2026-08-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du verkar inte tappa håret så jag ser inte riktigt varför du skulle testa.

Men uppenbarligen har mina vikar blivit högre?

Citat:
Ursprungligen postat av skivspelare
Jag hade suttit lugnt i båten. Skippa preparaten. Lyssna lite mindre på boysen.

Enligt vissa måste jag börja innan det är försent. Och tänkt om de talar sanning?
Citera
2026-08-12, 15:18
Medlem
Jag kontaktade en klinik i Turkiet och de skrev så här till mig efter att ha sett mina bilder. Vad exakt är det för tester dom vill att jag ska ta? Någon som vet?

Hello,

If you are currently experiencing very active and severe hair loss, we recommend having blood tests done first, especially to check your iron levels and other relevant values. Your doctor can determine which tests are necessary based on your condition.

If there is an underlying deficiency or health-related cause, it is important to identify and address it before considering a hair transplant.

If you are looking for a more permanent and long-term solution, we would recommend considering a hair transplant.

Of course, we recommend first identifying and correcting any deficiencies in your body and then evaluating your suitability for a hair transplant.
Citera
2026-08-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men uppenbarligen har mina vikar blivit högre?

Tveksamt.

Citat:
Jag kontaktade en klinik i Turkiet och de skrev så här till mig efter att ha sett mina bilder. Vad exakt är det för tester dom vill att jag ska ta? Någon som vet?

Vanliga blodprov men eftersom du inte har severe hair loss så är det inget du behöver tänka på.
Citera
2026-08-12, 16:03
Medlem
Citat:
Tveksamt.

Vanliga blodprov men eftersom du inte har severe hair loss så är det inget du behöver tänka på.

Så du tycker inte mina vikar har blivit högre? Hade du personligen gjort en hårtransplantation eller struntat i det?

Jag hittade en bild från 2016 alltså snart 10 år sedan och verkar inte hårlinjen mer normal?

https://ibb.co/gFb0xNzs
Citera
2026-08-12, 16:25
Medlem
Citat:
Så du tycker inte mina vikar har blivit högre? Hade du personligen gjort en hårtransplantation eller struntat i det?

Jag hittade en bild från 2016 alltså snart 10 år sedan och verkar inte hårlinjen mer normal?

https://ibb.co/gFb0xNzs

Nej det ser ut som någon med vanliga djupa vikar bara. Jag hade verkligen inte funderat på någon hårtransplantation eller läkemedel jag var du.
Citera
2026-08-12, 23:35
Medlem
Citat:
Nej det ser ut som någon med vanliga djupa vikar bara. Jag hade verkligen inte funderat på någon hårtransplantation eller läkemedel jag var du.

Men det är ju många som skriver inte bara här utan på andra forum också att jag håller på att bli flintis och att jag måste börja med finasteride och minoxidil innan det är för sent.

Kan du lova mig att det inte behövs?
Citera
2026-08-12, 23:55
Medlem
Citat:
Men det är ju många som skriver inte bara här utan på andra forum också att jag håller på att bli flintis och att jag måste börja med finasteride och minoxidil innan det är för sent.

Kan du lova mig att det inte behövs?

Det är för att dom inte har någon koll hur folks hårfästen kan se ut. Att massor med människor har djupa vikar.
Du har säkert släktingar med djupa vikar som sett likadana ut i 30 år.
Citera
2026-08-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Köper alltid storpacket (6 mån) av Kirkland. Kostar 70-80 spänn i månaden. Med Finasterid blir det typ 100 spänn i månaden. Ingenting.

Nyfiken på var du hittar Kirkland 6-pack online?
I svenska nätbutiker så är det betydligt dyrare. När jag beställt via utlandet har det ofta slutat med tull och skit.

Tacksam om du kan hjälpa en broder
Citera
2026-08-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxen90
Nyfiken på var du hittar Kirkland 6-pack online?
I svenska nätbutiker så är det betydligt dyrare. När jag beställt via utlandet har det ofta slutat med tull och skit.

Tacksam om du kan hjälpa en broder

Brukar köpa det mesta på Amazon. Finns hundratals verifierare och seriösa förhandlare som skickar till Sverige. Blir sällan problem med tullen. Kan ta lite tid ibland bara.

Men kolla att det är riktigt märke. Många kineser gör kopior som ser nästan ut som samma märke, men inte innehåller minoxidil. Finns även massa andra märken såklart, men Kirkland vet jag iaf vad jag får.

Tror även du kan köpa det direkt från deras hemsida med. Har för mig att jag gjort det nån gång.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in