Citat:
Ursprungligen postat av
Vintageman
Det har du rätt i, jag utgick från mig själv då jag är halvpolack och ska flytta själv om några år. Jag tror att om man är intresserad av landet man vill åka till så vill man och kommer man nog få in en fot automatiskt. Och man flyttar ju såklart till ett land man tycker verkar intressant.
USA hade varit trevligt att flytta till om saker hade varit annorlunda med deras politiska system och att deras skolsystem hade varit bättre. Jag gillar Amerika mycket men det finns en stark anti-intellektuell anda där, för mycket convenience skit. Det gör att det blir en del Karens, en del fattys osv. Ett land är mycket bättre utan! Amerika ska också vara annorlunda hela tiden, så de vill inte testa saker som funkat redan i andra delar av världen, det är inte smart. :P
Ta du en liten titt på norra Usa. Grymt bra här. Bra skolor miltals bättre än sverige., för att inte prata om säkert samhälle, bra sjukvård mm
Om du orkar kolla stat så ser du att de röda delstaterna leder all statestik. Sämst skolor, sjukvård, infrastruktur, teen pregnancy, healthcare access, osv. Det roliga är att de fattiga/white trash/ social Security och andra bidragstagare i röda delstater alltid röstar rött. Helt emot sina egna intressen. Sedan skyller de allt lidande på invandrarna.😂 De amerikanska bönderna måste vara de dummaste på hela jordklotet. Let them suffer. We love it!
Delstater sköter sig själva. Bara för det är kaos i Washington så betyder inte det att hela Usa är samma.
Visst fan märker även vi i norra delen av skiten. Ice agenter som bryter mot lagen, tariffs med dyrare allt osv. Men fortfarande mycket bättre än sverige. Skulle aldrig flytta tillbaka till dagens sverige!
New York, Massachusetts, Connecticut skriker efter all slags arbetskraft. Bara att jobba och tjäna pengar. Sjuksköterskor som tjänar 130.000$, bussförare 30-40$/ h, baristas, dunkin 22$/h, x-ray technicians 100.000$, lärare 80-120.000$, ingenjörer +120.000$, cyber security, AI security 90.000-330.000$. Elektriker 70-120.000$
Bara att komma till norra Usa när oranga apan är borta, du kommer aldrig ångra dig.