Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Nej, det är det såklart inte. Men tyvärr är det ju så att där det samlas folk, dyker det också upp dårar. Jag tycker att en misshandel i tunnelbanan en dag är en för mycket. Samma med den här festivalen som tråden handlar om. Men jag bor ju också i staden med tunnelbana och jag åker den när jag behöver utan att vara det minsta orolig och jag har inte heller åkt på stryk eller blivit hotad där under de kanske 50 år jag har använt tunnelbanan som färdmedel. Visst har jag sett en hel del (speciellt i samband med fotbollsmatcher) men anser ändå att tunnelbana är ett säkert färdmedel.
Och det är väl där jag landar i festivaltänket också. Är det en eller ett par isolerade våldsbrott under en stor festival så är det inte OK men inte hller något man behöver stänga ner stan för. Det där jävla "firandet" på nyår på Möllan eller vad det heter, det kunde man gått förbjuda med hårda straff för dem som trotsar förbudet.
Jag kan ge dej ett exempel från förra året. Valborg. Älvsjö IP.
Majbrasa. Mycket folk. Vi var tre familjer som gick dit tillsammans, barn och vuxna.
En äldre dam med mindre hund ( pudel ) stod lungt och tittade på när ett gäng arab, somalie
ungdomar gick förbi. En av killarna sparkade hunden så den fick en rejäl flygtur.
Såg riktigt illa ut. En av barnen i vår grupp, en 7 årig kille, reflex reagerade och sprang fram och
knuffade killen som sparkade hunden.
På några sekonder var han omringad av killar som sparkade och slog honom innan vi vuxna kunde kasta oss fram och få loss honom.