2026-08-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu har jag visserligen redan skrivit en del av nedanstående mer allmänt hållet i #65, men för att svara mer specifikt:

Läkare är inte mer än människor de heller, även om de råkar ha lång utbildning. Känner själv bl a just en psykiatriläkare. De skulle nog teoretiskt absolut gå att ljuga, men det är verkligen ingenting jag rekommenderar dig att göra!

Nu vet jag inte alls vilken/vilka sjukdomar det rör sig om, och det har jag inte heller något som helst med att göra. Oaktat det, vill jag ändå mena att det fetstilta är den springande punkten. Du har inte fått adekvat hjälp, och de strategier du behöver, för att kunna hantera alkohol på "rätt" sätt i perioder. Hade du fått terapi, och rätt verktyg i vardagen, hade du förmodligen inte haft dessa problemen alls, eller iaf i väldigt mycket mindre skala. Stå på dig och kräv den hjälp du faktiskt har rätt till! För du har rätt att få må så bra du bara kan! 🤗

Nä absolut inte gör jag de. Utan jag bara frågade hen om de verkligen finns folk där ute som kan manipulera till sig en sjukdom hos en läkare vilket jag har svårt att tro. Dom är ju oftast skickliga speciellt psykiatriker.

Tack för dina värmande ord.
Citera
2026-08-10, 20:11
Medlem
HaIvHerrs avatar
Någon vecka, max 1-2, efter att jag druckit som mest någonsin i hela mitt liv (är 35+) så tog jag ett sånt här test. Knarkade även friskt under denna period. Det visade inga avvikande värden, tvärtom hade jag tydligen väldigt bra prov på alla fronter.
Citera
2026-08-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Måste och måste. De e jag som måste ha det inte dom. För att bevisa min nykterhet dvs, visar de 0.10-0.15 här jag haft ett högt startvärde och de e inget jag tänker så mycket på men under 0.3 måste jag ha för jag har verkligen inte rört en droppe på 34 dagar.
Varför måste du bevisa din nykterhet?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in