2026-08-13, 12:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Jag tittade oavbrutet i en timme rakt in i solen med vidöppna ögon igår. Har precis lika kristallklar syn som alltid. Vad är skillnaden mellan oss som obesvärat kan stirra in i solen i skymningen och de som får skador av det?

Framförallt är man helt sjukt i huvudet om man stirrar in i solen i en timme.
Citera
2026-08-13, 13:38
Medlem
Äh det där var lamt. Lite skymning på sin höjd. Vilket fiasko.
Citera
2026-08-13, 13:49
Medlem
Var det fler än jag som reagerade på att det plötsligt blev knäpptyst? Trots allt folk runt omkring som pratade så lade det sig en jättekonstig tystnad, som att hela bakgrundssurret bara stängdes av.

Själva förmörkelsen var väl annars ingen jätteshow. Ljuset blev lite annorlunda, nästan som när det skymmer utomlands, någon mer som tänkte på det?

Men som vanligt när det vankas astronomiska grejer i Stockholm så drar det in moln exakt när det väl gäller. Man börjar ju nästan tro att de kör med chemtrails bara för att jävlas.
Citera
2026-08-13, 16:05
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Jag tittade oavbrutet rakt in i solen i en timme med vidöppna ögon igår. Har precis lika kristallklar syn som alltid. Vad är skillnaden mellan oss som obesvärat kan stirra in i solen i skymningen och de som får skador av det?

Ja, det är därför att man aldrig kan veta om ni trollar, då folk är precis så här korkade i verkligheten också.
Citera
2026-08-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Ja, det är därför att man aldrig kan veta om ni trollar, då folk är precis så här korkade i verkligheten också.
Såklart jag inte trollar. Meditation vet du. Oerhört kraftfullt att stirra in i solen när man mediterar. Men jag skulle inte ha gjort det en halvtimme tidigare på dagen, då var solen för stark.
Citera
2026-08-13, 19:45
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Såklart jag inte trollar. Meditation vet du. Oerhört kraftfullt att stirra in i solen när man mediterar. Men jag skulle inte ha gjort det en halvtimme tidigare på dagen, då var solen för stark.
Testa meditera i Patagonien, där är ozonlagret så tunnt att fåren blir blinda. Det bör ge dig en extra buddha kick. 👍
Citera
2026-08-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Var det fler än jag som reagerade på att det plötsligt blev knäpptyst? Trots allt folk runt omkring som pratade så lade det sig en jättekonstig tystnad, som att hela bakgrundssurret bara stängdes av.

Själva förmörkelsen var väl annars ingen jätteshow. Ljuset blev lite annorlunda, nästan som när det skymmer utomlands, någon mer som tänkte på det?

Men som vanligt när det vankas astronomiska grejer i Stockholm så drar det in moln exakt när det väl gäller. Man börjar ju nästan tro att de kör med chemtrails bara för att jävlas.

Naturen och särskilt fåglar är känsliga för när ”något är på G att hända”. Väderväxling och rovdjur exempelvis.
Fågelkvitter indikerar att det inte är någon fara och också därför som vi människor kan ha lättare för att slappna av till naturens/fåglarnas ljud.
Citera
2026-08-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Naturen och särskilt fåglar är känsliga för när ”något är på G att hända”. Väderväxling och rovdjur exempelvis.
Fågelkvitter indikerar att det inte är någon fara och också därför som vi människor kan ha lättare för att slappna av till naturens/fåglarnas ljud.
Trots att gatorna var fyllda av mer folk än vanligt (för att titta och filma solförmörkelsen), så lade sig en märklig stillhet i bakgrunden. Det var inte bara fåglarna utan något mer svårgreppbart. Kanske var det själva spänningen i luften?
Citera
2026-08-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Testa meditera i Patagonien, där är ozonlagret så tunnt att fåren blir blinda. Det bör ge dig en extra buddha kick. 👍
Tror du missuppfattat. För att sungazing ska vara säkert så ska solen inte vara stark, typiskt vid soluppgång och solnedgång.

Hoppas det var tydlig nog för att även du ska förstå.
Citera
2026-08-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsstad
Trots att gatorna var fyllda av mer folk än vanligt (för att titta och filma solförmörkelsen), så lade sig en märklig stillhet i bakgrunden. Det var inte bara fåglarna utan något mer svårgreppbart. Kanske var det själva spänningen i luften?

Kan kanske varit? Energier smittar ju
Citera
2026-08-13, 22:24
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart som fan det är farligt att stirra på solen. Här är två sopor som fick ögonskador i går:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1486616

Nu menade jag inte utan skydd. Man får vara lite kreativ
Citera
2026-08-13, 22:30
Avstängd
vichy6s avatar
Fuck den jävla hajpen!
Tillverkade en låda och höll upp ett durkslag!

Fick ut absolut noll av den grejen och nästa ”Stora”… ja, då är jag död.

Skickade ett foto… det var fina moln var svaret. Ja, det var fina moln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in