2026-08-11, 10:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Oj, en fetknopp som har noll impulskontroll
Tack. Du bevisar gång på gång att du inte har något att komma med. Svårt med svenskan har du också.
Citera
2026-08-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Tack. Du bevisar gång på gång att du inte har något att komma med. Svårt med svenskan har du också.
Hur fet är du och har du andra beroenden oxå?
Citera
2026-08-11, 12:30
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis, men i vissa fall.

Samtidigt som chipstabu råder har jag två vuxna kollegor som knäcker en varsin läskeblask på varje morgonmöte. Det tycker jag är konstigt på riktigt. Som vuxna bebisar.

Hade jag dragit upp en 275 g dillchips på samma möte hade folk sannolikt uppfattat det som mycket avvikande.

Det är skillnad på att dricka något och äta under möten. Där jag jobbar är det typ standard att folk har med sig en kaffekopp, vattenflaska, läsk eller energidricka på möten.

Äter gör man dock inte under möten, speciellt inte sånt som låter mycket, tex chips.

Men vad nån käkar på kontoret lägger sig ingen i.
Citera
2026-08-11, 12:48
Medlem
Det låter det smular det stör
Bara en hemsk varelse äter chips i en annars stilla kontorsmiljö.

Fågeln på andra sidan berget hör att det knapras.
Ett mjää mjää eee kan höras innan fågeln sakta börjar vifta med vingarna och lyfter från backen

För att sedan ta en kort flygtur till varelsen som äter chips.

En gigantisk måsskit släpps från en höjd av 78 meter.
Landar på Herr karlssons C70 cab.

Detta är en del av orsakerna till varför man inte äter chips i offentliga utrymmen
Citera
2026-08-11, 12:57
Medlem
Citat:
Vet inte mitt BMI. 93 kg på 190 cm.
Det låter ändå som ett hälsosamt BMI, var försiktig med vad du stoppar i dig, har en känsla av att de där 93 lätt hamnar på 110 om några år.
Citera
2026-08-11, 16:26
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Det låter ändå som ett hälsosamt BMI, var försiktig med vad du stoppar i dig, har en känsla av att de där 93 lätt hamnar på 110 om några år.
Vore intresaant att höra vad du grundar det på. Jag tränar mycket, äter hälsosamt och har hållit min vikt oerhört länge.
Citera
2026-08-12, 00:48
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Märklig kultur vi har i Sverige. Ex i USA och i Nederländerna är det fullt normalt att käka chips under dagen. Personligen föråt jag mig på chips i tonåren och kan fortfarande inte äta det. Blir väl ett rör pringles i halvåret max och det är dom enda chipsen jag kan äta.
Citera
2026-08-12, 10:30
Medlem
Citat:
Vore intresaant att höra vad du grundar det på. Jag tränar mycket, äter hälsosamt och har hållit min vikt oerhört länge.
Med tanke på vissa saker du har skrivit i denna tråd så har du en märklig uppfattning om vad att "äta hälsosamt" innebär. Men du har kanske bra gener för att bevara en stark kropp precis som jag.
Citera
2026-08-12, 13:16
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Med tanke på vissa saker du har skrivit i denna tråd så har du en märklig uppfattning om vad att "äta hälsosamt" innebär. Men du har kanske bra gener för att bevara en stark kropp precis som jag.
Var har jag skrivit om mina kostvanor mer än att jag äter två chipspåsar i månaden?

En stor del av min vakna tid går åt till matlagning och förberedelser, då det är min stora passion.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in