Igår, 19:05
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Knepigt formulerad regel, och oklarheten har jag själv lyft i denna tråd: (FB) Oklara regler kring kommentar av moderatorsåtgärd

Där får jag även medhåll av moderatorn sm910dif, så frågan är inte riktigt så enkel som Allaballawalla och Neksnor vill ge sken av.

Trist att admin inte deltog i diskussionen, men han har väl fullt upp med annat.

Regeln kanske är en slags arbetsförmån? Om en moderator känner sig maktlös privat så kan denne bara tråla flashen efter en 0.06:a och sparka nedåt tills det känns gött att leva igen! Det kan vi väl bjuda på?

Men nog är det dråpligt, att ledningen för ett forum där ordet står i centrum och en formulering kan avgöra om du blir avstängd eller inte, själva formulerar sig så illa. Dels är det användarovänligt, men det vore också enklare att ha en tydligt formulerad regel att hänvisa till, istället för att ha den här diskussionen gång på gång.

Nåväl…

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Men ändå coolt att vara medlem i över 20 år och fortfarande inte fatta reglerna.. förvånansvärt!
Jag anser alltså att inlägget inte bryter med regel 0.06.
Citera
Igår, 19:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är det nog ingen som säger emot. Det i alla fall jag säger att det var en onödigt hård Varning.

Dock kanske man bör tänka på att TS har en historia av just 0.06-inlägg och det kan ha varit en markering.

Men seriöst - om någon påstår att chattråden inte moddas så är det rimligt att säga att den faktiskt gör det. Utan att man åker på Varning för det.

att dra upp klagomålstråden är dock ett steg över gränsen. Om man läser konversationen så hade enbart det påståendet inte varnats för av berörd moderator.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag anser alltså att inlägget inte bryter med regel 0.06.

Se där! Ursäkta min feltolkning, även om ditt inlägg var poetiskt tvetydigt i sammanhanget
Citera
Igår, 22:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
att dra upp klagomålstråden är dock ett steg över gränsen. Om man läser konversationen så hade enbart det påståendet inte varnats för av berörd moderator.
Det håller jag visserligen inte med om, att det var ett steg över gränsen alltså. Eller... Jag kan köpa att det ses som ett steg över gränsen för VV som har en historia av att klaga på modsåtgärder - men inte rent generellt.
Citera
Igår, 23:09
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Kommenterar moderatorsåtgärd.
Ämne: Den stora chattråden 2
Citat:
Nänä.
Inte alls så.

(FB) Grisvarning (0.06) i chatten

Men det finns mer som vi inte ska prata om.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Du vet mycket väl om vad det är som gäller.

Nej!
Berätta.
Får man inte länka till K&K?

Hej,

Du ska inte kommentera moderatorsåtgärder i trådarna. Det är inte svårare än så.

Vänligen,
Allaballawalla, moderator i Backstage

Vet.
Men jag begriper inte vad du menar att jag har kommenterat för en åtgärd.
Det var en tjej som om jag minns rätt trodde att chatten inte modererades.
Jag svarade henne:
Nänä. Inte alls så. DVS chatten är inte alls fri från moderering.
För att visa detta länkade jag dessutom till en tråd på ungefär samma tema för att tydliggöra henne att den visst modereras.

Så pls, berätta vad du menar att jag har kommenterad för åtgärd.
Jag kan inte se det.

Hej igen,

Hur är det inte att kommentera moderatorsåtgärder att i en kommentar till och med länka till en tråd du startat helt och hållet för att klaga på en moderatorsåtgärd i samma tråd?

Det är ingen som tvingar dig att komma med exempel för att visa på att chatten är modererad. Du hade kunnat nöja dig med att svara att den är modererad om du känner ett behov av att svara på ett påstående om det motsatta.

Med tanke på hur din varningshistorik ser ut är det kanske läge att du tar till dig av varningarna och ändrar ditt sätt att förhålla dig till reglerna i stället för att dra på dig varningar och bli förvånad över att du gång på gång blir varnad. Det är ju åtminstone något du faktiskt kan ändra på.

Vänligen,

Jag la inte upp tråden i K&K för att klaga på, eller kommentera en moderatorsåtgärd.
Jag tyckte det var larvigt och dumt att kalla det för 0.06 och kommentar av åtgärd.
Kommentaren var om effekten av en moderatorsåtgärd, något jag tydligt anförde i tråden.
Vet inte om du såg det, men ADMIN själv kom in och delade min kritik!!
Varningen strök han själv, troligen enbart för att det var larvigt och för att fler moderatorer höll med om detta i er diskussion ni hade enl en moderator i tråden som inte ens raderat 'kommentaren'.
Än mindre varnat för den.

Så vad du gör nu är att säga att ADMIN och de moderatorer som höll med mig har fel, och att du kan bättre avgöra 0.06 än ADMIN och dessa moderatorer!
Ganska magstarkt om du frågar mig.

Förstår du verkligen inte skillnaden mot att kommentera en åtgärd och att berätta om någon som avstängts i en chattråd?
Såg du inte att jag länkade tråden för att visa upp för henne att chatten modereras?

