2026-08-13, 15:42
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Du är förblindad av ditt hat. Du kan inte ens läsa fakta angående djurslakt i andra länder. Och visst kan ditt judehat liknas vid nazisternas. Läs på: SD:s ståndpunkter om slaktKrav på bedövning: Alla produktionsdjur måste enligt SD bedövas före avlivning för att undvika utdragna och plågsamma dödsförlopp.Religiös slakt: Partiet har lämnat in flera motioner i riksdagen för att förbjuda import och försäljning eller metoder som innebär slakt utan föregående bedövning (såsom koscherslakt och vissa former av okontrollerad ritualslakt).

Du, likt många andra förväxlar hat mot kritik. Man måste få lov att kritisera! Det är demokratisk fundamentalt viktigt och vad vore vi själva om vi inte tillät oss att bära fram konstruktiv kritik?
Att verka för djurvälfärd är inte nazistiskt!

Att anse att könsstympning för judiska pojkar skulle vara rätt och lagligt är i själva verket ett grovt brott mot barnet och dess integritet, det är inte detsamma som att vara nazist!
Jag har alltid röstat på SD men jag är inte blind och ger inte partiet ett frikort på kritik. Jag är nu dock mer kritisk på flera av deras utspel och förslag som ger mig en tveksam inställning till deras föränderliga ideologi samt deras i land ovärdiga nycker, tex som att betala böter i ett förtalsmål eller just bifalla könsstympning på vissa. Jag ger dem också positiv feedback till deras framgångsrika tag mot gängvåld och kriminella och jag hade gärna sett att deras framgång få blomstra i fyra år till..

Att ge och ta konstruktiv kritik ger en större förståelse och är grunden för utveckling, både för parti såväl som enskild partiledare liksom väljare.
Kritik får aldrig förväxlas med hat - som är något helt annat och vi måste kunna skilja på detta!
Citera
2026-08-13, 15:50
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Du förstår inte skillnaden mellan kvinnor som tvingas bära burka på grund av religiösa påbud. Och en artist som väljer olika attribut när denne uppträder. Stackare!

Fröken snusk har väl en rånarluva så som rapparna brukar ha, nu vet jag inte om det är en homage eller ett hån, men det är väl mer problematiskt med tanke på gängrelaterade grejer som det står för. Speciellt när det är ett parti som vill gå hårt åt gängkriminaliteten.
Citera
2026-08-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är väl kul på ett sätt att han vågar bjuda på sig själv, men det klär egentligen inte en person som man kan tänka sig som statsminister. Jag kan inte riktigt släppa det där inlägget när han, tillsammans med Mauri, berättade att han brukar prata bebisspråk med sin partner samtidigt som han står där i Hawaiiskjorta och hatt.. För mig är det här ett rejält usch...

Nej vi behöver en ledare helst strikt med pondus..

Nej, om Jimmie vill vara Ledaren (med stort L) kanske han kan dra ned på bebisspråket iallafall
Citera
2026-08-13, 16:20
Medlem
scraftys avatar
Citat:
I länder som Iran är det olagligt för kvinnor att visa sig offentligt utan hijab. Den som bryter mot lagen riskerar svåra straff, såsom långa fängelsestraff, höga böter, konfiskerade bilar eller spöstraff.
Och du tycker vi ska införa samma straff i Sverige?
Citera
2026-08-13, 18:17
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
SD får röster för att dom erbjuder enkla förklaringar och en tydlig “fiende”, d.v.s. araber och negrer.

Den primära fienden är inte araber och negrer. Det är socialdemokratin.

Om jag släpper ut vargar i ett dagis som skapar ett blodbad så lägger man inte skulden på vargarna utan på dom som släppte ut vargar i ett dagis.
Citera
2026-08-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Låten är en blandning mellan epa-dunk och
svensk folkmusik och premiärspelas live under
SD partiets valmöte i Göteborg den 12 augusti.

”Så länge som mitt hjärta slår”

[https://www.tiktok.com/@frokensnuskofficial/video/7672412708569910550

Rasmus Gozzi beskriver låten som en mix
mellan epa-dunk och svensk folkmusik.
https://www.expressen.se/noje/musik/jimmie-akesson-och-froken-snusk-slapper-lat-ihop/

Vilken cirkus eller?
Vilken tur att tjejen inte har slöja eller än värre något som täcker ansiktet.
Citera
2026-08-15, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ja en utav folket typ. Flesta SD är ju WTs från landet så man vill ju inte skrämma bort med Stockholms grejer.
Vad är en "Stockholms grej"? För det jag ser när jag är där en massa vilsna människor som kan och vill mer men fastnat i något form av evighetsloop I sökandet efter ett sammanhang, och samma identitetskris I resten av landet.

Vi mot dem känns som ett gammalt tema, vi är endå bara människor som vill leva, bli bekräftade och ha det bra.

Nu har jag en stövel I både lantlivet och stadslivet och ser tjusningen I bägge livsstilar, men jag vet också vilken stövel jag ska lyfta upp om jag behöver hjälp med att renovera huset eller laga bilen eller bara generella råd I livet.. Sen vet jag inte vad jag har för nytta av sammanhanget i den andra stöveln, en massa tomma fina ord, Bestämmer jag mig för att byta kök så vill jag göra det själv och inte bara prata om det.
Senast redigerad av skn88 2026-08-15 kl. 02:31.
Citera
2026-08-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Jo men det beror på att övriga partier översvämmat Sverige med araber och negrer...

Invandringen ökade med SD vid makten.
130 000 stycken år 2023 och 2024.

Åkesson har pendlat mellan Thailand och Israel och när han väl gör nånting på hemmaplan är det sånt här.

Vilken jävla pajas.
Citera
2026-08-16, 10:58
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Invandringen ökade med SD vid makten.
130 000 stycken år 2023 och 2024.

Åkesson har pendlat mellan Thailand och Israel och när han väl gör nånting på hemmaplan är det sånt här.

Vilken jävla pajas.

När hade SD makten?
Citera
2026-08-16, 12:43
Medlem
Helvete vilken skämskuddenivå.
Citera
2026-08-16, 13:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Du är förblindad av ditt hat. Du kan inte ens läsa fakta angående djurslakt i andra länder. Och visst kan ditt judehat liknas vid nazisternas. Läs på: SD:s ståndpunkter om slaktKrav på bedövning: Alla produktionsdjur måste enligt SD bedövas före avlivning för att undvika utdragna och plågsamma dödsförlopp.Religiös slakt: Partiet har lämnat in flera motioner i riksdagen för att förbjuda import och försäljning eller metoder som innebär slakt utan föregående bedövning (såsom koscherslakt och vissa former av okontrollerad ritualslakt).
När det gäller muslimer ja. Då kan man gapa om djurplågeri men inte när det gäller judar Tror du dom åt vegetariskt i Israel när dom var där och kysste muren och knäböjde i för herrefolket? Det är ju enligt dom livsfarligt man kan ju bli kvinna av det. Judarna ska tillåtas att könsstympa barn men inte muslimer. Den dubbel moralen. Fräken snusk får täcka ansiktet men inte muslimer. Dom är så pinsamma.
Jag kan nog mer om slakt än dig. Muslimer godkänner bedövning men det gör inte judar.
Citera
2026-08-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
När hade SD makten?

Dom sitter vid makten nu.
Största partiet i regeringsunderlaget och ett flertal ordförandeposter i utskotten.

Tredje största partiet i Sverige någonsin.

Men partiledaren gråter som han är i opposition och när han inte pendlar mellan Thailand och Israel turnerar han med fröken snusk.

Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in