2026-08-18, 06:22
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är ytterst sällan vi människor handlar altruistisk, om vi rannsakar oss själva. Jag tycker att du sätter dig själv på lite höga hästar här. För de som har ögon att se med så fanns det visst egenintresse att länka till en tråd där du vunnit en triumf, då detta inte var första gången. Budskapet du sänder med den länken är att ja visst, chatten modereras, men den modereras dåligt av kassa moderatorer (vilket är din högst personliga åsikt), som tydligen är viktig för dig att föra fram till andra chattare. Och totalt onödigt om tanken endast var att informera en annan chattare om hur Fb fungerar.

Din länk var inte så oskyldig som du vill göra gällande, och jag tror att du vet detta. Precis som att många läsare av den här tråden nu förstår att Flashbacks (inte FlashBack ) regler och moderering är en het fråga för dig.

Släpp det, VV!
Vvs varnade inlägg är tvetydigt eftersom han lyckades både indirekt svara på frågan, om chatten modereras, samt illustrera HUR den modereras. Så tycker inte det handlar om altruism. Snarare opportunism, som backfired, när moderatorn tolkade svaret på en ordningsfråga som en kommentar på dennes verksamhet. Vilket hade varit en fullständigt logisk slutsats .. om tiden hade gått baklänges.
Senast redigerad av The Crash 2026-08-18 kl. 06:28.
Citera
2026-08-20, 14:40
Medlem
Vänlige Viktors avatar
-:"Sedan är tråden ett år gammal. Man borde kunna gå in och ändra sig."
-:"Det är ju att skicka ett PM till någon av de som moddar (FB) Valet 2026 och föreslå det. "

Konversationen här ovan är från ett annat ställe av FB.
En skribent som tycker att man borde kunna....
En moderator (inte som mod) svarar snällt och vänligt med ett förslag på en moderatorsåtgärd, att ändra i tråden som diskuteras.

Jag undrar varför inte någon moderator har raderat och varnat den snälle moderatorn för det trevliga svaret?
-:"Du diskuterar en ev blivande moderatorsåtgärd!!! Usch!!! FY!!! Varning!!!
-:"Kommentera (föreslå) inte moderatorsåtgärder i tråden!!!

Nä, inte den här gången i alla fall vilket ju är bra.
Inlägget i denna tråd blev ju varnat för 0.06 för något liknande.
Vissa får, andra inte.

Det är dags att skärpa till skrivningen för regeln. Verkligen dags.

En sak till. I regeltexten står det 'Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden.'
Medans jag läser att även 'diskuteras' även inkluderas.
Sedan när då? Kommentera och diskutera är ju två olika saker.
Vem har hittat på att diskutera en åtgärd är detsamma som att kommentera den?
Sedan när då, och varför står det inte i regeltexten?

Om admin är med i diskussionen kanske (bara kanske) man kan tycka att en sådan diskussion är något som 'att kommentera en åtgärd' inte borde likställas med.

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2026-08-20 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in