Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Jag vet inte hur empatiskt det är att rösta hit massor av folk som beter sig illa? Det är inte särskilt empatiskt.
Ja du, alla gör ju inte det. Och det stämmer ganska bra det led att svenskar också uppträder illa och begår en del brott.
Problemet är att vi behöver få bort människor snabbt, som inte sköter sig. Det är som att jag haft en del konflikter led en granne. Polisen har sagt både i början och för några veckor sedan att jag ska ringa på honom omedelbart vilket jag inte kan eftersom han bara går ut och ställer sig eller cirkulerar omkring en lekplats.
Hade han åkt till ett annat bostadsområde när han förföljde folk skulle de kunna anmäla varje gång men de tgår inte när det gäller grannar i portar omkring hans egen. För det är inte ett brott att gå utanför sin egen bostad. Samma sak med att gå till en lekplats. Det är inte ett brott att bara uppsöka en plats med barn.
Först ska ett barn bli våldtaget eller en kvinna mördad, innan vi "vet" att det är en brottsling. Det är så jäkla sjukt
Problemet ligger mycket i att samhället vägrar att undersöka, utreda och ta itu med problem. Straffen är för låga för att det ska vara värt att ens öppna någons anmälan och ingen vill ha extraarbete. Lila bra att bara skita i saker och ställa någon inför rätta när den begått ett allvarligt brott med ett stort mörkertal innan det den åker på.