2026-08-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag är 29 år.

Alltså jag vill ju inte att det ska bli värre. Jag kan leva med flikarna om jag stylar håret framåt. Men jag gjorde mest tråden faktiskt för att ta reda på om jag kanske måste ta nåt läkemedel så det inte blir ännu värre med tiden?
Det finns inget läkemedel och ingen operation som fixar problemet. Du bara skjuter på det oundvikliga. Gilla läget istället, kör så länge det går utan att se desperat ut och sen börjar du trimma/raka dig. Det är en del av livet och du är inte ensam. Finns massor glada flintisar runt dig som du kan fråga. Vissa tappar håret innan de ens fyllt 20 men det har du ju skitit i, eller hur? Deras liv gick inte under för det. Att börja smörja in sig med hormonstörande snake oils eller lägga tiotusentals kronor på att förflytta hårsäckar är antagligen det mest feminina beteende du kan ägna dig åt. Brösta det istället och gör inget för dumt i din (pågående?) 30-årskris.
Citera
2026-08-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Gör en FUE i turreland, enda alternativet.
Medecinen heter proscar typ. Vidriga biverkingar på den ifall du har otur. Googla på bra kliniker i Istanbul och se till o ha cash

Har hört att det kommer vara onödigt eftersom jag kommer tappa hår i alla fall. Har hört att jag måste först bromsa det med finasteride.

Vet inte vad jag ska tro på längre….
Citera
2026-08-10, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Det finns inget läkemedel och ingen operation som fixar problemet. Du bara skjuter på det oundvikliga. Gilla läget istället, kör så länge det går utan att se desperat ut och sen börjar du trimma/raka dig. Det är en del av livet och du är inte ensam. Finns massor glada flintisar runt dig som du kan fråga. Vissa tappar håret innan de ens fyllt 20 men det har du ju skitit i, eller hur? Deras liv gick inte under för det. Att börja smörja in sig med hormonstörande snake oils eller lägga tiotusentals kronor på att förflytta hårsäckar är antagligen det mest feminina beteende du kan ägna dig åt. Brösta det istället och gör inget för dumt i din (pågående?) 30-årskris.

Du är en sån där "just shave it bro"-typ. Får se vad du säger om du själv skulle börja bli flintskallig.
Citera
2026-08-10, 01:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Menar du att det kommer bara bli värre och värre? Men hur ska en hårtransplantation hjälpa det då? Måste man först inte förhindra det med nåt läkemedel eller nåt?

Ja då friska hårsäckar transplaneras så kommer håret växa .

Nej det finns inga mirakelkurer utan bara snakeoil/magiska bönor så släpp den tanken
för det kommer bara kosta pengar för inget . Börja kolla upp kliniker, priser och omdömen
när det väl är dags.

Bara gilla läget när det kommer till DNA-tombolan
Citera
2026-08-10, 01:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Håller jag på att bli flintis?

https://postimg.cc/gallery/KL94CPy

Nej, inte om du har haft de där hårvikarna sedan länge. Det är så det ser ut. Men börjar du få helikopterplatta eller liknande skulle jag vara orolig. Bara mina två ören.
Citera
2026-08-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Ja då friska hårsäckar transplaneras så kommer håret växa .

Nej det finns inga mirakelkurer utan bara snakeoil/magiska bönor så släpp den tanken
för det kommer bara kosta pengar för inget . Börja kolla upp kliniker, priser och omdömen
när det väl är dags.

Bara gilla läget när det kommer till DNA-tombolan

Så här skrev en person PM till mig.

if you do not treat the hair loss, it WILL get worse, even after a hair transplant. a hair transplant will be a waste of money if you’re not on treatment.

before you waste the money on a transplant, see what your hair looks like after a year of treatment on finasteride and minoxidil. minoxidil may help you regrow hair but will not stop the hair loss so it’s important you take both if doing treatment. if you’re still not happy after that, you can get a transplant but for most people it’s not needed
Citera
2026-08-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Nej, inte om du har haft de där hårvikarna sedan länge. Det är så det ser ut. Men börjar du få helikopterplatta eller liknande skulle jag vara orolig. Bara mina två ören.

Hårvikar har jag haft sedan länge men det har faktiskt blivit värre det senaste.
Citera
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Går det inte att ta finasteride för att stoppa hårförlust?

Ingen aning om jag ska vara ärlig , men skulle det finnas någon mirakelmedicin skulle det vara allmänt känt vid detta laget. Vad jag sett och hört de senaste 20 åren är väl att det där är mest en cashgrab som de lurar på desperata män .
Citera
Medlem
Finns hur mycket som helst du kan göra. Folk är bara okunniga idioter i tråden. Skaffa finasteride, minoxodil och dermaroller/ketoconazole shampoo. Du ska använda minoxodil och dermarolla några gånger i veckan på vikar/där det tunnas ut, egentligen överallt. Tvätta håret med ketoconozale shampoo dagligen. Du kommer stoppa det och få tillbaka hår som du har förlorat, alla får tillbaka olika mängder men har du tur kommer du få tillbaka allting.

Men kom ihåg att finasteride kan ge en biverkningar som sämre sexlust och slakare kuk, då det blockerar DHT vilket är det manliga hormonet som bland annat reglerar detta. Vissa får biverkningar, andra inte. Men är det så så får man sluta ta det och då kommer kuken tillbaka. Som allt annat man tar är det rysk roulette vilka biverkningar man får.

Fungerar inte finasteride kan du köra dutasteride som blockerar 99 % av allt DHT

Hårtransplantation i turkiet också. Klart som fan det finns grejer att göra
Citera
2026-08-10, 01:39
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Finns hur mycket som helst du kan göra. Folk är bara okunniga idioter i tråden. Skaffa finasteride, minoxodil och dermaroller/ketoconazole shampoo. Du ska använda minoxodil och dermarolla några gånger i veckan på vikar/där det tunnas ut, egentligen överallt. Tvätta håret med ketoconozale shampoo dagligen. Du kommer stoppa det och få tillbaka hår som du har förlorat, alla får tillbaka olika mängder men har du tur kommer du få tillbaka allting.

Men kom ihåg att finasteride kan ge en biverkningar som sämre sexlust och slakare kuk, då det blockerar DHT vilket är det manliga hormonet som bland annat reglerar detta. Vissa får biverkningar, andra inte. Men är det så så får man sluta ta det och då kommer kuken tillbaka. Som allt annat man tar är det rysk roulette vilka biverkningar man får.

Fungerar inte finasteride kan du köra dutasteride som blockerar 99 % av allt DHT

Finasteride verkar dock vara ett läskigt preparat då kuken inte alltid kommer tillbaka när man slutar. Det är ovanligt. Men det är något att gräva i innan man tar det beslutet.
Citera
2026-08-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d

Orkar inte med biverkningar och skit. Men hade velat testa finasteride. Kanske lika bra dra till Turkiet.
Citera
2026-08-10, 01:55
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Hårvikar har jag haft sedan länge men det har faktiskt blivit värre det senaste.

Hmmm.... Jag har alltid haft liknande vikar som inte krupit uppåt. Men det kanske de gör? Jag tycker du har tjockt hår bilderna uppepå skalpen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in