2026-08-12, 22:11
Medlem
Onanikrems avatar
Fy fan för att bli äldre och vara beroende av andra människor. Våldtagen, misshandlad filmad i utsatta situationer och förnedrad.

Morsans hemtjänst kunde alla hyfsat bra svenska men mamma förstod ändå oftast inte ett ord av va de sade. Afrikaner liksom skäller ut orden. För att citera mamma: "det låter som waff, waff waff när de pratar"

Hade stenkoll på de som jobbade fast de var många. Vad de hette, var de bodde och hur länge de jobbat och var de jobbat tidigare. Tror de fattade det också så inget hände... Hon var inte ett dugg dement. Hade någon nypt henne i brösten hade jag slitit tuttarna/dolmen av den.
Citera
2026-08-12, 22:15
Medlem
här finns mer.
Citat:
Nypt i bröstet på boendet! Ingen åtgärd från chef!
Citera
2026-08-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Troligen import med chefens inställning. (Man vill ju inte gynna mörkerkrafter.) Hade det varit en svensk hade han åkt direkt. Man ska oavsett givetvis få sparken efter en sådan händelse. Det handlar om människor, inte kartonger.
Falskt. Svenskar skyddar förövare och "blundar" eller intar enat förhållningssätt emot den utsatta i beroendeställning.

Kan lova att de antingen tycker att det är jobbigt att larma mot kollegor eller chefer samt anställda eller att de snackar skit om hur jobbig den utsatta är. Hon är vimsig, inbillade sig, misstog vårdgivarens beteende eller "klagar om allt".

Försökte trots allt själv i flera år föra fram våld och eventuella sexualbrott mot en patient inom psykiatrin och när en annan vårdare våldtog en patient och sedan mördade sitt ex, så insåg jag att de flesta av dem visste, de ansåg inte patienterna värda att ta en konflikt för bara. Var trots allt inte kollegorna som blev slagna eller utsatta så varför skulle de då framföra klagomål till chefer och IVO?
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-12 kl. 22:21.
Citera
2026-08-12, 22:22
Medlem
här finns mer.

Citat:
Jim Lindberg, verksamhetschef för vård- och omsorgsboenden i Umeå kommun, kan inte uttala sig om enskilda fall, men säger att kommunen behöver agera om de boende inte känner sig trygga.
Citera
2026-08-13, 08:34
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Till skillnad mot dig så hade jag velat ha alla pusselbitar på plats innan dom faller.
Jaså, jag vill inte ha det? Berätta gärna vad du grundar det på.
Citera
2026-08-13, 08:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Här verkar det ju inte ens utrett om någon nypt henne eller om hon nypt sig själv. Kanske som en del av självbefläckelse.
Ja, så kan det ju också vara. Är väl rätt vanligt kan jag tänka mig.
Citera
2026-08-13, 10:11
Medlem
Citat:
Jag hade velat veta mera om vad som skedde innan nypet.

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du tänker hur hon klätt sig? Om hon bjöd ut sig med blickar och bad om att bli nypt?

Du jobbar säkert på äldreboende.

Citat:
Till skillnad mot dig så hade jag velat ha alla pusselbitar på plats innan dom faller.

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jaså, jag vill inte ha det? Berätta gärna vad du grundar det på.

I min första post tydliggjorde jag att jag ville veta mer om vad som skett innan "nypet". Jag upplevde att du gick till angrepp mot mig.
Citera
2026-08-13, 12:00
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
I min första post tydliggjorde jag att jag ville veta mer om vad som skett innan "nypet". Jag upplevde att du gick till angrepp mot mig.

Något som försvårar bedömningen är kvinnans ålder och hur just åldern kan påverka hur vi upplever saker. Det finns fog för att anta att det som kvinnan uppfattade som ett “nyp” i själva verket var en vällustig smekning, gjord i all välmening. På samma sätt som en klatch på rumpan ofta uppfattas som njutning, ibland till och med på ett gott-ont sätt.
Citera
2026-08-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Något som försvårar bedömningen är kvinnans ålder och hur just åldern kan påverka hur vi upplever saker. Det finns fog för att anta att det som kvinnan uppfattade som ett “nyp” i själva verket var en vällustig smekning, gjord i all välmening. På samma sätt som en klatch på rumpan ofta uppfattas som njutning, ibland till och med på ett gott-ont sätt.
Det borde vara så att bara kvinnor tar hand om andra kvinnor i vissa utsatta situationer.
Citera
2026-08-13, 17:55
Medlem
Garanterat en svartskalle igen.. rösta rätt.
Citera
2026-08-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
Garanterat en svartskalle igen.. rösta rätt.

Vilka ska vi rösta på?
Citera
2026-08-13, 18:24
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Det borde vara så att bara kvinnor tar hand om andra kvinnor i vissa utsatta situationer.

Inte heller oproblematiskt, det verkar ju i alla fall som att fler och fler kvinnor blir homosexuella (högst rimligt, hade jag varit kvinna hae jag blivit homosexuell direkt!).)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in