2026-08-13, 09:49
Medlem
heliotrops avatar
Oh, how very Ny Demokrati of you, Jimmie...
🤣
Citera
2026-08-13, 10:37
Medlem
Det är väl kul på ett sätt att han vågar bjuda på sig själv, men det klär egentligen inte en person som man kan tänka sig som statsminister. Jag kan inte riktigt släppa det där inlägget när han, tillsammans med Mauri, berättade att han brukar prata bebisspråk med sin partner samtidigt som han står där i Hawaiiskjorta och hatt.. För mig är det här ett rejält usch...

Nej vi behöver en ledare helst strikt med pondus..
Citera
2026-08-13, 11:28
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Men om man förhåller sig till den värld vi lever i nu, tycker du att det känns som att många "gått över" till SD? Det tycks ju snarare vara tvärtom, det tycks ju inte ens vara självklart för gemene flashbackare att rösta SD.

SD kommer att få fler röster så länge de har enkla förklaringar och en tydlig fiende. Det är personer som inte vet hur samhället fungerar och som saknar tillgång kvalitativ information. D.v.s. korrekt, nyanserad och faktagranskad information mm.

Fröken snusk är bara ett bete.
Citera
2026-08-13, 12:04
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Flytta till Afghanistan om du vill tvinga kvinnor att bära burka.
Det är du som vill tvinga kvinnor, du är snabb är glömma det. Afghanistan är ett konservativt land, du och dina gelikar är de som borde flytta dit.

Fascinerande hur obefintlig din självinsikt är.
Citera
2026-08-13, 12:37
Medlem
jhww82s avatar
Jag kan se Åkezzons nya album framför mig. Stilistiska ”z” och ett passande namn på albumet; Min Kamp.

Med låtar som ”Säg Hej!”, ”Mitt tjocka jag”, ”Brev från koncentrationslägret” och hiten bland SD-väljare ”Putin, Trump och vi”
Citera
2026-08-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det är du som vill tvinga kvinnor, du är snabb är glömma det. Afghanistan är ett konservativt land, du och dina gelikar är de som borde flytta dit.

Fascinerande hur obefintlig din självinsikt är.
Du förstår inte skillnaden mellan kvinnor som tvingas bära burka på grund av religiösa påbud. Och en artist som väljer olika attribut när denne uppträder. Stackare!
Citera
2026-08-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crops
Låten är en blandning mellan epa-dunk och
svensk folkmusik och premiärspelas live under
SD partiets valmöte i Göteborg den 12 augusti.

”Så länge som mitt hjärta slår”

[https://www.tiktok.com/@frokensnuskofficial/video/7672412708569910550

Rasmus Gozzi beskriver låten som en mix
mellan epa-dunk och svensk folkmusik.
https://www.expressen.se/noje/musik/jimmie-akesson-och-froken-snusk-slapper-lat-ihop/

Vilken cirkus eller?
Lite patetiskt? Ja
Väcker det uppmärksamhet, också Ja

Gäller devisen: Bättre ökänd än okänd? Också Ja

Är det valtider? Också Ja
Citera
2026-08-13, 13:06
Medlem
Kör man turné med fröken snusk har man väll bara accepterat att man har den mest lågbegåvade väljargruppen
Citera
2026-08-13, 13:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Nä självklart inte, , men MagdaMENA vill locka fler terror-mussar så hon kör hårt - allt för det importerade Muslimska valboskapen.
Ja spermahinkarna med rånarmask röstar tydligen på SD, så det är väl naturligt att man delar upp väljarkåren lite inför valet?
Citera
2026-08-13, 14:23
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Du förstår inte skillnaden mellan kvinnor som tvingas bära burka på grund av religiösa påbud. Och en artist som väljer olika attribut när denne uppträder. Stackare!
Du förstår inte skillnad på burka och hijab. Du förstår inte heller att olaga tvång redan är olagligt i Sverige. Kan du motivera varför du vill straffa kvinnor som du påstår dig utsätts för olaga tvång?
Citera
2026-08-13, 15:35
Medlem
Citat:
Du förstår inte skillnad på burka och hijab. Du förstår inte heller att olaga tvång redan är olagligt i Sverige. Kan du motivera varför du vill straffa kvinnor som du påstår dig utsätts för olaga tvång?
Auktoritära stater med obligatoriskt slöjtvångI länder där religiösa lagar styr klädkoden kan konsekvenserna för att visa sig utan huvudduk bli extremt allvarliga:Iran: Iranska myndigheter har infört morallagar som skärpt straffen. Kvinnor som vägrar bära slöja möter digital övervakning, dryga böter, beslagtagna bilar och fängelsestraff. I de mest extrema fallen – till exempel om handlingen klassas som aktivism eller "korruption på jorden" – riskerar kvinnor upp till 15 års fängelse eller dödsstraff. Det förekommer även spöstraff.Afghanistan: Sedan talibanernas maktövertagande kontrolleras kvinnors klädsel strikt av moralministeriet. Kvinnor som inte täcker sig drabbas av godtyckliga frihetsberövanden, fysiska bestraffningar eller våldsamma repressalier.
Citera
2026-08-13, 15:37
Medlem
Citat:
I länder som Iran är det olagligt för kvinnor att visa sig offentligt utan hijab. Den som bryter mot lagen riskerar svåra straff, såsom långa fängelsestraff, höga böter, konfiskerade bilar eller spöstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in