2026-08-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
En nästan vacker blandning av personangrepp, trams och begreppsförvirring.

Du fortsätter alltså mot bättre vetande, och din egna uppmaning, att spekulera?

Mot bättre vetande eftersom att du utgår ifrån vad du läst i media, vilket är att utredningen fortgår och inte alls är nedlagd.

Och mot din egna uppmaning:

---

Hur som helst, detta förefaller vara gården i fråga:
https://maps.app.goo.gl/WVtc1HqHSUM1UsQL9

En mindre hästgård med vad det verkar ett ytterst småskaligt jord- och skogsbruk. Närmaste traktor som syns i registret är en gammal Bolinder-Munktell registrerad på en äldre släkting boendes i en av grannkåkarna. På gården bor två mycket unga barn. Om något av detta har bäring på det inträffade, annat än ungefärlig plats, är oklart.

Spekulera med hänsyn osv.

Dina svar ser ut att vara skriva av AI, är inte förvånad.
Läs vad jag skriver istället för att försöka rama in det som något annat.
Det är inte personangrepp, det är fakta.
Du vet uppenbarligen inte hur såna här saker går till.
Citera
2026-08-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Det finns ingen misstänkt.

Jaså?
Det står tydligt i artikeln att ingen är misstänkt för brott.Att läsa är inte din starka sida..
Var har jag skrivit att någon är misstänkt för brott?
Ingenstans.
Citera
2026-08-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Barn är impulsiva och lever i nuet, plötsligt glömmer de att vara försiktiga. Vet en olycka där barnet från början blivit lärd att alltid ställa sig mot en vägg när en traktor är igång. Det funkade väldigt bra tills den dagen det plötsligt inte gjorde det längre..
Också en annan olycka där en familj bodde nära en järnvägsövergång, barnet hade stor respekt för den, och var rädd för tågen. Tills en dag han fick syn på en kompis på andra sidan, och helt plötsligt glömt allt som har med tåg att göra, och sprang rakt över spåret för att komma till sin kompis.
Vi har lärt våra barn att aldrig gå bakom en bil som har ljusen tända, de vet, men de glömmer bort det om något viktigare upptar deras tankar.
Säkert jättebra - men problemet är att moderna bilar inte har några tända lampor bak dagtid…
Citera
2026-08-12, 14:45
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Hur som helst, detta förefaller vara gården i fråga:
https://maps.app.goo.gl/WVtc1HqHSUM1UsQL9

En mindre hästgård med vad det verkar ett ytterst småskaligt jord- och skogsbruk. Närmaste traktor som syns i registret är en gammal Bolinder-Munktell registrerad på en äldre släkting boendes i en av grannkåkarna. På gården bor två mycket unga barn. Om något av detta har bäring på det inträffade, annat än ungefärlig plats, är oklart.

Sedan detta inlägg skrevs har jag från två helt olika håll fått höra att det är morfar som backat över sitt 1,5-åriga barnbarn.
Citera
2026-08-12, 15:49
Medlem
Citat:
Sedan detta inlägg skrevs har jag från två helt olika håll fått höra att det är morfar som backat över sitt 1,5-åriga barnbarn.
Det stämmer säkert. Morfar bor tydligen i huset mittemot och har traktor
Citera
2026-08-13, 12:35
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Framgaffel är ju en mopeddel?
Då måste pallgaffel vara ordet jag letar efter-eventuelt traktorskopan men menar det var nåt tungt och spetsigt
Citera
2026-08-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag har mer än en gång läst att den farligaste miljön för ett barn att växa upp i är just på lantbruk och bondgårdar. Någon som vet om det stämmer, rent statistiskt?
Jag är uppvuxen på bondgård med ett antal kusiner. Det är ett rent jävla under att ingen av oss dog, flera var nära i olika olyckor.
Citera
2026-08-18, 22:44
Medlem
israelisinnocents avatar
Inget ont mot någon men kan man slippa misstanke om brott i den här olyckstypen?
Vilket lagrum, trafik eller arbetsmiljö?

Hoppas familjen kan sörja och återhämta sig
Citera
2026-08-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Inget ont mot någon men kan man slippa misstanke om brott i den här olyckstypen?
Vilket lagrum, trafik eller arbetsmiljö?

Hoppas familjen kan sörja och återhämta sig
Polisen inleder förundersökning, men det är inte alls säkert att det leder till något åtal.
De utreder bla omständigheter som hastighet, om föraren hade möjlighet att upptäcka barnet, nykterhet, sikt (mörker, dimma tex), om föraren varit ouppmärksam eller oaktsam.
Troligtvis kommer utredningen visa på att det var en olycka, och inget brott begåtts, det brukar sluta så i liknande olyckor. Men det är inte säkert och inget vi kan veta innan förundersökningen läggs ner.
Citera
2026-08-22, 08:30
Medlem
Limma skinkbits avatar
Dödsannons för en 1,5-åring:

https://cargodisplayads.com/till_minne/?viewID=6bcb24eb-523c-418b-9aa8-c029361cf057&aduuid=5e4b6198-5b0b-45d7-9416-34f194864c37

Citera
2026-08-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Dödsannons för en 1,5-åring:

https://cargodisplayads.com/till_minne/?viewID=6bcb24eb-523c-418b-9aa8-c029361cf057&aduuid=5e4b6198-5b0b-45d7-9416-34f194864c37

Så sorgligt!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in