2026-08-12, 10:00
Medlem
Vad skulle göra din upplevelse fulländad?
Jag förväntar mig att se flygande kor

Schema:

Kvällens Solförmörkelse kan bli extra dramatisk
https://www.dn.se/varlden/kvallens-solformorkelse-kan-bli-extra-dramatisk/
Citera
2026-08-12, 10:10
Medlem
År 2126 blir nästa solförmörkelse som många av oss missar
Samla alla nära och kära för att bevittna det spektakulära ”mirakel” vi kan vänta oss för kvällen!
Citera
2026-08-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Att Guds änglar blåser i sina trumpeter och aviserar herren Jesus kristus återkomst. Det vore en fulländning värd namnet.

Flygande kor vore väl också något att se, men i jämförelse så nja...
Citera
2026-08-12, 10:19
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Samla alla nära och kära för att bevittna det spektakulära ”mirakel” vi kan vänta oss för kvällen!

Fulla ja.
Partiel händer typ varje år..

Den senast fulla va ttp på 50-talet
Citera
2026-08-12, 10:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej, nästa i Spanien är nästa år. Och sen kommer en till året efter.
Citera
2026-08-12, 10:35
Medlem
Riksreptilens avatar
71 % av jordens yta utgörs av hav så om man gillar totala solförmörkelser kan att skaffa egen båt vara en långsiktig plan.

Halvklart/mulet där jag håller till i kväll så orkar nog inte anstränga mig med kikare och papper.

Vi får se om spanskor och turisterna är lika högljudda som det var i västra Mexico för 2 år sedan.

https://youtube.com/shorts/_BKoHDG3I-o?si=r3aOuFNRz9ptVbox
Citera
2026-08-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Att Guds änglar blåser i sina trumpeter och aviserar herren Jesus kristus återkomst. Det vore en fulländning värd namnet.

Flygande kor vore väl också något att se, men i jämförelse så nja...

Vad vill du förtälja när han uppenbarar sig?
Citera
2026-08-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
71 % av jordens yta utgörs av hav så om man gillar totala solförmörkelser kan att skaffa egen båt vara en långsiktig plan.

Halvklart/mulet där jag håller till i kväll så orkar nog inte anstränga mig med kikare och papper.

Vi får se om spanskor och turisterna är lika högljudda som det var i västra Mexico för 2 år sedan.

https://youtube.com/shorts/_BKoHDG3I-o?si=r3aOuFNRz9ptVbox

Om det inte är trickfilmat så wooooooooow
Citera
2026-08-12, 11:17
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig att se flygande kor

Schema:

Kvällens Solförmörkelse kan bli extra dramatisk
https://www.dn.se/varlden/kvallens-solformorkelse-kan-bli-extra-dramatisk/

Jag minns jag tittade på livesändning från Kanada två år sen - Folk var begeistrade både när solen försvann och när den kom tillbaka - men sen var det plötsligt som det blev en solförmörkelse till - i repris - helt kort efteråt, och folket ropade igen. Ingen stor grej men lite oväntat - det kan kanske bli så när två himlakroppar båda rör på sig samtidigt..Någon mer som la märke till det?
Minns också den förra fulla svenska solförmörkelsen med sotade glasbitar. Och fåglarna tystnade. Fast den gången kom ingen "repris" vad jag kan minnas.
Citera
2026-08-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jag minns jag tittade på livesändning från Kanada två år sen - Folk var begeistrade både när solen försvann och när den kom tillbaka - men sen var det plötsligt som det blev en solförmörkelse till - i repris - helt kort efteråt, och folket ropade igen. Ingen stor grej men lite oväntat - det kan kanske bli så när två himlakroppar båda rör på sig samtidigt..Någon mer som la märke till det?
Minns också den förra fulla svenska solförmörkelsen med sotade glasbitar. Och fåglarna tystnade. Fast den gången kom ingen "repris" vad jag kan minnas.

Man kan inte förutspå allt.
Jag såg en fågel som återuppstod en gång. Mäktigt!
Citera
2026-08-12, 11:42
Medlem
Balisers avatar
Om det är så jävla viktigt kan man åka till en plats i världen där det sker. Själv har jag köpt speciella solförmörkelseglasögon. Ser jag ingenting från balkongen så kommer jag att rycka på axlarna.
Citera
2026-08-12, 12:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:

Vart hittade du på det året då, AI?

https://www.timeanddate.com/eclipse/list-total-solar.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in