2026-08-29, 08:36
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
om han nu bara blottade sig utan att vidröra tanten, varför klassas som grov våldtäkt? han sjölv vill bli nedgraderad till sexuellt övergrepp.
Kanske var BO sperma allergiker och han trodde han var trollkarl ?
Citera
2026-08-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Var han full när han jobbade eller vad menar du

Nej han var inte full.. du är i början av tråden där snillen spekulerar…
Kommer längre bak info som man vet.
Citera
2026-08-29, 09:41
Medlem
Bedragerskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
Blir inte klok på den här snubben. Läskigt att han utåt sett verkade normal, men skenet kan bedra uppenbarligen. Att tända på halvdöda gamla kärringar hör väl knappast till de vanligaste sexuella böjelserna. En döende brukar inte lukta mumma precis, det är urin, avföring, blöja, slem, munnen brukar bli äcklig av munandningen. Förhoppningsvis var hon väl medvetslös, såsom man brukar kort innan livet tar slut.

Men det SJUKASTE i allt detta är väl ändå att han var villig att riskera ALLT, hela sitt liv, för att begå denna vidriga handling. Han kommer ju att förlora både jobb och familj och heder.

Vore intressant att veta när på dygnet detta inträffade. På en vanlig vårdavdelning befinner sig ca 15-20 personal dagtid, beroende på avdelningens storlek. Så risken att någon kunde komma in i rummet är ju stor. En ensam döende person har ju trots allt tillsyn relativt ofta. Eller jobbade han kanske natt, då kan det vara typ 2 pers i tjänst?

”En händelse som inträffade natten mot söndag den 9 augusti.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-sexualbrott-pa-sjukhus-anstalld-frihetsberovad
Citera
2026-08-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig

Enligt pressmeddelandet från Åklagarmyndigheten (som diseuse lade in i morse) har rättsläkaren preliminärt bedömt att kvinnan avled "...till följd av den sjukdomsbild hon hade."

Vilket också Sveriges Radio rapporterade i morse:
"Patienten som är en kvinna vårdades i livets slutskede på en av sjukhusets medicinkliniker och avled en kort tid efter händelsen. Enligt rättsläkarens preliminära bedömning avled kvinnan till följd av den sjukdomsbild hon hade." (Sveriges Radio, 28 aug)

Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å du tror inte att saker som sker kan påverka förloppet?
Jag tror för egen del just nu ingenting om dödsorsaken i det aktuella fallet. Har inte tillgång till de detaljer som behövs. Vet t ex inte vilken övergrepps-handling den misstänkte utförde.
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Mycket märkligt uttalande från rättsläkaren att direkt utesluta att det som Bo utsattes för inte påskyndade förloppet
Inte så märkligt. Rättsläkaren bör ha tillgång till både vittnesuppgifter från kollegan samt till BOs journal där hennes sjukdomsbild och status är dokumenterade. Det är en preliminär bedömning om dödsorsak. Jag har ingen anledning att i nuläget misstro rättsläkarens bedömning.

Att jag länkade till ett tidigare inlägg var för att flera användare skrev om att 'vållande till annans död' - trots att denna brottsmisstanke inte är beskriven vid häktningsen samt inte heller anges i rättsläkarens preliminära bedömning. Tråden behöver väl inte spåra och hitta på?
Brottet är grovt nog i sig självt.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-29 kl. 10:40. Anledning: tagg
Citera
2026-08-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flicka
..
Men det SJUKASTE i allt detta är väl ändå att han var villig att riskera ALLT, hela sitt liv, för att begå denna vidriga handling. Han kommer ju att förlora både jobb och familj och heder.

Vore intressant att veta när på dygnet detta inträffade. På en vanlig vårdavdelning befinner sig ca 15-20 personal dagtid, beroende på avdelningens storlek. Så risken att någon kunde komma in i rummet är ju stor. En ensam döende person har ju trots allt tillsyn relativt ofta. Eller jobbade han kanske natt, då kan det vara typ 2 pers i tjänst?
Citat:
Ursprungligen postat av Bedragerska
”En händelse som inträffade natten mot söndag den 9 augusti.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-sexualbrott-pa-sjukhus-anstalld-frihetsberovad

Spekulerar: händelsen kan ha inträffat kanske någon gång mellan 23-23.40-tiden? Vet inte hur snabbt mannen, efter att ha plivit påkommen, tog sig till bilen och hur långt han hann köra.

Polisens händelsenotis den 9 aug:
"00:15 – Grov vårdslöshet i trafik, Jönköping
Strax efter midnatt startade ett förföljande av en bil i närheten av länssjukhuset Ryhov i Jönköping. En bilist valde att ej stanna på polismans tecken. Färden gick upp mot E4 norrut, i riktning mot A6-området och kort efter att förföljandet inletts så har en trafikolycka inträffat. Den flyende bilen ska ha kört in i ett betongfundament. Föraren, en vuxen man, har förts med ambulans till sjukhuset. Frågor om skadeläget hänvisas till sjukvården. Bilen har fått kraftiga skador och behöver bärgning. Polis är under natten på plats och dirigerar trafiken. Mannen misstänks för grov vårdslöshet i trafik, rattfylleri samt för att ej ha stannat på polismans tecken.

