Idag, 12:38
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Absolut. Men nu var a-mortal typ elva minuter snabbare än dig och därmed den förste att nämna det i tråden.
Ny standard i tråden: innehållet i TS inlägg är irrelevant. Det som räknas är vem som nämnde det först, med exakt tidsstämpel.

Vinegar syndrome, etablerat av a-mortal 11:43. Ogiltigt för alla som kom efter.

Så alla - nästa gång: posta halvfärdiga tankar i realtid för att säkra prioritet. Kvalitet är sekundärt. Det viktiga är att vara tidig.
Senast redigerad av Tomtekukar Idag kl. 12:40.
Citera
Idag, 13:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ny standard i tråden: innehållet i TS inlägg är irrelevant. Det som räknas är vem som nämnde det först, med exakt tidsstämpel.

Vinegar syndrome, etablerat av a-mortal 11:43. Ogiltigt för alla som kom efter.

Så alla - nästa gång: posta halvfärdiga tankar i realtid för att säkra prioritet. Kvalitet är sekundärt. Det viktiga är att vara tidig.
Pinka gärna i papperskorgen under skrivbordet om ni inte hinner posta innan nå måste tömma blåsan.

Tänk på tidsstämpeln! Det gäller att vara först!
Citera
Idag, 13:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcoR1
Några citat från artikeln:

”Personal lade märke till konstiga fläckar på golvet i anrika Uppsalabibliotekets mikrofilmrum”

”Man hittade även urin i en soptunna.”

”de (filmrullarna) har legat i kartonger som har fått kiss på sig”

”Det verkar inte heller funnits någon större systematik i förstörelsen – förutom att urinen är på ungefär samma höjd överallt.”

Med det sagt så kan det ju inte röra sig om den kemiska reaktionen/åldrande av filmrullar som vissa användare i tråden nämnt. Det verkar fastslaget att det är urin och inget annat. Det låter inte heller sannolikt att någon ”kissat i en flaska” och hällt på hyllorna eller ”kissat i papperskorgen så luftfuktigheten spridit det till filmerna” då urinen är ungefär i samma höjd längsmed hyllorna.

Det som låter mest troligt för mig är att någon dragit fram snabeln och gjort en walk’n’piss längs filmhyllorna och avslutat i papperskorgen. Flera gånger. Det är svårt att tro att det beror på nåt annat än fetischism eller medveten vilja att förstöra.
då urinen är ungefär i samma höjd längsmed hyllorna.
Det är väl bara att ställa upp personalen på rad och mäta höjden på deras organ. Sedan måste man mäta längden på organen också och låta AI analysera vilka som har "rätt kisshöjd"?

Walk'n'piss var helt nytt för mig, men jag förstår konceptet. Tyvärr har jag inga hyllmeter med mikrofilm hemma för att själv prova.
Citera
Idag, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
då urinen är ungefär i samma höjd längsmed hyllorna.
Det är väl bara att ställa upp personalen på rad och mäta höjden på deras organ. Sedan måste man mäta längden på organen också och låta AI analysera vilka som har "rätt kisshöjd"?

Walk'n'piss var helt nytt för mig, men jag förstår konceptet. Tyvärr har jag inga hyllmeter med mikrofilm hemma för att själv prova.

Walk N piss är ju närmast en nationalsport efter 1.5 promille. Jag skulle nog säga att det är lika troligt att det är någon med rejält jävla alkoholproblem som ställt till med det där. Har undvikit mer än en bot för offentlig urinering genom att bara vika ut den lille och pissa medan man spatserar vidare, dock helst på en vägg eller gräsmatta då stänket inte är optimalt medan man går.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in