jag häller kokande vatten i ett glas och lämnar tandborsten i glaset.

Hur gör du?
Citera
2026-08-17, 13:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Finns bajspartiklar över allt, inklusive luften du andas.

Det heter fekalier, det andra är barnspråk. Man kan toaletten på behörigt avstånd från tvättfatet. -Har inte alla det så?
Citera
2026-08-17, 13:58
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det heter fekalier, det andra är barnspråk. Man kan toaletten på behörigt avstånd från tvättfatet. -Har inte alla det så?
Skiter väl jag i. Bemöt frågan, inte språket, jävla besserwisser.
Citera
2026-08-17, 14:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milleniumbarn94
Kanske äckligt, kanske smart.. vad vet jag..? Jag brukar varannan vecka ta tandborstarna och diska dom med diskmedel i handen likt när man diskar sminkborstar. Sen efter sköljning kokar jag upp dom i en kastrull i ca 2 min. Vips så känns dom sterila och nästan som nya.
Byter bara ut dom vid behov när dom ser slitna ut.
Hållbarheten är oftast längre än man tänker sig, detta är en typisk konsumtionsfälla (tror jag).

Min numera döde tandläkare sa att man ska byta borste efter 3 mån max.
Kör med Oral-B eltandborste, byter själva borsten efter två-tre mån.
Vanlig Colgate eller Pepsodent tandkräm, som jag köper billigt på rea. Funkar ypperligt!

Har nästan kokande vatten i kranen, så tandborsten blir ren, om jag vill. (Har hus så jag kan göra som jag vill).

När jag är utomlands så har jag en vanlig borste, typ Pepsodent som jag slänger sista natten.

Min farbror åkte till Egypten och blev sjuk. Han hade borstat sina tänder i kranvattnet på hotellet.
Fick ligga i Kairos sjukhus tre-fyra dagar. Läkarna sa att han tydligen hade borstat i kranvatten, det bör man inte göra i Egypten, enbart mineralvatten duger där om man inte vill bli sjuk.
(Vingresor)
Citera
2026-08-17, 14:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Allting är äckligt om man tänker efter. Du kan ju absolut inte bo på hotell exempelvis, vet du vad folk gör i hotellsängar?
Man kan ju bara fantisera om vad dom inbjuder till.
Citera
2026-08-19, 01:25
Medlem
Många bakterier/virus dör när det torkar
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-08-19 kl. 01:29.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in