Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Det blir väldigt dyrt, för vad händer när man slutar med minoxidil? Man tappar håret.
Antagligen så har du redan bra hårväxt.
Nej det blir inte väldigt dyrt. Ja om du köper rogain på apoteket. Men det finns exakt lika bra genetisk minoxidil på nätet. Kirkland tex kan du köpa för 70-80 spänn flaskan.
Jag började använda minoxidil efter några år in i mitt håravfall. Började med Finasterid i princip tidigt med bra resultat.
Men helt klart en förbättring. Inget mirakel, men det blev helt klart bättre. Dock en ganska skrämmande ”shred” nån vecka i början (som är ett tecken på att det fungerar) men det går över.
I dessa +20 år har jag även gått utan minoxidil i perioder ett par gånger. Då märker man verkligen dess effektivitet. Efter ett par månader utan börjar man tappa mer och mer hår. Som kommer tillbaka efter att man börjar använda det igen. Detta har hänt mig minst ett par ggr. Samma sak varje gång. Det är alldeles självklart att det fungerar.
Var även minoxidil som fick fart på just hårfästet. Med Finasterid var det lixom hela håret men mest på kronan och ”månen” i bak, samtidigt som det stoppade allt håravfall, medans hårfästet var steady state i några år tills jag började med minoxidil. Många som upplever det samma.
Det förutsätter nog dock att man gör det medans hårsäckarna fortfarande lever. Väntar men för många år är det nog kört ändå.
Därför borde man börja nästan direkt efter att man börjat tappa hår enligt mig. För bästa effekt. Räddas det som räddas kan så tidigt som möjligt.