2026-08-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Videon var väl rätt mycket liv för lite, inget jättespeciellt där direkt jämfört allt annat man kan se, ute eller via internet.... men såg någon svinga med ett bälte..?? Det har jag varit med om med att någon nyanländ försökte använda som "vapen" ...xD
Att använda bältesspännen som vapen verkar vara vanligt. Jag såg en ordningsvakt som blev piskad av samma typ av klientel.

Stora bältesspännen måste därför förbjudas.
Citera
2026-08-16, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Murbruk80
Han som greps hade en kniv i handen vilket man dessutom hör polisen skrika åt honom på videon ”SLÄPP VAPNET”

Ändå flertalet här i tråden som kommer rusande och agendan att "tona ner incidenten"...
Man baxnar.
Citera
2026-08-18, 17:09
Medlem
Ja det är ju kört nu iallafall.
Citera
2026-08-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Naturligtvis finns en gömda handen bakom denna massöverförsel av oönskade element från djävulsdyrkarsekten islam, men det är inget enskilt land och framförallt inte "Ryssland", men det hade varit spännande att få veta mer om hur du tänkte när du landade i den slutsatsen?

Jag är påläst och vet därför att det är så.
Citera
2026-08-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ha ha ha, så det var blattar även där? I jeans och träskor? Var det blattar som spöade punkare på 70-talet också?

Nu är skiten i Rättvik off topic. Min fråga handlade om den här festivalen i Malmö. Om det som syns på filmen var det enda som hände tycker jag att det är en ickehändelse. Om det som syns på filmen hände hela tiden festivalen pågick är det en annan sak och festivalen kan läggas ner.

Det som hände var att någon arab kände sej kränkt och i och med att dom har noll tolerans för
upplevda kränkningar så smäller det direkt.
Citera
2026-08-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det som hände var att någon arab kände sej kränkt och i och med att dom har noll tolerans för
upplevda kränkningar så smäller det direkt.
Och igen då. Om detta hände en enda gång under den där festivalen så är det en icke grej. Smällde det till höger och vänster oavbrutet så kan man som sagt lägga ner festivalen. Precis som att man lika gärna kan ha utgångsförbud i Malmö 22:00 - 02:00 på nyårsnatten.
Citera
2026-08-31, 12:46
Medlem
Citat:
Och igen då. Om detta hände en enda gång under den där festivalen så är det en icke grej. Smällde det till höger och vänster oavbrutet så kan man som sagt lägga ner festivalen. Precis som att man lika gärna kan ha utgångsförbud i Malmö 22:00 - 02:00 på nyårsnatten.

Ja, jag vet inte. " Icke grej " ?

I min stad , om du tittar för länge på någon i tunnelbanan och denne känner sej uttittat och / eller
av detta blir kränkt så smäller det.

Jag skulle inte tycka det var en icke-grej och jag blev misshandlad för ingenting.
Citera
2026-08-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte. " Icke grej " ?

I min stad , om du tittar för länge på någon i tunnelbanan och denne känner sej uttittat och / eller
av detta blir kränkt så smäller det.

Jag skulle inte tycka det var en icke-grej och jag blev misshandlad för ingenting.
Nej, det är det såklart inte. Men tyvärr är det ju så att där det samlas folk, dyker det också upp dårar. Jag tycker att en misshandel i tunnelbanan en dag är en för mycket. Samma med den här festivalen som tråden handlar om. Men jag bor ju också i staden med tunnelbana och jag åker den när jag behöver utan att vara det minsta orolig och jag har inte heller åkt på stryk eller blivit hotad där under de kanske 50 år jag har använt tunnelbanan som färdmedel. Visst har jag sett en hel del (speciellt i samband med fotbollsmatcher) men anser ändå att tunnelbana är ett säkert färdmedel.

Och det är väl där jag landar i festivaltänket också. Är det en eller ett par isolerade våldsbrott under en stor festival så är det inte OK men inte hller något man behöver stänga ner stan för. Det där jävla "firandet" på nyår på Möllan eller vad det heter, det kunde man gått förbjuda med hårda straff för dem som trotsar förbudet.
Citera
2026-08-31, 13:26
Medlem
Citat:
Nej, det är det såklart inte. Men tyvärr är det ju så att där det samlas folk, dyker det också upp dårar. Jag tycker att en misshandel i tunnelbanan en dag är en för mycket. Samma med den här festivalen som tråden handlar om. Men jag bor ju också i staden med tunnelbana och jag åker den när jag behöver utan att vara det minsta orolig och jag har inte heller åkt på stryk eller blivit hotad där under de kanske 50 år jag har använt tunnelbanan som färdmedel. Visst har jag sett en hel del (speciellt i samband med fotbollsmatcher) men anser ändå att tunnelbana är ett säkert färdmedel.

Och det är väl där jag landar i festivaltänket också. Är det en eller ett par isolerade våldsbrott under en stor festival så är det inte OK men inte hller något man behöver stänga ner stan för. Det där jävla "firandet" på nyår på Möllan eller vad det heter, det kunde man gått förbjuda med hårda straff för dem som trotsar förbudet.

Jag kan ge dej ett exempel från förra året. Valborg. Älvsjö IP.
Majbrasa. Mycket folk. Vi var tre familjer som gick dit tillsammans, barn och vuxna.

En äldre dam med mindre hund ( pudel ) stod lungt och tittade på när ett gäng arab, somalie
ungdomar gick förbi. En av killarna sparkade hunden så den fick en rejäl flygtur.
Såg riktigt illa ut. En av barnen i vår grupp, en 7 årig kille, reflex reagerade och sprang fram och
knuffade killen som sparkade hunden.
På några sekonder var han omringad av killar som sparkade och slog honom innan vi vuxna kunde kasta oss fram och få loss honom.
Citera
2026-08-31, 13:48
Medlem
Citat:
Jag kan ge dej ett exempel från förra året. Valborg. Älvsjö IP.
Majbrasa. Mycket folk. Vi var tre familjer som gick dit tillsammans, barn och vuxna.

En äldre dam med mindre hund ( pudel ) stod lungt och tittade på när ett gäng arab, somalie
ungdomar gick förbi. En av killarna sparkade hunden så den fick en rejäl flygtur.
Såg riktigt illa ut. En av barnen i vår grupp, en 7 årig kille, reflex reagerade och sprang fram och
knuffade killen som sparkade hunden.
På några sekonder var han omringad av killar som sparkade och slog honom innan vi vuxna kunde kasta oss fram och få loss honom.
Tråden handlar om "Malmöfestivalen". Det finns säkert trådar som handlar om Älvsjö IP, djurplågeri, somalier och arabers överrepresentation vad gäller vissa brott liksom kanske även trådar om nämnda etniska gruppers IQ, aggressionskontroll osv. Men just nu håller du på att driva den här diskussionen rejält off topic.
Citera
2026-08-31, 13:52
Medlem
Citat:
Tråden handlar om "Malmöfestivalen". Det finns säkert trådar som handlar om Älvsjö IP, djurplågeri, somalier och arabers överrepresentation vad gäller vissa brott liksom kanske även trådar om nämnda etniska gruppers IQ, aggressionskontroll osv. Men just nu håller du på att driva den här diskussionen rejält off topic.

Självklart har du rätt. Sorry.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in