2026-08-08, 22:06
Medlem
Polis larmades till en gård i södra delarna av Svenljunga kommun under lördagseftermiddagen. Barnet uppges initialt vara allvarligt skadat och förs till sjukhus med ambulanshelikopter. Barnet avlider av sina skador.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/barn-har-dott-i-traktorolycka

Riktigt tragiskt! Någon som vet mer?
Citera
2026-08-08, 22:14
Medlem
Av det senaste jag läst och där barn dör av olyckor så har det ansetts som något helt naturligt så det blir nog utfallet här också.
Citera
2026-08-08, 22:50
Medlem
Pojke eller flicka?
Citera
2026-08-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Polis larmades till en gård i södra delarna av Svenljunga kommun under lördagseftermiddagen. Barnet uppges initialt vara allvarligt skadat och förs till sjukhus med ambulanshelikopter. Barnet avlider av sina skador.

I såna här trådar tycker jag man ska ge fan i att spekulera eller överhuvudtaget gräva i anhörigas identiteter.
Det finns en gräns.
Citera
2026-08-08, 23:19
Medlem
cordelias avatar
Citat:

Men gud händer inte detta lite väl ofta?! Förundersökning gällande vårdslöshet i trafik samt vållande till annans död är inledd men ingen är delgiven misstanke.
Citera
2026-08-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
I såna här trådar tycker jag man ska ge fan i att spekulera eller överhuvudtaget gräva i anhörigas identiteter.
Det finns en gräns.
Jaså. Och vem här har har gjort det?
Är inte intresserad av några identiteter, däremot händelsen och händelseförloppet
Citera
2026-08-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Men gud händer inte detta lite väl ofta?! Förundersökning gällande vårdslöshet i trafik samt vållande till annans död är inledd men ingen är delgiven misstanke.
Var väl några år sen sist, men varje gång är ju en gång för mycket.
Citera
2026-08-08, 23:28
Medlem
Låter som det inträffade nere i närheten av Kalv eller Mårdaklev. Tycker texten är skriven på ett sätt som antyder att barnet var traktorns förare. I så fall någon i yngre tonåren som jobbade med t ex skörd. Men jag kan såklart ha fel.

Händer ju tyvärr olyckor ibland och det där ständiga tjatet om ”förundersökning om brott” är nog även denna gång något utredningstekniskt som media glatt använder för att locka läsare.
Citera
2026-08-08, 23:36
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Av det senaste jag läst och där barn dör av olyckor så har det ansetts som något helt naturligt så det blir nog utfallet här också.

Men hallå!
Har du ens läst det som skrivits i pressen?
Flickan avled vid en olycka där en traktor varit inblandad!
Och du dravlar om att den lilla tösen dött av ”naturlig orsak”???
Jisses!
Citera
2026-08-08, 23:39
Medlem
KillPus avatar
Händer gång på gång. Bongård...farfar som inte ser barnbarnet...
Citera
2026-08-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Låter som det inträffade nere i närheten av Kalv eller Mårdaklev. Tycker texten är skriven på ett sätt som antyder att barnet var traktorns förare. I så fall någon i yngre tonåren som jobbade med t ex skörd. Men jag kan såklart ha fel.

Händer ju tyvärr olyckor ibland och det där ständiga tjatet om ”förundersökning om brott” är nog även denna gång något utredningstekniskt som media glatt använder för att locka läsare.
Ingen tonåring, ett "mycket ungt barn".
Citera
2026-08-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ingen tonåring, ett "mycket ungt barn".

Ok. Ingen info jag hittar, men litar på dig.

Hur som helst tragiskt. Så får vi invänta mer info för att se om det finns något att lära av olyckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in