🚨 DÖDSOLYCKA I KUNGÄLV – MOTORCYKELFÖRARE DÖD EFTER KOLLISION MED BUSS.
En allvarlig trafikolycka inträffade på måndagseftermiddagen på länsväg 625 norr om Romelanda i Kungälvs kommun.
En motorcykel kolliderade med en buss under oklara omständigheter. Motorcykelföraren, en man i 30-årsåldern, fördes från platsen med ambulans men avled senare till följd av sina skador.
Räddningstjänst, ambulans och polis arbetade på platsen. Vägen stängdes inledningsvis av medan räddningsinsatsen pågick.
Ingen av busspassagerarna rapporterades ha skadats.
Polisen har inlett en utredning om händelsen. Orsaken till olyckan är ännu inte fastställd och båda fordonen har tagits i beslag för teknisk undersökning.
Mannens anhöriga har underrättats.
Bakhjulsåkning, går inte så bra, far in i bussen, och fastnar under. Busschauffören höjer på uppmaning av följande kvinnlig hojförare framfjädringen på bussen, och backar undan från den svårt skadade.
Av spåren på en bild att döma har hojen gått över för mycket bakåt, och fått några redigt brutala kast innan den har träffat bussen. Jag känner igen de där spåren, fast i mitt fall på grus och utanför allmän väg.
Det var f ö busschaffisens första arbetsdag efter semestern...
Bakhjulsåkning, går inte så bra, far in i bussen, och fastnar under. Busschauffören höjer på uppmaning av följande kvinnlig hojförare framfjädringen på bussen, och backar undan från den svårt skadade.
Av spåren på en bild att döma har hojen gått över för mycket bakåt, och fått några redigt brutala kast innan den har träffat bussen. Jag känner igen de där spåren, fast i mitt fall på grus och utanför allmän väg.
Det var f ö busschaffisens första arbetsdag efter semestern...
Fanns det alltså ytterligare en MC-förare på plats? Som åkte tillsammans med den avlidne?