Hur kan det vara så svårt?
Jag tycker du borde fundera lite mer och stryka varningen, så glömmer vi detta.
Vad sägs om det?

Hej igen,

Nej, jag påstår ingenting om vad admin eller någon annan moderator har uttalat sig om. Jag har varnat dig för en kommentar av moderatorsåtgärd i tråden.

Hur svårt kan det vara för dig att förstå?

Vänligen,
Men nu upprepar du dig bara.
Kan du inte berätta exakt var kommentaren om åtgärden finns i mitt inlägg?
Jag fattar det inte.
Om det är länken eller vilken mening du anser är en kommentar?

Hej,

Oklart vad det är som är oklart.

Du skriver själv att du för att svara på undran kring ifall chatten modereras visar på att så är fallet genom att länka till ett klagomål. Hur kan du inte förstå att hela tråden du länkar är ett klagomål på en moderatorsåtgärd som du lyfter direkt in i tråden?

Jag är medveten om att det kan vara svårt för dig att se saker ur andra synvinklar än den du låst dig fast vid, men det ändrar ingenting. Du ska inte på något sätt posta klagomål i tråden du är missnöjd med en moderatorsåtgärd i. Varken utskrivet i klartext; länkat till en annan tråd; i form av en Limerick; som en rebus eller något annat sätt.

Du behöver inte på något sätt ge exempel som visar på att tråden modereras då det är att kommentera den moderatorsåtgärden. Särskilt om du dessutom petar in ett försök till ett passivt aggressivt "Men det finns mer som vi inte ska prata om.".

Du får helt enkelt inse att jag inte kommer ändra mitt beslut och ta bort din varning. Om någon admin skulle se det annorlunda och styrka varningen så är det upp till denne. Jag tar inte bort varningen oavsett vad du än tycker och tänker.

Hur vore det om du lade ner lika mycket energi på att se till att inte dra på dig några varningar - vilket du har en vana att göra långt över vad som är normalt bland forumets medlemmar - som du lägger ner på att bli av med dem?

Det är ju tämligen uppenbart för de flesta som har insyn i din varningshistorik att du antingen inte kan/förstår regelverket eller att du rent faktiskt ska*ter i det. Frågan är väl vilket som egentligen är värst...

Vänligen,

"Hur kan du inte förstå att hela tråden du länkar är ett klagomål på en moderatorsåtgärd som du lyfter direkt in i tråden?"

Enkelt.
För att jag ifrågasatte att det var ett klagomål.
Och att admin höll med mig om att det inte var en 0.06

Hur kan DU inte förstå detta?
Tror du att du har större rätt än admin att tolka 0.06?

Men eftersom du så tydligt sakriver att du inte kommer att ändra dig så blir det nog en tråd till i K&K.
Ursäkta några dagar sent svar. Har varit uppe i Björnriket och tränat hund.
Får se om jag hinner i helgen eller nästa vecka.

Trevlig helg!!

Hej igen,

Nu blandar du ihop ärtorna med morötterna... Vad har admins bedömning med det här att göra?

Att du i tråden länkar in en tråd om ett klagomål på något i tråden är en kommentar av en moderatorsåtgärd.

Oavsett utkomsten av den diskussionen är hela den tråden likväl en kommentar till en moderatorsåtgärd och att flytta in den tråden dit du gjort gör det inte mindre så.

Förstår du inte ens vad en kommentar är för något?

Du är välkommen att starta en tråd om du så vill.

Ha en trevlig helg.

Vänligen,

Jag förstår vad en kommentar är.
Men det var ingen kommentar jag gjorde om en åtgärd, även om tydligen du anser, och RB (RIP) ansåg det.
Det var en information av EFFEKTERNA av en åtgärd.
Ingen kommentar alls om moderatorsåtgärden i sig.

Om admin skriver så här:

Jag delar din kritik.
Jag anser att både varningen du fick den 9 maj och den du fick två dagar senare, den 11 maj, är en alldeles för hård tolkning av regel 0.06.

Begriper du då inte att den förra varningen för 0.06 var felaktig?
Admin skriver ju att det var en alldeles för hård tolkning av regel 0.06
Vad får dig att tycka att din tolkning är starkare än admins?

Ok... Du förstår alltså inte...

Det är helt och hållet oväsentligt var admin, påven eller Edward Blom tycker om varningen du länkat till. Hela diskussionen du länkat till är i sig en kommentar till en moderatorsåtgärd.Jag är fullt medveten om att det som lyfts fram i den inte ansågs vara varningsvärt men det ändrar inte det faktum att tråden ändå är en kommentar till en moderatorsåtgärd.

Att sedan i en kommentar i tråden det gäller sedan lyfta in den som exempel på moderering är i sig även det en kommentar till en moderatorsåtgärd. Att du inte förstår det kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.

Med tanke på hur din varningshistorik ser ut är det egentligen inte så mycket att orda om när det kommer till din förståelse för regelverket på Flashback Forum.. Du framstår som uppenbart obildbar när det kommer till den punkten.

