2026-08-08, 12:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Hon nämner inget om regelrätta våldtäkter men:

Kontrollen av kvinnors kroppar ökar inom nationaliströrelsen, enligt Sanna Hill.

– Även kvinnliga nationalistprofiler skriver på X att preventivmedel bör begränsas för vita kvinnor.

Sanna Hill har personligen mött starkt motstånd mot att ta dagen-efter-piller, säger hon.

– Jag fick höra att jag var en mördare om jag tog pillret. Jag åt det ändå, i smyg.

Abortfrågan är väldigt infekterad, ja. På vilket sätt är detta kopplat till just "högerextrema"?

Du kommer inte hitta många kristdemokrater eller religiösa överlag som gillar abort.
Det roliga är att religiösa förmodligen har en strängare syn på abort än vad många nationalister har.
Citera
2026-08-08, 12:04
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det här handlar ju snarare om hennes katastrofala val av pojkvänner.

Jag är en "nazist" och jag kontrollerar inte min flickvän och jag kommer inte tvinga henne att bli gravid. Jag brukar dock säga lite halvt allvarligt och skämtsamt att kvinnor inte borde få rösta och då brukar jag få ett slag på axeln eller någon annan typ av känga tillbaka.
Det verkar ju krylla av dessa katastrofala pojkvänner inom den nationella rörelsen. Varför inte slänga ut dem? Är det så pass accepterat att vara kvinnoboxare bland nationella?
Citera
2026-08-08, 12:05
Medlem
Lyssnade på en snutt av intervjun bara. Jag tror inte hon är rädd för att kvinnors rösträtt försvinner.

Sanna är så pass insatt så hon vet vilken riktning samhället är på väg mot, där du får ditt bankkonto avstängt och där du övervakas i realtid. Hon har nog insett att det finns för många ”jag har inget att dölja-folk” som fortfarande resonerar och kommer så fortsätta göra det.

Kvinnofrågan vet hon var ett enkelt och accepterat sätt att smyga sig ut bakvägen.
Citera
2026-08-08, 12:06
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Ja det tog väl emot för henne till slut.

Finns ju ingenstans som nationalistiska rörelser är rumsrena. Vad jag vet så är de hatade typ överallt. Ingen vill ha skiten.

Kvinnohat, hat för internationell handel, hat mot alla invandrare, har mot invandrarmat, hat mot allt som kommer från invandrarländer osv.

Vore en bra värld om svenskar fick det de önskade och inget land i Europa skickade mat till Sverige för de minsann är nationalister och stört och bäst på allt. Vad äter svensken då? Havregrynsgröt?

Själv umgicks jag med en NMR rasist och ingenting är hållbart med dem. Förakt, inte hat, är ständigt närvarande och övervakande i umgänget. Sanna fick säkert höra löjligt mycket skit så rätt åt hela nationlistskitrörelsen.

Jag tycker Dan Erikssons artikel ger ett ganska bra svar på ditt inlägg. Sanna har medvetet omgåtts med kufar som hon sedan har brutit med, vilket är bra. Men att klumpa ihop de värsta rötäggen och sedan kalla dem den "nationella rörelsen" är inte särskillt förtroendeingivande.
Citera
2026-08-08, 12:06
Medlem
Citat:
Abortfrågan är väldigt infekterad, ja. På vilket sätt är detta kopplat till just "högerextrema"?

Du kommer inte hitta många kristdemokrater eller religiösa överlag som gillar abort.
Det roliga är att religiösa förmodligen har en strängare syn på abort än vad många nationalister har.

Att ta ett dagen-efter-piller är inte att likställa med abort.
Citera
2026-08-08, 12:10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Det verkar ju krylla av dessa katastrofala pojkvänner inom den nationella rörelsen. Varför inte slänga ut dem? Är det så pass accepterat att vara kvinnoboxare bland nationella?

"Slänga ut dem"? Från vad?

Du pratar om organisationer nu. De flesta etnonationalister i Sverige tillhör inga organisationer. De som jag umgås med är helt vanliga snubbar som går till jobbet varje dag och tvingas titta på Idol och Melodifestivalen.

