Citat:
Men din idiot. Du bara upprepar samma saker hela tiden. I ditt allra första inlägg i ämnet, anklagade du mig felaktigt för att ha sagt att privat mark inte fanns förr. Jag har nu förtydligat mig om att där visst var privat ägande förr, flera gånger, men nu har du börjat om från början, och säger samma sak igen. Det samma gäller ditt påstående att "ingen bodde" på utmarkerna. Jag har redan förklarat i ett av mina senaste inlägg, att folk nyttjade utmarkerna varje djävla dag fastän de inte "bodde" där. Du försöker få det att låta som att de samfällda utmarkerna var orelevanta för folket, men det var de inte alls. Utmarkerna var där de lät sina djur beta, och där de hämtade ved för eldning och husbygge, och utmarkerna låg inte så långt från hemmet i glesa bygder. Du vet lika väl som jag, att konservatism är en både individualistisk och kollektivistisk ideologi, och detta gällde också förindustriella folks vardagar. Att låtsas som att samfällt ägande inte fanns eller var viktigt förr, går emot en del av meningen med konservatism.
Fast det är ju du som ständigt försöker dig på avledande manövrar genom att fantisera ihop en forntid utan privat ägande av mark. Det enda du kommit med är att utmarker där ingen bodde för länge sen inte var skiftade till privat ägo. Men det gör ju din argumentation non sequitur.
Återigen. Du är svaren skyldig om din tråd ska ha en poäng. Eftersom du vill kollektivisera mark och själv anser att det finns för mycket privat mark idag så har du att förklara hur du tänkt dig den transformationen.
Återigen. Du är svaren skyldig om din tråd ska ha en poäng. Eftersom du vill kollektivisera mark och själv anser att det finns för mycket privat mark idag så har du att förklara hur du tänkt dig den transformationen.
Och på tal om "avledande manövrar", har du FORTFARANDE inte gett en egen källa! Den här gången kom du inte ens med en ursäkt, utan du bara struntade helt i att svara på inlägget.
Jag har redan förklarat två gånger varför det inte är ett argument att "ingen bodde" på utmarker. Du har inte ens nämnt de förklaringarna; än mindre gett ett motargument.