2026-08-09, 23:32
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Påminner mig om biltemas tröjor med korvar på.

Roligt därför att det är sant! Och ännu roligare att de har en fucking fleecejacka för 10 lax. Fleece är ju ofta det första man tänker på när man snackar ”premium”.

Citera
2026-08-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Roligt därför att det är sant! Och ännu roligare att de har en fucking fleecejacka för 10 lax. Fleece är ju ofta det första man tänker på när man snackar ”premium”.

Det det är inte på riktigt?
Citera
2026-08-09, 23:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det så illa alltså? Själv tycker jag den är snygg, det enda som oroar mig lite är hur den är skuren över axelpartiet.

Jag är ganska bredaxlad och vill ju att plagget ska "fånga upp" och accentuera det.

Har du möjligtvis känsla för sådant, kan du se om en piké har bra snitt över axlarna?

Tack för tipset om Lonsdale, ska kolla upp det, har de någon Virkad Piké åt det dressade hållet i sin kollektion?
Okej.
Citera
2026-08-09, 23:45
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Det det är inte på riktigt?

Jodå! Och nu går de dessutom för halva priset, så skynda och fynda innan TS har lagt hela lagret i varukorgen!
Citera
2026-08-10, 00:07
Medlem
kyrkstockens avatar
3000 för något som är snyggt 5 sommardagar max? Så tänker jag. Köp en snygg skjorta och kavla upp armarna.

Jag fick lust att köpa de röda "happy socks" för 45 spänn.
Citera
2026-08-10, 00:10
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
. Man kan få denna virkade Piké för knappa 3.000, halva priset mot vad den har kostat alltså, nästan 6.000 SEK

Är det värt att slå till nu när den äntligen säljs för halva priset? Hur är kvalitén och tyget? Tycker fortfarande det är dyrt.

Vad tycker ni om stilen?

Någon som har erfarenhet av märket? Gillar hur de låter sig inspireras av retrokultur, exempelvis 70tals-tennismode.

Men nej.
Jag älskar mode (är tjej) och tycker att man ska klä sig personligt och som man önskar.
Det är det enda som talar för din piké.

I övrigt ser jag en on mainstream trend-stickad overpriced lol-jumper för den män som tror att det där blir ett statement eller "lite exxxtra". Problemet är att den är safe och NK = snark.

Därför hälften blir den hälften plojj och hälften try hard... Det vill säga långt ifrån chill och exklusiv i sitt uttryck med en flair av 1970-talets hår-tennis - som jag misstänker att du greppar efter (?).

3000 spänn för en tröja som kommer vara off trend nästa år, och dessutom gå ur säsong svinsnart?

Inte het eller soo special. Släng inte dina pengar på den.
Citera
2026-08-10, 02:02
Medlem
litenbokstavs avatar
haha fyfan vad ful
Citera
2026-08-10, 09:56
Medlem
Bandriljaers avatar
Mönstret på tröjan kommer du att tröttna på efter att du använt den andra eller tredje gången.
Citera
2026-08-10, 13:02
Avstängd
StoreSvartes avatar
Bland det fulaste jag någonsin har sett. Du kan få en finare pike med snygg stil från temu för en hundralapp.
Citera
2026-08-10, 13:50
Medlem
Aakerbocks avatar
3000 spänn för en tröja! Aldrig i livet jag skulle betala det. Även fast jag har råd. Visste inte ens att det finns ett klädmärke som heter Casablanca. Casablanca för mig är Marockos huvudstad och en film med Humphrey Bogart och Ingrid Bergman.
Citera
2026-08-10, 14:10
Medlem
Ser rätt skaplig ut, men:

Kan säkert vara bra kvalitet men en stickad piké, särskilt med sånt mönster, kan gå sönder lätt i en tvätt eller om nån söm fastnar i en buske eller annat. Tre tusen i sjön.

Den andra poängen, synd att märket syns. Vad är poängen med att lägga stora pengar på kläder om det inte är quiet luxury? Du betalar premium pengar för att bli en reklampelare. Du signalerar dessutom att ”jag behövde lägga tre dagars lön på en piké av märke X bara för att få känna mig lite mer värd för en stund”.

Lyx ligger inte i något märke. Det ligger i design och kvalitet. De som vet de vet. Märken är för desperata människor.
Citera
2026-08-10, 15:27
Medlem
Var fan den fulaste tröja jag sett, skulle inte ta på mig den om jag fick 3000 spänn ens. Kanske som arbetströja när man målar hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in