2026-08-11, 06:32
Medlem
KaptenDilberts avatar
demokraterna behöver Michigan för att vinna senaten i höst, det är en swingstate "lila" nu, men var historiskt blå (D) sedan 1988 till Hillary själv lyckades förlora den med mot Trump 2016.

nu behöver inbördeskriget inom demokraterna ta slut eller iaf tona ner för att de ska samla sina styrkor t ex i Michigan och inte missa tillfället att utnyttja missnöjet med Teump.

Obama är nyckelfigur eftersom äldre svarta väljare stödde Haley Stevens som inte blev Michigans kandidat, hon förlorade mot en 41årig doktor som nu är (D)s bästa hopp.

Vad tror ni? kommer (D) att schabbla igen eller kommer Trump göra en comeback i Michigan (Rogers är basically en Trumpstödtrupp)?

jag tycker faktiskt det verkar lovande för (D) trots allt

Breaking Points berättade om Hillarys kommentarer samt Obamas "lets unite"-budskap till D:d kandidater i Michigan:
https://youtu.be/UmzohqzU7vQ
Citera
2026-08-11, 06:47
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Mr. Abdul El-Say3d visade vägen hur kunna bli DEMS' senator för en delstat.

Han gjorde det med kopiera NYNY MaYor Mamdam1 och dennes "Ich bin auch a SocialiZt"-strategi, som gav oss DEMS-vibbar te'bax' till en ann' tid och J F K i Berlin 1961, med sitt tal vid Den Antifascistiska Muren, som D D R byggde för att "skydda sitt folk från Det Bruna Väst" och dess djäfvulska frestelser som kylskåp och TV-apparater.

On topic: DEMS är nu i en radikalskruvad vänsterspiral som kommer få partiets sistagångsväljare (som minns och röstade L B J ) att gråta vid valurnorna.
Citera
2026-08-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
demokraterna behöver Michigan för att vinna senaten i höst, det är en swingstate "lila" nu, men var historiskt blå (D) sedan 1988 till Hillary själv lyckades förlora den med mot Trump 2016.

nu behöver inbördeskriget inom demokraterna ta slut eller iaf tona ner för att de ska samla sina styrkor t ex i Michigan och inte missa tillfället att utnyttja missnöjet med Teump.

Obama är nyckelfigur eftersom äldre svarta väljare stödde Haley Stevens som inte blev Michigans kandidat, hon förlorade mot en 41årig doktor som nu är (D)s bästa hopp.

Vad tror ni? kommer (D) att schabbla igen eller kommer Trump göra en comeback i Michigan (Rogers är basically en Trumpstödtrupp)?

jag tycker faktiskt det verkar lovande för (D) trots allt

Breaking Points berättade om Hillarys kommentarer samt Obamas "lets unite"-budskap till D:d kandidater i Michigan:
https://youtu.be/UmzohqzU7vQ

Väldigt många amerikaner lär vara väldigt, väldigt trötta på Trump nu. Det borde vara ett drömläge för D. Jag förstår dock inte alls det här med att de gång på gång har muslimer som kandidater. Det skrämmer nog bort en hel del väljare och bekräftar den bild som Trumpeten vill ge av D.

Dessutom transgalenskaper osv. som skrämmer bort alla normala väljare.
Och Hillary Clinton som är en blodtörstig krigsförbrytare som skrattade när Ghadaffi blev torterad till döds. Precis som hon skrattade tillsammans med den brutala våldtäktsman hon var advokat åt som ung. Clinton som drev på för Natos angrepp på Jugoslavien. Som stödde Irakkriget..

Nej, båda sidor tycks genomruttna och när man hör de olika politikerna från såväl R som D hålla sina tal så låter de ju inte som politiker, de låter som skådespelare i en B-film. Eller kanske ännu mer som clowner i en cirkus.

Jag hoppas att Trump förlorar. Men jag kan inte påstå att jag önskar se D vinna.
Citera
2026-08-11, 08:02
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Obama var ju en typ av ledare som stödde de onda giriga miljardärerna.

Inom Demokraterna nu så vill ju allt fler istället se mer progressiva politiker, som vill bekämpa de onda miljardärerna istället för fjäska för dom.

Har Obama blivit progressiv, och vill nu ge folket en modern fri sjukvård och fri högre utbildning, precis som i Europa?
Citera
2026-08-11, 09:10
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Väldigt många amerikaner lär vara väldigt, väldigt trötta på Trump nu. Det borde vara ett drömläge för D. Jag förstår dock inte alls det här med att de gång på gång har muslimer som kandidater. Det skrämmer nog bort en hel del väljare och bekräftar den bild som Trumpeten vill ge av D.

Och Hillary Clinton som är en blodtörstig krigsförbrytare som skrattade när Ghadaffi blev torterad till döds. Precis som hon skrattade tillsammans med den brutala våldtäktsman hon var advokat åt som ung. Clinton som drev på för Natos angrepp på Jugoslavien. Som stödde Irakkriget..

Nej, båda sidor tycks genomruttna och när man hör de olika politikerna från såväl R som D hålla sina tal så låter de ju inte som politiker, de låter som skådespelare i en B-film. Eller kanske ännu mer som clowner i en cirkus.

Jag hoppas att Trump förlorar. Men jag kan inte påstå att jag önskar se D vinna.
Alltså Obama var en hemsk människa. Han blåljög för hela USA att de bedrev ingen spaning på någon och absolut inte på Amerikaner.
Sedan kom Edward Snowden. Obama var naken. Hillary ville döda han. Hon ville i o för sig döda Julian Assange med.
Citera
2026-08-11, 16:05
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

...

ja Hillary har väl inte mycket till legacy.
Men därför extra gött att se henne bend the knee och kyssa demokratiska kandidatens ring.

Doktorn som blev demokraternas kandidat har gått till val på allmän sjukvård i Michigan eller åtminstone så mycket stöd för single-payer-liknande system som går.

troligen kan han genomföra en del lokalt, i sitt tidigare lokala arbete arbetade han för att fattiga skolbarn skulle få gratis glasögon vilket genomfördes i Detroit.

så han är populär, (D) ska enas bara, det börjar ju ta sig.
Citera
2026-08-11, 16:13
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Obama var ju en typ av ledare som stödde de onda giriga miljardärerna.
.
.
.
Har Obama blivit progressiv, och vill nu ge folket en modern fri sjukvård och fri högre utbildning, precis som i Europa?
du har ingen koll på Obama?

då kan jag berätta. han är sig lik.

centerdemokrat dvs lobbyisternas lilla hora som han alltid varit. inget nytt där

MEN han är också uppburen av minoriteter som ser honom som representant för dem, och ej att förglömma alla godhetsknarkande vita med white guilt som vill kunna säga att de gillar Obama för godhetscred.

Själv vill han också gärna ses som god så varför inte med fingret i luften stödja den gode doktorn i Michigan.

extra roligt när den gode doktorn medtar den gode före detta presidentens mellannamn för fullständighet i CNNintervjuer
Citera
2026-08-11, 16:14
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Alltså Obama var en hemsk människa. Han blåljög för hela USA att de bedrev ingen spaning på någon och absolut inte på Amerikaner.
Sedan kom Edward Snowden. Obama var naken. Hillary ville döda han. Hon ville i o för sig döda Julian Assange med.
jo vi vet.
det är inte det tråden handlar om, men tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in