2026-08-11, 11:15
Medlem
Mbabbes avatar
🚨 DÖDSOLYCKA I KUNGÄLV – MOTORCYKELFÖRARE DÖD EFTER KOLLISION MED BUSS.

En allvarlig trafikolycka inträffade på måndagseftermiddagen på länsväg 625 norr om Romelanda i Kungälvs kommun.
En motorcykel kolliderade med en buss under oklara omständigheter. Motorcykelföraren, en man i 30-årsåldern, fördes från platsen med ambulans men avled senare till följd av sina skador.
Räddningstjänst, ambulans och polis arbetade på platsen. Vägen stängdes inledningsvis av medan räddningsinsatsen pågick.
Ingen av busspassagerarna rapporterades ha skadats.
Polisen har inlett en utredning om händelsen. Orsaken till olyckan är ännu inte fastställd och båda fordonen har tagits i beslag för teknisk undersökning.
Mannens anhöriga har underrättats.
Citera
2026-08-11, 11:17
Medlem
Mbabbes avatar
https://www.gp.se/nyheter/storgoteborg/man-dod-efter-mc-olycka-utanfor-kungalv.ff185ff0-75cc-449d-ac3a-335587d5392b

Strax innan 14.30 på måndagen.
Citera
2026-08-11, 11:20
Medlem
Mbabbes avatar
Även aftonhoran rapporterar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrVg45/man-dod-mc-krockade-med-buss

Är det nån som hört något mer om detta?
Citera
2026-08-11, 16:04
Medlem
Gissar på själmord, tekniskt fel på hojen eller möjligtvis bakhjulsåka.
Citera
2026-08-11, 16:10
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68SuperBee
Gissar på själmord, tekniskt fel på hojen eller möjligtvis bakhjulsåka.
Hamnar man under en buss, har föraren förmodligen lagt ner hojen och kanat in under bussen.
Sannolikheten för bakhjulsåka är liten.
Citera
2026-08-11, 17:35
Medlem
Bakhjulsåkning, går inte så bra, far in i bussen, och fastnar under. Busschauffören höjer på uppmaning av följande kvinnlig hojförare framfjädringen på bussen, och backar undan från den svårt skadade.

Av spåren på en bild att döma har hojen gått över för mycket bakåt, och fått några redigt brutala kast innan den har träffat bussen. Jag känner igen de där spåren, fast i mitt fall på grus och utanför allmän väg.

Det var f ö busschaffisens första arbetsdag efter semestern...
Citera
2026-08-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Bakhjulsåkning, går inte så bra, far in i bussen, och fastnar under. Busschauffören höjer på uppmaning av följande kvinnlig hojförare framfjädringen på bussen, och backar undan från den svårt skadade.

Av spåren på en bild att döma har hojen gått över för mycket bakåt, och fått några redigt brutala kast innan den har träffat bussen. Jag känner igen de där spåren, fast i mitt fall på grus och utanför allmän väg.

Det var f ö busschaffisens första arbetsdag efter semestern...

Fanns det alltså ytterligare en MC-förare på plats? Som åkte tillsammans med den avlidne?
Citera
2026-08-11, 20:17
Medlem
DennisOlofs avatar
Om det nu är bakhjulsåkning som andra säger, varför håller man på med sådant. Otroligt störande och respektlöst mot andra trafikanter anser jag.

Om man absolut måste hålla på med sådant varför kan mc förare inte göra det på tomma vägar, eller när det inte finns någon mötande trafik osv.

Lagom roligt för bussföraren som omöjligen kan undvika olyckan eller bromsa i någon större omfattning.

Var det flera eller en ensam mc förare ? Säkert flera om det var bakhjulsåkning gissar jag på.
Citera
2026-08-11, 20:48
Medlem
Wearetoyss avatar
Namn?
Citera
2026-08-12, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Fanns det alltså ytterligare en MC-förare på plats? Som åkte tillsammans med den avlidne?

Enligt folk i bussbranchen var det en hoj till närvarande vid olyckan.
Citera
2026-08-12, 17:52
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Om det nu är bakhjulsåkning som andra säger, varför håller man på med sådant. Otroligt störande och respektlöst mot andra trafikanter anser jag.

Om man absolut måste hålla på med sådant varför kan mc förare inte göra det på tomma vägar, eller när det inte finns någon mötande trafik osv.

Lagom roligt för bussföraren som omöjligen kan undvika olyckan eller bromsa i någon större omfattning.

Var det flera eller en ensam mc förare ? Säkert flera om det var bakhjulsåkning gissar jag på.

Ytterligare en kandidat till Kungälvs Darwin Award?
Citera
2026-08-13, 20:47
Medlem
På Sporthoj.com skriver man att det skulle gått i 140 på bakhjulet, tur att idoten krockade med buss och inte en personbil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in