Utöver detta har polisen bland annat gjort andra rutinmässiga kontroller på eget initiativ eller efter larm från allmänheten."
Verkar handla om en natt-sjuksköterska. (alternativet: jobbade kvällspasset och dröjde sig kvar men det tycker jag verkar vara mindre sannolikt.)
Citera
2026-08-29, 09:57
Medlem
Jon10s avatar
Det finns två lösningar jag anser är lämplig med GM i detta fall.

Det första vilket jag är medveten jag är ganska ensam om är offentlig avrättning.

Denna snubben bör hängas omedelbart på ett torg där människor kan skratta och spotta på han hängades.

Någon gång får det vara slut på det här gullandet med brottslingar.
De har begått ett ohedersamt brott och ska ha ett ohedersamt straff.

Alternativt 2 är kemisk kastrering.

Ganska milt straff kan jag tycka, för att offret som låg på sin dödsbädd ska få rättvisa så anser jag att alternativ 1 är mer lämpligt.
Senast redigerad av Jon10 2026-08-29 kl. 10:14.
Citera
2026-08-29, 10:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Det finns två lösningar jag anser är lämplig med GM i detta fall.

Det första vilket jag är medveten jag är ganska ensam om är offentlig avrättning.

Denna snubben bör hängas omedelbart på ett torg där människor kan skratta och spotta på han hängades.

Någon gång får det vara slut på det här gullandet med brottslingar.
De har begått ett ohedersamt brott och ska ha ett ohedersamt straff.

Alternativt 2 är kemisk kastrering.

Ganska milt straff kan jag tycka, för att offret som låg på sin dödsbädd ska få rättvisa så anser jag att alternativ 1 är mer lämpligt.
Kemisk kastrering hade de förr ihop med snurrstolen i Vadstena.
Män blev som kvinnor och kvinnor blev som män.. den typen av behandling ?

Vet inte om det är nödvändigt men en god samhällsmedborgare ska det inte vara svårt att vara
Sägs ju att barn som har blivit sexuelltutnyttjade och fick skev sexualdrift fick den behandlingen förr runt 80/90talet kan det stämma ?

Finns ju BO som behöver god vård och denna tråd är beviset att det fick inte ett BO som MGM fick experimentera med.
Samt att MGM kanske visste om hur nära döden BO var därav experimenteringen, minst sagt sjukt.

Att MGM även har en fru som är lärare är bara tragiskt men det kanske var maktposition han ville ha ?
Citera
2026-08-29, 11:56
Medlem
Yatsys avatar
Kammaråklagare uppger att i utredningen inte framkommit några uppgifter om att misstänkta brott mot andra patienter skett.

Hur troligt är det att detta skulle vara första gången? Brottet är väl sjukligt och högst onormalt.
Citera
2026-08-29, 11:58
Medlem
Syns tydligt att denna sk. man är en vekling, han kommer ta sitt liv så fort tillfälle ges. Jag hade önskat att han hade tagit sitt straff och hade fått ett ensamt och hemskt liv väntandes på han när han kommit ut. Men tyvärr kommer det fega aset ta bort sig själv som den fjant han är, vilket jag dock inte har något emot.
Citera
2026-08-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Går inte att utesluta en allvarlig psyisk störning vid tidpunkten för dådet. Alternativt så har händelsen (där mannen blev upptäckt av kollega) utlöst en allvarlig psykisk störning (LPT-beslut finns).

Tror man kan hålla detta lite öppet tills fler uppgifter framkommit.

Skrev igår att man kanske inte kunde utesluta en allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för dådet.

Tänker nog nu mer att den allvarliga psykiskt störningen (som resulterat i LPT-beslut) utlöstes av att mannen blev påkommen.

Förvaltningsrätten beslutade den 20 aug om LPT. Spekulerar: Risken finns att mannen - utan tvångsvård - skriver ut sig själv och slutför det han kanske försökte göra under bilfärden den 9 augusti.

Edit: Inga uppgifter har ju framkommit som tyder på att sjuksköterskan skulle ha mått dåligt innan sexualbrottet. Dvs inga uppgifter om t ex något psykostillstånd hos mannen den senaste tiden innan kvällen den 8 augusti. Visserligen kan man inte utsluta sådana orsaker än (innan förundersökningsprotokoll) men mitt intryck är mannens dåliga psykiska tillstånd nu är utlöst av att han blev påkommen.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-29 kl. 13:24.
Citera
2026-08-29, 13:31
Medlem
På vilken sida finns personuppgifter om insekten? Orkar inte skrolla...
Citera
2026-08-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Syns tydligt att denna sk. man är en vekling, han kommer ta sitt liv så fort tillfälle ges. Jag hade önskat att han hade tagit sitt straff och hade fått ett ensamt och hemskt liv väntandes på han när han kommit ut. Men tyvärr kommer det fega aset ta bort sig själv som den fjant han är, vilket jag dock inte har något emot.

Håller helt med. Han hoppades väl på att dö i bilkraschen. Är väl därför han vårdas på psyk, hög suicidalrisk. För min del fåt han gärna görat’.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in