2026-08-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Syns tydligt att denna sk. man är en vekling, han kommer ta sitt liv så fort tillfälle ges. Jag hade önskat att han hade tagit sitt straff och hade fått ett ensamt och hemskt liv väntandes på han när han kommit ut. Men tyvärr kommer det fega aset ta bort sig själv som den fjant han är, vilket jag dock inte har något emot.

Håller helt med. Han hoppades väl på att dö i bilkraschen. Är väl därför han vårdas på psyk, hög suicidalrisk. För min del fåt han gärna görat’.
Citera
2026-08-29, 14:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kammaråklagare uppger att i utredningen inte framkommit några uppgifter om att misstänkta brott mot andra patienter skett.

Hur troligt är det att detta skulle vara första gången? Brottet är väl sjukligt och högst onormalt.
Att han skulle bli påkommen första gången han gör så här tror jag inte på.
Han har säkert hållit på ett tag och nu råkar han åka dit.
Då blir det tårar och självmordsförsök.
Den som kom på honom kanske anade oråd och därför tittade in i rummet.
Att ge sig på barn, åldringar och djur är väl de värsta man kan göra.
Citera
2026-08-29, 15:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Förstår inte detta. Är det alltså en svensk gärningsman? Måste vara felaktigt. Enligt gängse Flashbacklogik måste det vara en ”blatte”, arab eller somalier. Konstigt! Nu skrivs det också om psykiska problem. Så brukar det inte låta annars.

Ja det är så att blattar som gör såna här sjuka saker oftast gör det pga att de kulturellt betraktar all fitta som fitta. Uppvuxna i en sjuk kultur med totalt förvriden syn på sexualitet.

Svennar som gör såna här saker är psyksjuka.

Vad som är psyksjukt eller inte beror till stor del på kulturen. Finns en stam i Nya Guinea där pojkar tvingas dricka äldre mäns sperma för man tror det ger dem styrka och gör dem manliga. Att tro nåt sånt som svensk skulle betraktas som psyksjukt.
Citera
2026-08-29, 17:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Detta ger knappast vid handen att kvinnan skulle vara äldre man kan vara både kvinna och i livets slutskede innan man ens fyllt tjugo.

Han släpptes inte på fri fot för det fanns risk han skulle avvika stod det att läsa i början av nyhetsflödet om detta.
Om en svenskfödd familjefar anses ha denna benägenhet så har jag svårt se vem som skulle kunna klara sig förbi denna punkt i sätta på fri fot förfarandet.

Fast vi har tredje generationens invandrare idag som räknas som svenska så visst vill man leva i den illusionen så..

Någon skrev innan att han hade rötterna i de muslimska delarna av Jugoslavien, känns mer relevant än svensk men eftersom jag inte orkade med sida upp och sida ner av bilspekulationer kanske jag redan är i galen tunna?

Som en liten fotnot kan jag nämna att jag jobbat på akutavdelning en gång i tiden.
Där slogs de manliga sköterskorna om att hjälpa unga tjejer när dom behövde ligga på bäcknet eller på annat sätt skulle kläs av och de kvinnliga sköterskorna bara garvade och skakade på huvudet.

Helt perfekt läge för dom kunde be föräldrarna lämna rummet en stund så dom fick jobba ifred.

Fanns inte en kebabrullare på den avdelningen då och det hela sågs lite mer som ett utslag av manligt trams.
Vi såg det alla som en kul grej och inget någon funderade över.

Fast detta sagt, jag kommer rösta på AfS iallafall och tycker att det skulle vara hårdare straff för icke svenskar.
Det står ju äldre kvinnlig patient!
Citera
2026-08-29, 17:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
Blir inte klok på den här snubben. Läskigt att han utåt sett verkade normal, men skenet kan bedra uppenbarligen. Att tända på halvdöda gamla kärringar hör väl knappast till de vanligaste sexuella böjelserna. En döende brukar inte lukta mumma precis, det är urin, avföring, blöja, slem, munnen brukar bli äcklig av munandningen. Förhoppningsvis var hon väl medvetslös, såsom man brukar kort innan livet tar slut.

Men det SJUKASTE i allt detta är väl ändå att han var villig att riskera ALLT, hela sitt liv, för att begå denna vidriga handling. Han kommer ju att förlora både jobb och familj och heder.

Vore intressant att veta när på dygnet detta inträffade. På en vanlig vårdavdelning befinner sig ca 15-20 personal dagtid, beroende på avdelningens storlek. Så risken att någon kunde komma in i rummet är ju stor. En ensam döende person har ju trots allt tillsyn relativt ofta. Eller jobbade han kanske natt, då kan det vara typ 2 pers i tjänst?
Du sätter fingret på många intressanta saker.

Jag undrar vad, exakt, det var han tände på? Det oetiska i handlingen? Närheten till döden? Den äldre kvinnan?

Detta är något av det sjukaste jag läst en svensk hålla på med.
Senast redigerad av allegrageller 2026-08-29 kl. 17:45.
Citera
2026-08-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du sätter fingret på många intressanta saker.

Jag undrar vad, exakt, det var han tände på? Det oetiska i handlingen? Närheten till döden? Den äldre kvinnan?

Detta är något av det sjukaste jag läst en svensk hålla på med.

Gränsar till nekrofili skulle jag säga. Störd jävel.
Citera
2026-08-29, 22:53
Medlem
Fyfan vad sjukt att gå in till sin palliativt döende patient och runka henne i ansiktet. Hahaha, va fan.
Citera
2026-08-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Ja, det gäller ju egentligen all brottslighet. I stor utsträckning är det antingen en sedan tidigare pariaförklarad kufig svensk pundare med hundra diagnoser, eller en helt vanlig invandrare.

Händelsen var strax innan midnatt. Nattpersonal går vissa "rundor" på fasta tider på avd nattetid. Det är möjligt/troligt att GM gått in i rummet på en tid, han vet att ingen rond sker, så normalt finns ingen risk att bli upptäckt
Citera
Igår, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
Gränsar till nekrofili skulle jag säga. Störd jävel.

Ja det måste vara nekrofili. Undra om han kommer att kallas för Nekro Nord hädanefter? Kan inte vara roligt att vara släkt med detta äckel. Särskilt inte i ett mindre samhälle där alla känner alla.
Citera
Igår, 02:51
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
om han nu bara blottade sig utan att vidröra tanten, varför klassas som grov våldtäkt? han sjölv vill bli nedgraderad till sexuellt övergrepp.

Han kanske höll hennes huvud mot ballen, idk. Men det var vad jag fick höra av en bekant vars kompis jobbar på sjukhuset.

"Gärningspersonen har genom sitt tillvägagångssätt visat särskild hänsynslöshet eller råhet."

Det kanske klassas som grov för att hon vad hjälplös och döende.
Citera
Igår, 08:09
Medlem
Urban Funk. HR-chef på regionen. "Överväger avsked"
https://www.sverigesradio.se/artikel/hr-chefen-overvager-att-avskeda-sjukskoterskan
Citera
Igår, 08:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosabb
Urban Funk. HR-chef på regionen. "Överväger avsked"
https://www.sverigesradio.se/artikel/hr-chefen-overvager-att-avskeda-sjukskoterskan

Överväger? Skicka iväg dåren. Vem vill bli vårdad av en nekrofil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in