Eller så är det helt enkelt så att du fullständigt struntar i att forumet har regler alternativt vägrar acceptera att reglerna även gäller dig. Men så är det ju allt som oftast med rättshaverister.

Gör vad du känner att du behöver göra.

Vad du tycker och tänker ger jag inte mycket för oavsett.

Vänligen,

Hela PM-konversationen i ett stycke.

Jag står fast vd att varningen är fullt legitim och förklaringen är väldigt simpel. Läs hela det highlightade ovan där Vänlige Viktor av oklar anledning valde att enbart citera en lite del och genom det lyckades med konststycket att bara visa upp den delen h*n vill peka på och inte helheten. Som jag ser det är det en fulcitering där h*n tar det ur sitt sammanhang.

Att Vänlige Viktor kände ett behov av att förklara för en anna medlem att chatten visst modereras hade h*n självklart kunnat göra helt utan at visa på ett exempel och det är just "behovet" av att exemplifiera som leder fram till att h*n kommenterar en moderatorsåtgärd (Oavsett hur den åtgärden sedan bedömts av admin.) genom att länka in en tråd där h*n kommenterar modereringen av tråden. Meta på rundgång...
Citera
Igår, 23:12
Moderator
Allaballawallas avatar
Som jag redan skrivit till Vänlige Viktor: "Hur vore det om du [Vänlige Viktor] lade ner lika mycket energi på att se till att inte dra på dig några varningar - vilket du [Vänlige Viktor] har en vana att göra långt över vad som är normalt bland forumets medlemmar - som du [Vänlige Viktor] lägger ner på att bli av med dem?"

Det ter sig i mina ögon lite tragiskt att h*n lyckas hamna i den här soppan gång på gång i stället för att ta till sig av varningarna h*n får när h*n gång på gång bryter mot regelverket.
Citera
Igår, 23:25
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
VV varnas alltså för att ha angett källa?
Citera
Igår, 23:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Som jag redan skrivit till Vänlige Viktor: "Hur vore det om du [Vänlige Viktor] lade ner lika mycket energi på att se till att inte dra på dig några varningar - vilket du [Vänlige Viktor] har en vana att göra långt över vad som är normalt bland forumets medlemmar - som du [Vänlige Viktor] lägger ner på att bli av med dem?"

Det ter sig i mina ögon lite tragiskt att h*n lyckas hamna i den här soppan gång på gång i stället för att ta till sig av varningarna h*n får när h*n gång på gång bryter mot regelverket.
Så krasst sett så handlar det mer om att det VV som skrev det Varnade inlägget än inlägget i sig? Att det snarast var en markering att 'nu får du fan i mig ge dig'?
Citera
Igår, 23:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Så krasst sett så handlar det mer om att det VV som skrev det Varnade inlägget än inlägget i sig?

Regelverket säger följande om 0.06. Moderatorsåtgärder

Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Ter det sig då lämpligt att du länka in en tråd i tråden där Vänliga Viktor på en moderatorsåtgärd i just den tråden åtgärden gäller?

Citat:
Att det snarast var en markering att 'nu får du fan i mig ge dig'?

Det beror på hur man ser det. Så kan ju samtliga varningar tolkas då det är just för att uppmärksamma regelbrytaren om att det är läge att ta sig i akt som är syftet med varningen.
Citera
Igår, 23:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
VV varnas alltså för att ha angett källa?

Se inlägget ovan detta och inläggen ovanför ditt.
Citera
Igår, 23:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Regelverket säger följande om 0.06. Moderatorsåtgärder

Ter det sig då lämpligt att du länka in en tråd i tråden där Vänliga Viktor på en moderatorsåtgärd i just den tråden åtgärden gäller?

Det beror på hur man ser det. Så kan ju samtliga varningar tolkas då det är just för att uppmärksamma regelbrytaren om att det är läge att ta sig i akt som är syftet med varningen.
Det var en enkel 'ja-eller-nej'-fråga. Att svara att det beror på hur man ser det är en cop-out och du vet det. Var det för att det var just VV som skrev inlägget som det blev Varning eller hade du Varnat vem som helst. Observera att jag inte är utan efter nån slags gotcha utan vill bara veta var jag har dig, inget svar är 'fel'.
Citera
Igår, 23:58
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Det var en enkel 'ja-eller-nej'-fråga. Att svara att det beror på hur man ser det är en cop-out och du vet det. Var det för att det var just VV som skrev inlägget som det blev Varning eller hade du Varnat vem som helst. Observera att jag inte är utan efter nån slags gotcha utan vill bara veta var jag har dig, inget svar är 'fel'.

Vänliga Viktor blev varnad för att h*n länkade in en tråd där h*n klagar på en moderatorsåtgärd i tråden åtgärden h*n klagar på utfördes.

Edit:
Det var faktiskt inte en enkla 'ja-nej'-fråga då det verkligen beror på.
Om du bara var ute efter ett ja eller ett nej hade svaret varit nej (Men mer nyanserat än så.).
Senast redigerad av Allaballawalla Idag kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in