Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Lade tråden här för att det främst handlar om störningar i bostadsområden.
Ibland hör man billarm nattetid i bostadsområden. Mig personligen stör det inte så mycket, men det finns ju andra som är känsligare och att inte få sova är ju i princip tortyr.
Men jag funderade lite på det här. Är det verkligen rimligt att förstöra folks nattsömn för att man inte vill få sin bil stulen? Det är väl ändå inte de boendes problem?
En lösning är att inte ställa bilen på gatan utan hyra ett garage om du nu har en bil du är rädd om. Visst, det är inte en lösning för alla och det finns inte ett oändligt antal garage i en stad. Ett annat alternativ är att köpa en billigare bil som inte är så stöldbegärlig. Eller att inte ha någon bil alls. Och såvitt jag vet så gäller försäkringen även om du inte har larm, men möjligtvis kan premien bli lite dyrare.
Så vad säger ni? Är det rimligt att störa folks nattsömn för att du har köpt en dyrare pryl än du har råd med?
Här Örgryte är det stilla för det mesta.. Förutom att min grannes bil satte igång och larmade när han och hans familj var på annan ort över en helg, konstant larm..
Ringde honom efter 12 timmar, han fick köra hem och stänga av skiten.
(Koppla ur batteriet).
Annars så har vi inga problem, peppar peppar..
EDIT:
Det tog honom 12 timmar att ta sig hem och koppla ur, det var en pina. Tänkte ta mig till Halland där jag har en villa också.