2026-08-12, 19:34
Medlem
Ingrid Eriksson, 89 år, blev nypt i bröstet av en i personalen på Dragonens äldreboende i Umeå. ”Jag hade ont länge”, berättar hon.

Ingrid larmade chefen, men i avvikelserna står det bara att personal hade gjort illa henne. Det står inget om att han hade rört vid bröstet, och chefen beslutade senare att inte vidta några åtgärder.
https://bulletin.nu/89-aring-nypt-i-brostet-av-personal-inget-hande

Åter importen i farten och cheferna sopar de under mattan?
Citera
2026-08-12, 19:51
Medlem
Jag hade velat veta mera om vad som skedde innan nypet.
Citera
2026-08-12, 20:09
Medlem
exoticspices avatar
Ingrid hade ont länge, säjer hon. Därför tror jag att det hände när hon var naken, som i duschen eller vid på- eller avklädning.
Citera
2026-08-12, 20:34
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Jag hade velat veta mera om vad som skedde innan nypet.
Du tänker hur hon klätt sig? Om hon bjöd ut sig med blickar och bad om att bli nypt?

Du jobbar säkert på äldreboende.
Citera
2026-08-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ingrid Eriksson, 89 år, blev nypt i bröstet av en i personalen på Dragonens äldreboende i Umeå. ”Jag hade ont länge”, berättar hon.

Ingrid larmade chefen, men i avvikelserna står det bara att personal hade gjort illa henne. Det står inget om att han hade rört vid bröstet, och chefen beslutade senare att inte vidta några åtgärder.
https://bulletin.nu/89-aring-nypt-i-brostet-av-personal-inget-hande

Åter importen i farten och cheferna sopar de under mattan?

Troligen import med chefens inställning. (Man vill ju inte gynna mörkerkrafter.) Hade det varit en svensk hade han åkt direkt. Man ska oavsett givetvis få sparken efter en sådan händelse. Det handlar om människor, inte kartonger.
Citera
2026-08-12, 21:05
Medlem
Man skall inte ta omvägen via kommunens äldreomsorg. Man skall kontakta polisen direkt.
Citera
2026-08-12, 21:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Var det med flit? Eller bara otur när en BH eller tröja skulle på?
Citera
2026-08-12, 21:18
Medlem
TheJesuits avatar
Här verkar det ju inte ens utrett om någon nypt henne eller om hon nypt sig själv. Kanske som en del av självbefläckelse.
Citera
2026-08-12, 21:31
Medlem
irrelevants avatar
Säkert någon svagsint personal som tappat humöret och nypt till. Förvånar mig inte alls. Jag har jobbat i vården när jag var yngre och sett det mesta. De flesta som jobbar nuförtiden är direkt olämpliga, de har inte jobbet för att de vill hjälpa människor utan för att det är det enda de kan få som är bättre än toalettstädare.
Citera
2026-08-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du tänker hur hon klätt sig? Om hon bjöd ut sig med blickar och bad om att bli nypt?

Du jobbar säkert på äldreboende.
Till skillnad mot dig så hade jag velat ha alla pusselbitar på plats innan dom faller.
Citera
2026-08-12, 21:41
Medlem
exoticspices avatar
Ingrid blev nypt när hon blev flyttad från rullstolen till sängen. Hon berättade för sin dotter som sa till sin mamma att hon måste anmäla till chefen.

Personen var ny som Ingrid inte träffat tidigare.

Chefen säger att hon inte blivit nypt utan att personalen kommit åt hennes bröst.
Senast redigerad av exoticspice 2026-08-12 kl. 21:43.
Citera
2026-08-12, 22:10
Medlem
här på facebook kan man ta del av diverse kommentarer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in