Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Du glömde
NÖJESSKATTEN. Vill du återinföra nöjesskatten också?

Ha, ha, ha
Särskild livsmedelsskatt eller som den kallades lyxskatt på choklad och godis, försvann 1991 men kanske Magda har tankar på införa den igen om hon vinner valet? Haha fan kanske starta en tråd om fantastiska skatter som försvunnit.
Har efter den här tråden förberett mig ifall fel gäng vinner, allt klart med tömma isk på kr ner till inte rik nivå. Flytta kr till annat land där jag redan har konto också klart, både med Svensk bank och bank i annat land. Sen får jag återköpa aktier från utlandet om jag vill satsa på att ha samma portfölj som idag.
Tog inte mer än par telefon samtal med bankman osv så är allt förberett hur man ska göra, men är inte miljardär men miljonär och i riskzon för förmögenhetsskatt, extra skatt på isk osv som en del partier redan gnäggat om man ska ge sig på.
Det var steg 1, steg 2 är flytta om det behövs, har bekvämt boende i Italien sen länge och med en sådan åtgärd så får lilla staten i princip bara fastighetsavgift från mig då jag äger här. Idag får de det, + allt jag konsumerar i Sverige med moms, skatter drivmedel, el etc.
Hoppas inte behöva göra varken steg 1 eller steg 2. Men min situation med slutat arbeta tidigt och lever på avkastning av kapital så är det inte gynnsamt läge att det jag köpt för redan skattade pengar och sparat åter igen ska skattas på något vis och därmed urholka min ekonomi som jag byggt upp genom arbete i princip, en del vinst från hus mm men då betalt skatten som man ska.
Men som sagt, trivs som fan i Sverige och är helst kvar här, men blir lätt italienare om de jävlas för mycket. Besöka Sverige kan jag göra närsomhelst och kan vara här nästan 50% utan det händer något. Sen lite svårt för staten kontrollera om jag här 50% eller 80% eller mer. De klarar ju inte av att få ut folk som vistas åratal illegalt i landet så….