Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Inte den du vill ska svara, har 50-11a hp samt tre akademiska examina (många överlappande kurser dock, annars skulle vi tala om multum hp...)
"Återgå till brottsplatsen"!!!!!!!!!!! For God´s sake. Du gillar det. Chefen gillar dig. Du gör ett bra jobb.
Röra på dig kan du göra sedan. Mina 5 cents.
Citat:
Ursprungligen postat av
DexterSinister
På mitt jobb tar vi in många YH-studenter och anställer en del av dem. Mitt råd är att LIA2 bör man göra på det företaget man vill/kan tänka sig ta anställning på. Gör du ett bra jobb på LIA1, så är det ju inte fel att söka dit igen. Att du fick sommarjobb där tyder ju på att de vill ha dig, så sök till dem igen. Häng inte upp dig på lönen, eftersom trivsel och att få in en fot på arbetsmarknaden är f-n så mycket viktigare.
Jag tror faktiskt att detta företag har en av de högre ingångslönerna, då vi I klassen har jämfört lite av vad våra kollegor, som bara har varit där 1-2 år, tjänar via Ratsit.
Min största oro är att jag vet att de inte anställer just nu. Mycket kan ju hända på nästan ett år, men det är ändå något jag funderar på eftersom att om man går tillbaka, och inte får något, så har man mindre kontakter än någon som vsrit på två olika ställen. Men det kanske inte är så enkelt.
Får kanske ta en snackis med min utbildningsledare också. Hon lär garanterat veta vad som ger bra resultat.
Men ja, hade stortrivits om jag hade kommit tillbaka. Fantastisk arbetsplats i min mening.