Igår, 22:05
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Gillar Casablanca men har tyckt att prislappen har varit för hög hittills. Nu såg jag att de sålde ut för halva priset på NK. Man kan få denna virkade Piké för knappa 3.000, halva priset mot vad den har kostat alltså, nästan 6.000 SEK

Är det värt att slå till nu när den äntligen säljs för halva priset? Hur är kvalitén och tyget? Tycker fortfarande det är dyrt. Men premium kostar, så är det ju.

Länk:

https://www.nk.se/casablanca/pike-tuck-stitch-polo-offwhite-v00153075

Vad tycker ni om stilen?

Någon som har erfarenhet av märket? Gillar hur de låter sig inspireras av retrokultur, exempelvis 70tals-tennismode.
Senast redigerad av TupolevTu-144 Igår kl. 22:34.
Citera
Igår, 22:09
Medlem
Straminskys avatar
Tycker det är dyrt för att bara vara bomull, inget exklusivt material där.

Knepig färg och mönster också, en mer neutral enfärgad piké fungerar till betydligt fler sammanhang och kan bäras oftare.
Citera
Igår, 22:11
Medlem
franges avatar
Den ser ju rätt bögig ut, men...
Citera
Igår, 22:16
Medlem
One2Manys avatar
Smaken är som baken, jag hade inte tagit på mig den om jag fått betalt för det. 3000 är rätt mycket för en piké oavsett...

Köp dig en Lonsdale piké som en riktig man. Fred Perry funkar också om du gillar att bränna deg.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Fatiguewars avatar
Påminner mig om biltemas tröjor med korvar på.
Citera
Igår, 22:22
Medlem
JustTrollings avatar
Du betalar inte för premium. Du betalar för märket.

Är ju bara en enkel tröja i bomull som en stickmaskin spottar ur sig på några minuter.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Smaken är som baken, jag hade inte tagit på mig den om jag fått betalt för det. 3000 är rätt mycket för en piké oavsett...

Köp dig en Lonsdale piké som en riktig man. Fred Perry funkar också om du gillar att bränna deg.

Är det så illa alltså? Själv tycker jag den är snygg, det enda som oroar mig lite är hur den är skuren över axelpartiet.

Jag är ganska bredaxlad och vill ju att plagget ska "fånga upp" och accentuera det.

Har du möjligtvis känsla för sådant, kan du se om en piké har bra snitt över axlarna?

Tack för tipset om Lonsdale, ska kolla upp det, har de någon Virkad Piké åt det dressade hållet i sin kollektion?
Senast redigerad av TupolevTu-144 Igår kl. 22:39.
Citera
Igår, 22:30
Medlem
FallerIfallerAs avatar
3000 kr för den fula tröjan!
Citera
Igår, 22:32
Medlem
Fantens avatar
'Gillar Casablanca men tycker att det är för dyrt' = har inte ett enda plagg från företaget men det är dyrt och jag tänker som en förortsneger.
Citera
Igår, 22:58
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
'Gillar Casablanca men tycker att det är för dyrt' = har inte ett enda plagg från företaget men det är dyrt och jag tänker som en förortsneger.

Nja, det är inte prislappen per se som lockar. Jag har ett stort tennisintresse och gillar kläder som låter sig inspireras av tennis, särskilt retro. Och särskilt just pikétröjor.

Jag bär oftast Sergio Tacchini, Lacoste eller Ellesse, men dessa klädesmärken är ju betydligt snällare mot plånboken.

Casablanca sorterar i ett högre prissegment, och då skadar det ju inte att rådfråga flashbacks experter innan man slänger ut en mindre förmögenhet.

Vet inte om förortsnegrer är så kompatibelt med just retro-tennismode faktiskt.
Citera
Igår, 23:11
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det så illa alltså? Själv tycker jag den är snygg, det enda som oroar mig lite är hur den är skuren över axelpartiet.

Jag är ganska bredaxlad och vill ju att plagget ska "fånga upp" och accentuera det.

Har du möjligtvis känsla för sådant, kan du se om en piké har bra snitt över axlarna?

Tack för tipset om Lonsdale, ska kolla upp det, har de någon Virkad Piké åt det dressade hållet i sin kollektion?

Jag tror inte vi riktigt har samma smak. Stickad pike, aldrig sett innan TBH.

Men här har du en bild på hur en Lonsdale sitter på en bitig snubbe: https://m.media-amazon.com/images/I/41OmemqrR7L._AC_SY1000_.jpg

XL passar på mig, och jag har rätt bitiga armar.
Citera
Igår, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Gillar Casablanca men har tyckt att prislappen har varit för hög hittills. Nu såg jag att de sålde ut för halva priset på NK. Man kan få denna virkade Piké för knappa 3.000, halva priset mot vad den har kostat alltså, nästan 6.000 SEK

Är det värt att slå till nu när den äntligen säljs för halva priset? Hur är kvalitén och tyget? Tycker fortfarande det är dyrt. Men premium kostar, så är det ju.

Länk:

https://www.nk.se/casablanca/pike-tuck-stitch-polo-offwhite-v00153075

Vad tycker ni om stilen?

Någon som har erfarenhet av märket? Gillar hur de låter sig inspireras av retrokultur, exempelvis 70tals-tennismode.
Om jag vann 600 miljoner på eurojackpot skulle jag inte ens då kunna tänka mig att betala 3000 för nån tröja som ser ut att vara från sjuttiotalet.
Lägg pengarna på nåt vettigt.
Fick du ingen uppfostran?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här