Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Försök inte rama in det som att ni vill veta detaljerna för att "kunna minimera" framtida olyckor.
Polismyndigheten utför redan en utredning.
Eftersom det rör ett barn och ärendet är klassat som en olycka så kommer ni aldrig få veta några smaskiga detaljer, det är hög sekretess nämligen.
Så tyvärr..
Du får ta handen runt roten och fortsätta fantisera med TS..
Försök att förstå:
Sett ifrån mitt perspektiv skyller jag på farfars dåliga uppsikt och projektplanering gällande "om jag kör här med min traktor, hinner/kommer jag märka om barnet springer, av någon anledning, ut i vägen för traktorn".
Att barnet dog, krossats till döds, stångats till döds av kofångare, klämts tills döds, saxats till döds genom vassa skärknivar är ju ingenting som vi egentligen behöver sitta å gissa på, vi vet ju redan att traktorn är ett stort fordon utrustat/bestyckat med ordentliga accessoarer för åkerbruk.
Och än en gång för att förtydliga mitt perspektiv, gjorde verkligen farfar tillräckligt med att informera barnet om risken att gå framför en traktor i rörelse, förklara för barnet om vad som kan ske ifall barnet kommer för nära traktorn när traktorn rullar ute på åkern osv, etc. Det är ju sådant som blir lärdomen för oss, allmänheten.
Och jag är även införstådd att det finns äldre traktorer i mindre modell som mest kanske bara används för transport runt på markerna,.