Sanna Hill eller vad hon nu heter på riktigt verkar ju ha varit involverad i olika grupper.
Att de inte slänger ut dessa typer av män beror väl på att de helt enkelt har denna syn på saker och ting.
Senast redigerad av Tuor 2026-08-08 kl. 12:17.
Citera
2026-08-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det här är jättekonstigt. Sanna Hill är exakt en sådan person som man vill ha i den nationella rörelsen. Snygg, intelligent och på alla sätt och vis bra. Någonting hemskt måste ha hänt henne som gjort att hon blivit förvirrad och knäpp i huvudet. Hon har alltid varit fantastiskt bra. Mycket märkligt.

Övervakningssamhälle och biometriskt ID på ingång. Många konton som kommer stängas av. Den nationella rörelsen har förlorat för längesen inom alla länder.
Citera
2026-08-08, 12:15
Medlem
Citat:

Abortfrågan är givetvis inte enbart kopplad till högerextrema men det är knappast någon hemlighet vart rörelserna står i frågan.

Det är väl vidare ingen som sagt att religiösa nödvändigtvis är vettiga och sen har vi ju då det här med "white Sharia".

Hon kopplar det hon upplevt privat till politiken:

– Många så kallade incelmän söker sig till den nationella rörelsen. Missnöjda män som inte kan behålla tjejer eller inte får de tjejer de vill ha. Och i stället för att se inåt tänker de att det här beror på feminismen. Det är kvinnornas fel.
Citera
2026-08-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Lyssnade på en snutt av intervjun bara. Jag tror inte hon är rädd för att kvinnors rösträtt försvinner.

Sanna är så pass insatt så hon vet vilken riktning samhället är på väg mot, där du får ditt bankkonto avstängt och där du övervakas i realtid. Hon har nog insett att det finns för många ”jag har inget att dölja-folk” som fortfarande resonerar och kommer så fortsätta göra det.

Kvinnofrågan vet hon var ett enkelt och accepterat sätt att smyga sig ut bakvägen.

Lyssnade du verkligen på intervjun? Det var ingen radiointervju utan en artikel i DN.
Citera
2026-08-08, 12:21
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Övervakningssamhälle och biometriskt ID på ingång. Många konton som kommer stängas av. Den nationella rörelsen har förlorat för längesen inom alla länder.

Du kan inte besegra en idé.

En etnonationalist behöver egentligen inte göra så mycket mer än att bilda familj med en person som tillhör samma ras för att vinna.
Citera
2026-08-08, 12:31
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Abortfrågan är givetvis inte enbart kopplad till högerextrema men det är knappast någon hemlighet vart rörelserna står i frågan.

Det är väl vidare ingen som sagt att religiösa nödvändigtvis är vettiga och sen har vi ju då det här med "white Sharia".

Hon kopplar det hon upplevt privat till politiken:

– Många så kallade incelmän söker sig till den nationella rörelsen. Missnöjda män som inte kan behålla tjejer eller inte får de tjejer de vill ha. Och i stället för att se inåt tänker de att det här beror på feminismen. Det är kvinnornas fel.

White Sharia är ju bara trams som pushas av män som verkligen hatar kvinnor. Oftast är det inte ens män utan tonåringar som är "edgelords".

Det är absolut inte något som särskilt många etnonationalister står bakom.
Citera
2026-08-08, 12:33
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Hon nämner inget om regelrätta våldtäkter men:

Kontrollen av kvinnors kroppar ökar inom nationaliströrelsen, enligt Sanna Hill.

– Även kvinnliga nationalistprofiler skriver på X att preventivmedel bör begränsas för vita kvinnor.

Sanna Hill har personligen mött starkt motstånd mot att ta dagen-efter-piller, säger hon.

– Jag fick höra att jag var en mördare om jag tog pillret. Jag åt det ändå, i smyg.

Vad är det med dessa kvinnor som går in i en organisation som är öppet emot abort och ändå ha denna feministiska inställning med att hon ska kunna ha rätten att döda sitt barn.

Nu pratar hon dagen-efter-piller men är man nu exempelvis inne i NMR rörelsen som ändå baserar sig på att återpopulera den vita rasen så att dom ska ha många vita barn en del av det hela.

Pratar vi NMR så har man hört en del om just det där runt "Barn" i den organisationen och att det finns ett fokus där att föda upp dom inom rörelsen. Sekt-delux, men vad förväntar man sig när man går med i NMR? Feminism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in