Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenDilbert
demokraterna behöver Michigan för att vinna senaten i höst, det är en swingstate "lila" nu, men var historiskt blå (D) sedan 1988 till Hillary själv lyckades förlora den med mot Trump 2016.
nu behöver inbördeskriget inom demokraterna ta slut eller iaf tona ner för att de ska samla sina styrkor t ex i Michigan och inte missa tillfället att utnyttja missnöjet med Teump.
Obama är nyckelfigur eftersom äldre svarta väljare stödde Haley Stevens som inte blev Michigans kandidat, hon förlorade mot en 41årig doktor som nu är (D)s bästa hopp.
Vad tror ni? kommer (D) att schabbla igen eller kommer Trump göra en comeback i Michigan (Rogers är basically en Trumpstödtrupp)?
jag tycker faktiskt det verkar lovande för (D) trots allt
Breaking Points berättade om Hillarys kommentarer samt Obamas "lets unite"-budskap till D:d kandidater i Michigan:
https://youtu.be/UmzohqzU7vQ
Väldigt många amerikaner lär vara väldigt, väldigt trötta på Trump nu. Det borde vara ett drömläge för D. Jag förstår dock inte alls det här med att de gång på gång har muslimer som kandidater. Det skrämmer nog bort en hel del väljare och bekräftar den bild som Trumpeten vill ge av D.
Dessutom transgalenskaper osv. som skrämmer bort alla normala väljare.
Och Hillary Clinton som är en blodtörstig krigsförbrytare som skrattade när Ghadaffi blev torterad till döds. Precis som hon skrattade tillsammans med den brutala våldtäktsman hon var advokat åt som ung. Clinton som drev på för Natos angrepp på Jugoslavien. Som stödde Irakkriget..
Nej, båda sidor tycks genomruttna och när man hör de olika politikerna från såväl R som D hålla sina tal så låter de ju inte som politiker, de låter som skådespelare i en B-film. Eller kanske ännu mer som clowner i en cirkus.
Jag hoppas att Trump förlorar. Men jag kan inte påstå att jag önskar se D vinna.