2026-08-10, 00:05
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Måste väl finnas något som kan stoppa detta? Jag vill gärna rädda mitt hår

Jag är inte rätt person att svara på det då jag trots min ålder har gott om hår på skallen, om än med flikar/vikar.

Det är det där med genetiken.
Vissa får gått hår tidigt, andra blir tunnhåriga, vissa får rynkor och andraf år sämre potens.
Somliga drabbas inte av något av ovanstående, andra av allt och för de flesta handlar det om kombinationer.

Nu vet jag inte alls hur gammal du är, men är man inte väldigt fåfängd så gillar man läget och anpassar sig efter det.
Senast redigerad av Stenballe 2026-08-10 kl. 00:14.
Citera
2026-08-10, 00:11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Kom igen! Såg du bilderna?

Tyvärr bro .. Kommer inte bli bättre .. Brorsans "vikar" började vid 35 cirkus och idag 10 år senare är det trimmern som håller det kort .

Transplantation eller så lär du dig gilla läget. De där vikarna kommer garanterat att ge dig en tuss längst fram.

Sorry men det är den hårda sanningen

Edit: själv hårig som en apa 50+ och kommer aldrig bli tunnhårig , farsgubben på 75 har ett hårsvall som skulle få en yngre Fabio att rodna
Senast redigerad av MASSAGATTI 2026-08-10 kl. 00:14.
Citera
2026-08-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Tyvärr bro .. Kommer inte bli bättre .. Brorsans "vikar" började vid 35 cirkus och idag 10 år senare är det trimmern som håller det kort .

Transplantation eller så lär du dig gilla läget. De där vikarna kommer garanterat att ge dig en tuss längst fram.

Menar du att det kommer bara bli värre och värre? Men hur ska en hårtransplantation hjälpa det då? Måste man först inte förhindra det med nåt läkemedel eller nåt?
Citera
2026-08-10, 00:15
Medlem
Straminskys avatar
Ingen aning om du tappar hår eftersom du väljer att lägga upp bilder på nån jävla idiotsite som har en miljard reklamlänkar och skit som öppnas så man inte ser ett piss.
Citera
2026-08-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag är inte rätt person att svara på det då jag trots min ålder har gott om hår på skallen, om än med flikar/vikar.

Det är det där med genetiken.
Vissa får gått hår tidigt, andra blir tunnhåriga, vissa får rynkor och andraf år sämre potens.
Somliga drabbas inte av något av ovanstående, andra av allt och för de flesta handlar det om kombinationer.

Nu vet jag inte alls hur gammal du är, men är man inte väldigt fåfängd så gillar man läget och anpassar sig efter det.

Jag är 29 år.

Alltså jag vill ju inte att det ska bli värre. Jag kan leva med flikarna om jag stylar håret framåt. Men jag gjorde mest tråden faktiskt för att ta reda på om jag kanske måste ta nåt läkemedel så det inte blir ännu värre med tiden?
Citera
2026-08-10, 00:17
Medlem
Du börjar få de där två vikarna in helt klart, hårfästet har letat sig tillbaka. Om några år så försvinner nog främre delen av luggen också, då är det bara att ge upp, ser patetiskt ut om man försöker få till en frisyr då.

Det finns väl en del krämer som dämpar håravfallet en del. En transplantation kan få det att se hyfsat ut några år till, dock så får du ju en period när det uppenbart syns att du gjort en transplantation. Men några år senare så kommer det fortsätta trilla av ändå, varpå du får åka till Turkiet ännu en gång eller helt enkelt ge upp.

Du kan ju testa någon salva, har dock ej något tips på något som ger resultat, många är dessutom scams. Jag skulle skita i både krämer och transplantation ärligt talat, för när du står där framför badrumsspegeln varje kväll i ren desperation och smetar på en klick ”ultra-hairyman-créme” på din förtunnade lugg så fuckar du din hjärna, du blir nervig/desperat, och du lär dig själv att din ungdom/snygghet/förmåga att få kvinnor sitter på huvudet. När håret på huvudet oundvikligen kastar in handduken så blir det nervsammanbrott efter alla kvällar med krämhelvetet.
Citera
2026-08-10, 00:23
Avstängd
Citat:
Det har förändrats. Det ser jag på bilderna.

Du är påväg.

Har du otur går det fort som fan. Du kan behöva raka skallen om 1-2 år.
Citera
2026-08-10, 00:27
Medlem
Välkommen till klubben grabben!
För mig började det runt 28 och jag började snagga skallen 4 år senare innan det gick för långt så folk skulle tro det var ett aktivt val istället för taskigt hårfäste!
Citera
2026-08-10, 00:29
Medlem
Zoologens avatar
Undrar om inte en frisör skulle kunna se om ditt hår har tunnats ut. I alla fall är det ett säkrare kort än att skicka svårbedömbara bilder till Flashback.
Jag tycker personligen inte att ditt hår ser tunt ut, men jag vet ju inte hur det såg ut förut.
Citera
2026-08-10, 00:30
Avstängd
Citat:
Jag är 29 år.

Alltså jag vill ju inte att det ska bli värre.

Trist att du dragit nitlotten.

Passa på att skaffa en brud om du ej har någon. Om några år är du skallig och lika attraktiv på marknaden som en död fisk.
Och har du någon, gör dig inte av med henne!!!
Citera
2026-08-10, 00:31
Medlem
Gör en FUE i turreland, enda alternativet.
Medecinen heter proscar typ. Vidriga biverkingar på den ifall du har otur. Googla på bra kliniker i Istanbul och se till o ha cash
Citera
2026-08-10, 00:42
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI

Edit: själv hårig som en apa 50+ och kommer aldrig bli tunnhårig , farsgubben på 75 har ett hårsvall som skulle få en yngre Fabio att rodna

Går det inte att ta finasteride för att stoppa hårförlust?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in