2026-08-10, 19:21
Medlem
Masingas avatar
Det går bra! Vad som inte går bra, är negrer som värmer fisk i mikron på jobbet.
Citera
2026-08-10, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är också en parallell i detta. Små chipspåsar verkar undantagna från tabut, då de ofta finns i varuautomaterna. Detta har jag också noterat, skrev även ut på ett ställe att det gäller just stora.

Bra inspel.
Jag läste inte hela för mycket text

Fine jag läser skiten då...jävla uppsats människa!
Citera
2026-08-10, 19:22
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag läste inte hela för mycket text

Fine jag läser skiten då...jävla uppsats människa!
Det är filosofi.
Citera
2026-08-10, 19:25
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
På alla kontor jag har jobbat på har det bjudits på chips då och då. Så nog äts det chips alltid.
Man måste skilja på gemensamma chipsskålar vid särskilda tillfällen och att äta chipspåse som ett medhavt snack till sig själv. Om vi ska räkna undantagstillfällena har jag även druckit på jobbet, då det bjudits vid några tillfällen. Det betyder inte att jag dricker på jobbet.
Citera
2026-08-10, 19:28
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis, men i vissa fall.

Samtidigt som chipstabu råder har jag två vuxna kollegor som knäcker en varsin läskeblask på varje morgonmöte. Det tycker jag är konstigt på riktigt. Som vuxna bebisar.

Hade jag dragit upp en 275 g dillchips på samma möte hade folk sannolikt uppfattat det som mycket avvikande.

Du ÄR mycket avvikande.
Citera
2026-08-10, 19:30
Medlem
SegerHelg88s avatar
Är nog för det prasslar. Händer att jag eller kollegor tar med snacks nån gång då och då. Sist jag tog med var det bland annat chips, hällde upp i skål, placerade sked för kunna plocka utan gegga med sina händer. Aldrig hört talas om detta tabu.

Hade jag vetat om, hade jag velat bryta tabut.
Citera
2026-08-10, 19:33
Medlem
Själv har jag aldrig varit på en arbetsplats där man småäter på det sättet du beskriver. Min gissning är dock att det har mer att göra med att man får flott och chipskryddning på fingrarna samt riskerar att drälla chipssmulor omkring sig, vilket ger ett ohygieniskt intryck. Själv har jag aldrig varit på en arbetsplats där man småäter på det sättet du beskriver, men min gissning är

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det går bra! Vad som inte går bra, är negrer som värmer fisk i mikron på jobbet.

Vilket barnsligt pjosk att inte stå ut med lukten av tillagad fisk.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-08-10 kl. 19:37.
Citera
2026-08-10, 19:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Tabu Nej du TS, det är nog någon noja som du har för dig i ditt huvud bara.

Det är sällan rätt läge att äta chips på jobbet helt enkelt bara, därför sker det sällan.
Citera
2026-08-10, 19:35
Avstängd
Citat:
Det är filosofi.
ok läste hela nu

Brukade ha små skåp för nycklar o plånböcker etc ..

Måste fylla skiten med snacks det är värdefullt hur fan ska man annars överleva ett pass? Vad är meningen med livet om man inte har snacks på jobbet och leka ninja när man väl gör det?

Men en stor jävla chipspåse då kan man lika gärna kalla sig för adelsman och äga neger slavar

Som en tjock jävla ekorre med kindarna fulla med nötter

När man kollar sig själv i spegeln ser man en flodhäst

Näeh ush håller med där faktiskt
Citera
2026-08-10, 19:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Själv har jag aldrig varit på en arbetsplats där man småäter på det sättet du beskriver. Min gissning är dock att det har mer att göra med att man får flott och chipskryddning på fingrarna samt riskerar att drälla chipssmulor omkring sig, vilket ger ett ohygieniskt intryck. Själv har jag aldrig varit på en arbetsplats där man småäter på det sättet du beskriver, men min gissning är

Vilket barnsligt pjosk att inte stå ut med lukten av tillagad fisk.
Det är inte fisken i sig utan vad de har i. Fyfan vad det stinker.
Citera
2026-08-10, 19:40
Medlem
olasvenssons avatar
Chips och knäckebröd brukar inte vara okej att äta på arbetsplatser. Det låter förycket.
Citera
2026-08-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är inte fisken i sig utan vad de har i. Fyfan vad det stinker.
Har i? Är det någon sorts fyllning i fisken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in