2026-08-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kan BO varit en äldre kvinna, hade det varit en yngre kvinna i slutet skulle kanske anhöriga i större utsträckning varit där?
Ja, det har skrivits i medier att kvinnan var äldre.
Citera
2026-08-28, 21:16
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Ja, det har skrivits i medier att kvinnan var äldre.
Okej.
Citera
2026-08-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sannolikt döende i Anorexia nervosa, om det är psyk det handlar om, eller psykiskt sjuk, dement och gammal. Annars har jag svårt att se vad som skulle leda till "vård i livets slutskede" på en psykiatrisk klinik...

BO var inlagd på medicinavdelning C. Ingen psykiatrisk avdelning.
Citera
2026-08-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En Svennebanan alltså. Ja, de har ju ofta avvikande sexualitet. Tragiskt för de anhöriga till offret.
Förstår inte detta. Är det alltså en svensk gärningsman? Måste vara felaktigt. Enligt gängse Flashbacklogik måste det vara en ”blatte”, arab eller somalier. Konstigt! Nu skrivs det också om psykiska problem. Så brukar det inte låta annars.
Citera
2026-08-28, 21:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringar83
BO var inlagd på medicinavdelning C. Ingen psykiatrisk avdelning.
Ok, tack för klargörandet.
Citera
2026-08-28, 21:55
Medlem
Det är minsta problem. Han kommer sitta många långa år inne. Kommer aldrig någonsin arbeta inom vården.
Citera
2026-08-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Förstår inte detta. Är det alltså en svensk gärningsman? Måste vara felaktigt. Enligt gängse Flashbacklogik måste det vara en ”blatte”, arab eller somalier. Konstigt! Nu skrivs det också om psykiska problem. Så brukar det inte låta annars.
Kan vara en ziggis som tagit ett svenskt namn, det är inte uteslutet! Vilken "svensk" skulle ha 4 olika mobilnummer?
Citera
2026-08-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Detta ger knappast vid handen att kvinnan skulle vara äldre man kan vara både kvinna och i livets slutskede innan man ens fyllt tjugo.

Han släpptes inte på fri fot för det fanns risk han skulle avvika stod det att läsa i början av nyhetsflödet om detta.
Om en svenskfödd familjefar anses ha denna benägenhet så har jag svårt se vem som skulle kunna klara sig förbi denna punkt i sätta på fri fot förfarandet.

Fast vi har tredje generationens invandrare idag som räknas som svenska så visst vill man leva i den illusionen så..

Någon skrev innan att han hade rötterna i de muslimska delarna av Jugoslavien, känns mer relevant än svensk men eftersom jag inte orkade med sida upp och sida ner av bilspekulationer kanske jag redan är i galen tunna?

Som en liten fotnot kan jag nämna att jag jobbat på akutavdelning en gång i tiden.
Där slogs de manliga sköterskorna om att hjälpa unga tjejer när dom behövde ligga på bäcknet eller på annat sätt skulle kläs av och de kvinnliga sköterskorna bara garvade och skakade på huvudet.

Helt perfekt läge för dom kunde be föräldrarna lämna rummet en stund så dom fick jobba ifred.

Fanns inte en kebabrullare på den avdelningen då och det hela sågs lite mer som ett utslag av manligt trams.
Vi såg det alla som en kul grej och inget någon funderade över.

Fast detta sagt, jag kommer rösta på AfS iallafall och tycker att det skulle vara hårdare straff för icke svenskar.
Han är helsvensk. Det är hans fru som har bosniskt ursprung
Citera
2026-08-28, 22:35
Medlem
nidbilds avatar
GM måste alltså gått under radarn att vara allvarligt psykiskt sjuk, är det konstaret att det är en Andreas ?
Citera
2026-08-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Hur är det ens möjligt attt utreda om fler patienter blivit drabbade om eventuella övergrepp skett när patienter varit sövda eller kraftigt drogpåverkade? Om patienterna själva inte kan vittna krävs ju att någon kollega sett övergrepp och inte rapporterat det eller att det finns videobevakning att tillgå från salarna/rummen där patienter vårdas som sparas i flera månader eller år?
Ja fyfan o bli inlagd
Citera
2026-08-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
och om han är läkare så har passerkort och som du säger inloggningskortet till datorsystemet ha tagits, en del läkare har även datorer med sig hem de kan använda för uppkoppling till systemet för att göra remisser, skriva recept och kontrollera prover hemifrån.

Blir alltid förvirrad när det som har inträffats beskrivs som "en anställd ska ha förgripit sig på en patient" då det låter vagt och inte särskilt allvarligt, men sedan säger HR-personalen att det var "en mycket allvarlig händelse" vilket ger helt andra associationer än de första ordvalen.

Så, vad hände? Tutte, arsle, petting, kläm och smek eller fullbordat sexuellt samlag? Jag antar sistnämnda om MGM sedan kör därifrån i panik ej helt under kognitiv kontroll givet att gripandet skedde som misstänkt rattfylla.
en sjuksköterska är han ingen läkare
Citera
2026-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skelter
Kan vara en ziggis som tagit ett svenskt namn, det är inte uteslutet! Vilken "svensk" skulle ha 4 olika mobilnummer?
Eller en samisk renskötare som skolat om sig till sjukskötare. De är lömska och det förklarar kanske mobilnumrena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in