Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Nu har jag visserligen redan skrivit en del av nedanstående mer allmänt hållet i #65, men för att svara mer specifikt:
Läkare är inte mer än människor de heller, även om de råkar ha lång utbildning. Känner själv bl a just en psykiatriläkare. De skulle nog teoretiskt absolut gå att ljuga, men det är verkligen ingenting jag rekommenderar dig att göra!
Nu vet jag inte alls vilken/vilka sjukdomar det rör sig om, och det har jag inte heller något som helst med att göra. Oaktat det, vill jag ändå mena att det fetstilta är den springande punkten. Du har inte fått adekvat hjälp, och de strategier du behöver, för att kunna hantera alkohol på "rätt" sätt i perioder. Hade du fått terapi, och rätt verktyg i vardagen, hade du förmodligen inte haft dessa problemen alls, eller iaf i väldigt mycket mindre skala. Stå på dig och kräv den hjälp du faktiskt har rätt till! För du har rätt att få må så bra du bara kan! 🤗
Nä absolut inte gör jag de. Utan jag bara frågade hen om de verkligen finns folk där ute som kan manipulera till sig en sjukdom hos en läkare vilket jag har svårt att tro. Dom är ju oftast skickliga speciellt psykiatriker.
Tack för dina värmande ord.