2026-08-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vet inte riktigt var jag skulle placera denna tråden men vi får se vad mod säger.

Men som rubriken lyder: Hade ni stannat i Sverige om ni hade varit totalt ensamma här förutom ett jobb då och arbetskollegor som umgänge?

Förklara varför ni skulle stannat eller varför ni hade lämnat landet om det vore det fallet.

Vilket är de största skälen till att ni är kvar i Sverige nu?

Vilket land hade varit mest lockande o flytta till om ni fick välja idag och om inget hade hållit er kvar?

Man kan lämna sverige även om man har släkt,familj och vänner
Citera
Medlem
Fantens avatar
Jag älskar mitt Sverige, jag älskar mitt land - den kärlek som finns här finns ingen annanstans. Så ja.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Det kan ju passa en del att flytta utomlands men det kräver vissa förutsättningar som de flesta som fantiserar om det förmodligen saknar.
Citera
2026-08-12, 23:00
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Det är så, de tar inte bort troll utan de kan vara kvar efter decennier, det är så gamla kontona är. Det är likadant som 4chan, jag kommer bara hit om jag verkligen inte har ett skit att göra.

Behöver inte ta det personligt, tror de flesta ser flashback som sådant

Det säger mer om dig än alla andra medlemmar här på flashback!
Citera
2026-08-12, 23:01
Medlem
zombie-nations avatar
Hade jag varit arbetsför hade jag velat bo och verka på Svalbard några år. Har varit där och livstempot var väldigt trevligt samt att ett barbråk är det värsta brottet som kan hända. Så jävla chill.

Men jag hade velat komma tillbaka till Sverige efter ett tag.
Citera
2026-08-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det kan ju passa en del att flytta utomlands men det kräver vissa förutsättningar som de flesta som fantiserar om det förmodligen saknar.

Behöver inte va jättesvårt, har du arbetserfarenhet och vill lära dig ett nytt språk och satsar stenhårt på att söka ett jobb i det nya landet vilket krävs för att få ett arbetstillstånd så har du klarat det. (Eller förlåt du söker jobbet innan du drar naturligtvis.)

Då bor du i ett annat land med ett annat jobb helt plötsligt, bara fortsätta på den vägen, möjligen skaffa två jobb så man är säkrad om man skulle få sparken av nån oväntad anledning på det första.
Citera
2026-08-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det säger mer om dig än alla andra medlemmar här på flashback!

Tror jag inte, det är mycket troll här och känt att de får vara kvar, många har uttryck just detta.
Citera
2026-08-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Man kan lämna sverige även om man har släkt,familj och vänner

Sant.
Citera
2026-08-12, 23:14
Medlem
Jag bor i Sverige för jag är handikappad och vi har ett system som passar mig med våra skatter och jag har ett bra hus som jag bor i och klarar mig bra.
Jag har jobbat sedan jag var 14 år så jag har gjort rätt för mig.
Jag är nu 58.
Citera
2026-08-12, 23:17
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Behöver inte va jättesvårt, har du arbetserfarenhet och vill lära dig ett nytt språk och satsar stenhårt på att söka ett jobb i det nya landet vilket krävs för att få ett arbetstillstånd så har du klarat det. (Eller förlåt du söker jobbet innan du drar naturligtvis.)

Då bor du i ett annat land med ett annat jobb helt plötsligt, bara fortsätta på den vägen, möjligen skaffa två jobb så man är säkrad om man skulle få sparken av nån oväntad anledning på det första.

Har man inte redan någon form av anknytning till det nya landet tror jag att det blir svårt att finna sig tillrätta där. Men visst, med en stark motivation att rota sig där kan det ju gå.
Citera
2026-08-12, 23:19
Medlem
Ja.

Enkel anledning är att jag är medborgare här så skulle det hända något måste landet ta hand om mig.
Citera
2026-08-12, 23:20
Medlem
Om det inte vore för familjen skulle jag lämnat för längesedan

Finns inget värde för mig här

Problemet är ju hur fan man ska försörja sig utomlands också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem